![]() |
![]() |
Hankekoodi: A78284
Hankkeen nimi: VAIKON LOMA JA LOHI: Kestävän matkailun kansainvälistymissuunnitelma
Toimintalinja: 8. REACT-EU:n EAKR-toimenpiteet
Erityistavoite: 12.1. Pk-yritystoiminnan vahvistaminen erityisesti digitalisaation ja vihreän talouden näkökulmasta
Suunnitelman mukainen toteutusaika: Alkaa 4.6.2021 ja päättyy 31.8.2022
Toiminnan tila: Toiminta päättynyt
Vastuuviranomainen: Etelä-Savon elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus
Hakijan virallinen nimi: VAIKON LOMA JA LOHI AVOIN YHTIÖ
Organisaatiotyyppi: Mikroyritys
Y-tunnus: 0529162-8
Jakeluosoite: Kärenkoskentie 146
Puhelinnumero: +358405552482
Postinumero: 73620
Postitoimipaikka: KORTTEINEN
WWW-osoite: www.vaikonloma.com
Hankkeen yhteyshenkilön nimi: Tukiainen Taina
Yhteyshenkilön asema hakijaorganisaatiossa: yrittäjä
Yhteyshenkilön sähköpostisoite: eura.neuvonta(at)gov.fi
Yhteyshenkilön puhelinnumero: +358405552482
Hakijoiden lukumäärä tai tuen siirto -menettely:
Kansainvälistymisuunnitelma tehdään Visit Finlandin kansainvälistymisopasta modifioiden matkailuyrittäjän tarpeisiin 4P-mallin avulla. Malli kattaa tuotteen (product), hinnoittelun (price), jakelukanavat (place) sekä markkinointi- viestinnän (promotion). Nopeasti kehittyvä jakelukanavien digitalisaatio vaatii yrittäjältä uudenlaista osaamista. Markkinointi on jatkuva prosessi ja digitaalinen maailma kehittyy nopeasti, joten on matkailuyritykselle on tärkeää päivittää kansainvälinen markkinointi- ja myyntisuunnitelmansa. Kansainväliset matkailumarkkinat vaativat tarjonnan kehittämistä ja oikeiden valintojen tekemistä niin tuotteistuksessa, jakelutievalinnoissa kuin kuluttajamarkkinoinnissa.
Myönnetty EU- ja valtion rahoitus: 6 700
Toteutunut EU- ja valtion rahoitus: 6 700
Suunniteltu julkinen rahoitus yhteensä: 6 700
Toteutunut julkinen rahoitus yhteensä: 6 700
Maakunnat: Pohjois-Savo
Seutukunnat: Koillis-Savon
Kunnat: Kaavi
Jakeluosoite: Kärenkoskentie 146
Postinumero: 73620
Postitoimipaikka: KORTTEINEN
Suunniteltu: 0, joihin työllistyvät naiset 0
Toteutunut seurantatietojen mukaan: 1.00, joihin työllistyvät naiset 1.00
Suunniteltu: 0, joista naisten perustamia 0
Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joista naisten perustamia 0.00
Välitön | Välillinen | |
Ekologinen kestävyys | ||
Luonnonvarojen käytön kestävyys | 9 | 0 |
Green Key sertifioitu yritys 2021 | ||
Ilmastonmuutoksen aiheuttamien riskien vähentäminen | 10 | 0 |
Green Key sertifioitu yritys 2021 | ||
Kasvillisuus, eliöt ja luonnon monimuotoisuus | 10 | 0 |
Green Key sertifioitu yritys 2021 | ||
Pinta- ja pohjavedet, maaperä sekä ilma (ja kasvihuonekaasujen väheneminen) | 10 | 0 |
Green Key sertifioitu yritys 2021 | ||
Natura 2000 -ohjelman kohteet | 10 | 0 |
Green Key sertifioitu yritys 2021 | ||
Taloudellinen kestävyys | ||
Materiaalit ja jätteet | 10 | 0 |
Green Key sertifioitu yritys 2021 | ||
Uusiutuvien energialähteiden käyttö | 7 | 0 |
Green Key sertifioitu yritys 2021 | ||
Paikallisen elinkeinorakenteen kestävä kehittäminen | 10 | 0 |
Green Key sertifioitu yritys 2021 | ||
Aineettomien tuotteiden ja palvelujen kehittäminen | 9 | 0 |
Green Key sertifioitu yritys 2021 | ||
Liikkuminen ja logistiikka | 5 | 0 |
Green Key sertifioitu yritys 2021 | ||
Sosiaalinen ja kulttuurinen kestävyys sekä yhdenvertaisuus | ||
Hyvinvoinnin edistäminen | 10 | 0 |
Green Key sertifioitu yritys 2021 | ||
Tasa-arvon edistäminen | 10 | 0 |
Green Key sertifioitu yritys 2021 | ||
Yhteiskunnallinen ja kulttuurinen yhdenvertaisuus | 10 | 0 |
Green Key sertifioitu yritys 2021 | ||
Kulttuuriympäristö | 10 | 0 |
Green Key sertifioitu yritys 2021 | ||
Ympäristöosaaminen | 10 | 0 |
Green Key sertifioitu yritys 2021 |
Projektin tavoite oli luoda kansainvälinen markkinointisuunnitelma, jonka avulla Vaikon Loma ja Lohi tavoittaa paremmin kansainväliset matkailijat, on turisteille kiinnostava ja on helppo varata. Projektin päätarkoitus oli parantaa digitaalista sisältöä ja viestintää sekä tehdä siitä visuaalisesti vetävämpää. Lisäksi tarvittiin informaatiota verkkosivuille ja sosiaaliseen mediaan kestävästä matkailusta. Projektin alkaessa verkkosivujen sisältö oli hyvin suppea eikä tietoa kohteesta, aktiviteeteista tai kohteeseen saapumisesta oli niukasti. Kohde ei ollut suoraan varattavissa kansainvälisten varauspalveluiden kautta eikä mainostamista tehty digitaalisesti. Kun hanke aloitettiin, yrittäjä ryhtyi välittömästi suorittamaan suositeltuja toimenpiteitä. Sosiaalinen media aktivoitiin, mainostaminen aloitettiin ja kansainväliset varauspalvelut otettiin käyttöön. Verkkosivuston sisältöä ryhdyttiin laajentamaan niin tekstin kuin kuvienkin osalta ja aktiviteettivalikoimaa laajennettiin.