Euroopan unioni Vipuvoimaa EU:lta

Euroopan aluekehitysrahaston (EAKR) rahoittaman hankkeen kuvaus

1 Hanke

Hankekoodi: A78497

Hankkeen nimi: Rantakylän Varaosan kasvun valmisteluohjelma

Toimintalinja: 8. REACT-EU:n EAKR-toimenpiteet

Erityistavoite: 12.1. Pk-yritystoiminnan vahvistaminen erityisesti digitalisaation ja vihreän talouden näkökulmasta

Suunnitelman mukainen toteutusaika: Alkaa 29.10.2021 ja päättyy 31.7.2022

Toiminnan tila: Toiminta päättynyt

Vastuuviranomainen: Etelä-Savon elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus

2 Hakijan perustiedot

Hakijan virallinen nimi: RANTAKYLÄN VARAOSA OY

Organisaatiotyyppi: Pieni yritys

Y-tunnus: 0500635-6

Jakeluosoite: Jukolankatu 19

Puhelinnumero: +358400342371

Postinumero: 80100

Postitoimipaikka: JOENSUU

WWW-osoite: www.rantakylanvaraosa.fi

Hankkeen yhteyshenkilön nimi: Koskela Janne

Yhteyshenkilön asema hakijaorganisaatiossa: Toimitusjohtaja

Yhteyshenkilön sähköpostisoite: eura.neuvonta(at)gov.fi

Yhteyshenkilön puhelinnumero: +358400342371

Hakijoiden lukumäärä tai tuen siirto -menettely:

3 Suunnitelman mukainen tiivistelmä toteutuksesta

Rantakylän Varasosa Oy:n uuden tuoteidean kehittäminen.

4 Hankkeen kohderyhmät

4.1 Varsinaiset kohderyhmät

4.2 Välilliset kohderyhmät

5 Projektin julkinen rahoitus, euroa

Myönnetty EU- ja valtion rahoitus: 28 300

Toteutunut EU- ja valtion rahoitus: 28 185

Suunniteltu julkinen rahoitus yhteensä: 28 300

Toteutunut julkinen rahoitus yhteensä: 28 185

6 Maantieteellinen kohdealue

Maakunnat: Pohjois-Karjala

Seutukunnat: Joensuun

Kunnat: Joensuu

Toteutuspaikan osoite, jos hanke toteutetaan yhdessä paikassa

Jakeluosoite: Jukolankatu 19

Postinumero: 80100

Postitoimipaikka: JOENSUU

7 Hakemusvaiheessa ilmoitettavat arviot hankekohtaisista seurantiedoista

7.1 Uusien työpaikkojen määrä (kysytään vain erityistavoitteisiin 1.1, 2.1 ja 3.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 0, joihin työllistyvät naiset 0

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joihin työllistyvät naiset 0.00

7.2 Uusien yritysten määrä (kysytään vain erityistavoitteeseen 1.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 0, joista naisten perustamia 0

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joista naisten perustamia 0.00

8 Horisontaaliset periaatteet

8.1 Sukupuolten tasa-arvo

Hankkeessa on tehty toimintaympäristön analyysi sukupuolinäkökulmasta: Kyllä
Olemme huomioineet toimintaympäristön analyysissä sekä naisnäkökulman että miesnäkökulman.
Sukupuolinäkökulma on huomioitu hankkeen toiminnassa (valtavirtaistaminen): Kyllä
Hankkeen toimintaan sisällytetään sukupuolten tasa-arvon edistäminen. Hankkeessa huomioidaan onko toiminnalla erilaisia vaikutuksia naisiin ja miehiin.
Hankkeen päätavoite on sukupuolten tasa-arvon edistäminen: Ei
Päätavoitteena ei ole sukupuolten tasa-arvon edistäminen.

8.2 Kestävä kehitys

VälitönVälillinen
Ekologinen kestävyys
Luonnonvarojen käytön kestävyys 0 0
Ilmastonmuutoksen aiheuttamien riskien vähentäminen 0 0
Kasvillisuus, eliöt ja luonnon monimuotoisuus 0 0
Pinta- ja pohjavedet, maaperä sekä ilma (ja kasvihuonekaasujen väheneminen) 0 0
Natura 2000 -ohjelman kohteet 0 0
Taloudellinen kestävyys
Materiaalit ja jätteet 0 0
Uusiutuvien energialähteiden käyttö 0 0
Paikallisen elinkeinorakenteen kestävä kehittäminen 3 3
Liiketoiminnan kasvu generoi kasvua paikallisille yrittäjille, jotka toimivat kumppaneina
Aineettomien tuotteiden ja palvelujen kehittäminen 5 5
Yritykselle kehittyy uusia palvelukonsepteja
Liikkuminen ja logistiikka 0 0
Sosiaalinen ja kulttuurinen kestävyys sekä yhdenvertaisuus
Hyvinvoinnin edistäminen 0 0
Tasa-arvon edistäminen 0 0
Yhteiskunnallinen ja kulttuurinen yhdenvertaisuus 0 0
Kulttuuriympäristö 0 0
Ympäristöosaaminen 0 0

9 Loppuraportin tiivistelmä

Hankkeen tavoitteena oli mallintaa Rantakylän Varaosa Oy:n uusi digitaalinen palvelukonsepti. Tavoitteena on uuden digitaalisen palvelukonseptin avulla tulevaisuudessa uudistaa yrityksen liiketoimintamalli ja asemoida yritys digitaalisten ratkaisujen tarjoajaksi autoalalla. Hankkeessa mallinnettiin vaihtoehtoisia digipalveluihin pohjautuvia kehityspolkuja ja valittiin niistä yrityksen kasvua parhaiten edistävä polku. Samalla mallinnettiin alalle uudenlainen digitaalisuutta hyödyntävä asiakaskokemusmalli ja kehitettiin ensimmäisen vaiheen digitaalinen ratkaisu tukemaan paremman asiakaskokemuksen toteuttamista. Hankkeen tuloksena meillä on selkeä kuva siitä, miten kasvua toteutetaan seuraavien vuosien aikana. Lisäksi ymmärryksemme digitaalisuuden tuomista mahdollisuuksista kasvuun ja asiakaskokemuksen kehittämiseen autoalan huoltoliiketoiminnassa on vahvistunut merkittävästi.