![]() |
![]() |
Hankekoodi: S20596
Hankkeen nimi: TalkooTori
Toimintalinja: 3. Työllisyys ja työvoiman liikkuvuus
Erityistavoite: 6.1. Nuorten ja muiden heikossa työmarkkina-asemassa olevien työllistymisen edistäminen
Suunnitelman mukainen toteutusaika: Alkaa 4.1.2016 ja päättyy 1.5.2016
Toiminnan tila: Toiminta päättynyt
Vastuuviranomainen: Keski-Suomen elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus
Hakijan virallinen nimi: Coreorient Oy
Organisaatiotyyppi: Mikroyritys
Y-tunnus: 2388488-1
Jakeluosoite: Heinjoenpolku 3 A 7
Puhelinnumero: 0504836388
Postinumero: 02140
Postitoimipaikka: Espoo
WWW-osoite: http://www.coreorient.com
Hankkeen yhteyshenkilön nimi: PALOHEIMO HARRI LAURI
Yhteyshenkilön asema hakijaorganisaatiossa: Toimitusjohtaja
Yhteyshenkilön sähköpostisoite: eura.neuvonta(at)gov.fi
Yhteyshenkilön puhelinnumero: 0504836388
Hakijoiden lukumäärä tai tuen siirto -menettely:
Hankkeessa selvitetään, miten suoraan kansalaisten välityksellä tapahtuvaa joukkoistettua palveluiden välitystä voi soveltaa nuorten ja muiden heikossa työmarkkina-asemassa olevien työllistämiseksi. Kohde- ja sidosryhmiltä (tamperelaiset nuoret ja muut työttömät, Tampereen kaupunki, ELY-keskus, TE-keskus, ja järjestöt kuten esim. työpajatoimintaa järjestävä Tampereen seudun Työllistämisyhdistys Etappi, Tampereen työvalmennussäätiö Syke, Tampereen aikuiskoulutuskeskus TAKK, sekä lisäksi kansallisella tasolla TEM, Evankelisluterilainen kirkko ja Suomen Yrittäjät) selvitetään toimintaan kohdistuvat tarpeet, ehdot ja ehdotukset. Hankkeessa selvitetään pirkanmaalaisten tahojen toiminnan edellytykset ja kohde- ja sidosryhmille sopivat toteutustavat.
Hankkeen varsinainen kohderyhmä on nuoret ja muut heikossa työmarkkina-asemassa olevat, TE toimisto, kaupungit, työllistämispalvelut sekä kolmannen sektorin toimijat.
Hankeen välillisiä kohderyhmiä ovat palvelun tulevat käyttäjät mukaan lukien kolmannen sektorin toimijat
Myönnetty EU- ja valtion rahoitus: 46 800
Toteutunut EU- ja valtion rahoitus: 46 800
Suunniteltu julkinen rahoitus yhteensä: 51 800
Toteutunut julkinen rahoitus yhteensä: 51 800
Maakunnat: Pirkanmaa
Seutukunnat: Tampereen
Kunnat: Tampere
Jakeluosoite:
Postinumero:
Postitoimipaikka:
Suunniteltu: 0
Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0
Suunniteltu: 0
Välitön | Välillinen | |
Ekologinen kestävyys | ||
Luonnonvarojen käytön kestävyys | 0 | 5 |
Paikallisen joukkoistetun palvelumallin vaikutus liikkumisen tarvetta vähentävä vaikutus | ||
Ilmastonmuutoksen aiheuttamien riskien vähentäminen | 0 | 5 |
Paikallisen joukkoistetun palvelumallin vaikutus liikkumisen tarvetta vähentävä vaikutus | ||
Kasvillisuus, eliöt ja luonnon monimuotoisuus | 0 | 0 |
- | ||
Pinta- ja pohjavedet, maaperä sekä ilma (ja kasvihuonekaasujen väheneminen) | 0 | 0 |
- | ||
Natura 2000 -ohjelman kohteet | 0 | 0 |
- | ||
Taloudellinen kestävyys | ||
Materiaalit ja jätteet | 0 | 0 |
- | ||
Uusiutuvien energialähteiden käyttö | 0 | 0 |
- | ||
Paikallisen elinkeinorakenteen kestävä kehittäminen | 0 | 5 |
Aktivoituneilla nuorilla voidaan olettaa olevan syrjäytyneitä suurempi todennäköisyys esim. omatoimiseen paikalliseen yrittäjyyteen. | ||
Aineettomien tuotteiden ja palvelujen kehittäminen | 10 | 6 |
Hankkeessa tavoitellaan paikallisia tukipalveluja nuorten toteuttamina. Välillisesti voi nuorten toimesta syntyä uusia lisäarvopalveluja hankkeen ulkopuolelta ja/tai jatkumona. | ||
Liikkuminen ja logistiikka | 10 | 6 |
Paikallinen palveluntarjonta vähentää liikkumisen tarvetta suoraan hankkeessa mukanaolevien osalta. Välillisesti voi syntyä lisäarvoa tuottavia palvelumalleja, jotka entisestään tai laajemmassa viiteryhmässä vähentävät ihmisten ja tavaroiden liikkumisen tarvetta. | ||
Sosiaalinen ja kulttuurinen kestävyys sekä yhdenvertaisuus | ||
Hyvinvoinnin edistäminen | 0 | 0 |
Tasa-arvon edistäminen | 0 | 0 |
Yhteiskunnallinen ja kulttuurinen yhdenvertaisuus | 0 | 0 |
Kulttuuriympäristö | 0 | 0 |
Ympäristöosaaminen | 0 | 0 |
Selvityksen tavoitteena oli yksityishenkilöiden välillä tapahtuvan työnteon toteutettavuuden arviointi.
Monipuolisten asiaan liittyvien sidosryhmien ja potentiaalisia käyttäjäryhmien haastatteluissa nousi esille erityisesti toimintaan vaikuttava lainsäädäntö ja lukuisa joukko sitä soveltavia viranomaisia. Tämä tuo toiminnalle huomattavaa jäykkyyttä, minkä seurauksena toimintamalli tullee muotoutumaan jo nykyisin keikkatöiden välityspalveluita tarjoavien toimijoiden taholta. Viranomaiset voivat toimillaan ohjata tai nopeuttaa markkinoiden kehittymistä.