![]() |
![]() |
Hankekoodi: A78402
Hankkeen nimi: LuePeli - Innolla lukemaan
Toimintalinja: 8. REACT-EU:n EAKR-toimenpiteet
Erityistavoite: 12.1. Pk-yritystoiminnan vahvistaminen erityisesti digitalisaation ja vihreän talouden näkökulmasta
Suunnitelman mukainen toteutusaika: Alkaa 26.10.2021 ja päättyy 30.12.2022
Toiminnan tila: Toiminta päättynyt
Vastuuviranomainen: Keski-Suomen elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus
Hakijan virallinen nimi: EDUDUO OY
Organisaatiotyyppi: Mikroyritys
Y-tunnus: 3163958-7
Jakeluosoite: Huuhkajankatu 6
Puhelinnumero: +358505820633
Postinumero: 37140
Postitoimipaikka: NOKIA
WWW-osoite: www.eduduo.fi
Hankkeen yhteyshenkilön nimi: Vänskä Mira
Yhteyshenkilön asema hakijaorganisaatiossa: toimitusjohtaja
Yhteyshenkilön sähköpostisoite: eura.neuvonta(at)gov.fi
Yhteyshenkilön puhelinnumero: +358505820633
Hakijoiden lukumäärä tai tuen siirto -menettely:
LuePeli innostaa lapset lukemaan suomalaisten lastenkirjailijoiden kirjoja pelin avulla.
Myönnetty EU- ja valtion rahoitus: 33 200
Toteutunut EU- ja valtion rahoitus: 33 200
Suunniteltu julkinen rahoitus yhteensä: 33 200
Toteutunut julkinen rahoitus yhteensä: 33 200
Maakunnat: Pirkanmaa
Seutukunnat: Tampereen
Kunnat: Nokia
Jakeluosoite: Huuhkajankatu 6
Postinumero: 37140
Postitoimipaikka: NOKIA
Suunniteltu: 0, joihin työllistyvät naiset 0
Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joihin työllistyvät naiset 0.00
Suunniteltu: 0, joista naisten perustamia 0
Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joista naisten perustamia 0.00
Välitön | Välillinen | |
Ekologinen kestävyys | ||
Luonnonvarojen käytön kestävyys | 0 | 5 |
Pelin tekeminen digitaaliselle alustalle vähentää paperin käyttöä huomattavasti, koska pelin käyttäjien ei tarvitse käyttää monisteita tehtävien tekemiseen. | ||
Ilmastonmuutoksen aiheuttamien riskien vähentäminen | 0 | 0 |
Kasvillisuus, eliöt ja luonnon monimuotoisuus | 0 | 0 |
Pinta- ja pohjavedet, maaperä sekä ilma (ja kasvihuonekaasujen väheneminen) | 0 | 0 |
Natura 2000 -ohjelman kohteet | 0 | 0 |
Taloudellinen kestävyys | ||
Materiaalit ja jätteet | 5 | 0 |
Paperin käyttö vähenee huomattavasti eli turha paperijäte vähenee. | ||
Uusiutuvien energialähteiden käyttö | 0 | 0 |
Paikallisen elinkeinorakenteen kestävä kehittäminen | 0 | 0 |
Aineettomien tuotteiden ja palvelujen kehittäminen | 10 | 10 |
Peli innostaa lukemisen pariin sekä kehittää sanavarastoa, lukutaitoa ja tuottaa näin ollen pitkäaikaisia hyötyjä lapsille ja nuorille. | ||
Liikkuminen ja logistiikka | 0 | 0 |
Sosiaalinen ja kulttuurinen kestävyys sekä yhdenvertaisuus | ||
Hyvinvoinnin edistäminen | 10 | 10 |
Lukeminen kehittää aivoja ja oppiminen paranee. Näin ollen hyvinvointi lisääntyy. | ||
Tasa-arvon edistäminen | 10 | 10 |
Peli lisää lasten tasa-arvoa, koska kaikkien kodeissa ei kannusteta lukuharrastuksen pariin. Koulussa tätä peliä käyttäen lukutaidollinen tasa-arvo lisääntyy. | ||
Yhteiskunnallinen ja kulttuurinen yhdenvertaisuus | 9 | 10 |
Kirjojen lukeminen lisää yhdenvertaisuutta ja tämä peli auttaa innostamaan lukemisen pariin. | ||
Kulttuuriympäristö | 10 | 10 |
Kirjallisuuskulttuuri on katoamassa, kun lapset eivät enää ole kiinnostuneita lukemisesta. Peli tuo kirjat lähemmäs lapsia ja motivoi lukemaan. | ||
Ympäristöosaaminen | 0 | 0 |
Kehitimme yhdessä teknologiayrityksen kanssa LukuTähden, joka innostaa lapsia ja nuoria kirjojen pariin. LukuTähti on pelillinen alusta, jossa kilpaillaan lukemalla kirjoja ja vastaamalla niihin liittyviin kysymyksiin. Opettajat pääsevät tarkastelemaan oppilaiden luettuja kirjoja sekä oikeinvastausprosentteja eli pelistä on hyötyä suomen kielen ja kirjallisuuden opettamisessa ja arvioinnissa.