![]() |
![]() |
Hankekoodi: A78156
Hankkeen nimi: Digitaalis-fyysinen lautapeli globaaleille markkinoille
Toimintalinja: 8. REACT-EU:n EAKR-toimenpiteet
Erityistavoite: 12.1. Pk-yritystoiminnan vahvistaminen erityisesti digitalisaation ja vihreän talouden näkökulmasta
Suunnitelman mukainen toteutusaika: Alkaa 15.7.2021 ja päättyy 31.5.2022
Toiminnan tila: Toiminta päättynyt
Vastuuviranomainen: Hämeen elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus
Hakijan virallinen nimi: TOAD KINGS OY
Organisaatiotyyppi: Mikroyritys
Y-tunnus: 2622476-6
Jakeluosoite: Lapinlahdenkatu 16
Puhelinnumero: +358440337793
Postinumero: 00180
Postitoimipaikka: HELSINKI
Hankkeen yhteyshenkilön nimi: Wikström Max
Yhteyshenkilön asema hakijaorganisaatiossa: Toimitusjohtaja
Yhteyshenkilön sähköpostisoite: eura.neuvonta(at)gov.fi
Yhteyshenkilön puhelinnumero: +358440337793
Hakijoiden lukumäärä tai tuen siirto -menettely:
Toad Kings Oy:n tuoteidea on Agemonia-peli, joka yhdistää uudella tavalla digitaalista viihdepelaamista ja perinteistä lautapelisisältöä. Idean kasvupotentiaali löytyy kasvavasta määrästä viihdepelaajia ja lautapelaajia, jotka hakevat aktiivisesti uutta ja mukaansatempaavaa pelisisältöä. Tuoteperheen laajentaminen digitaaliseen alustaan luo kasvupohjaa yrityksen kansainvälistymiselle. Yrityksen aikaisemmat pelitoteutukset ovat nojanneet perinteiseen lautapelimuotoiluun, johon nyt haetaan uutta tyyliä ja käyttäjäkuntaa. Uuden käyttäjäkunnan myötä yrityksen kasvupotentiaali kasvaa ja kansainvälistyminen tapahtuu nopeammalla tahdilla.
Myönnetty EU- ja valtion rahoitus: 31 750
Toteutunut EU- ja valtion rahoitus: 28 883
Suunniteltu julkinen rahoitus yhteensä: 31 750
Toteutunut julkinen rahoitus yhteensä: 28 883
Maakunnat: Uusimaa
Seutukunnat: Helsingin
Kunnat: Helsinki
Jakeluosoite: Lapinlahdenkatu 16
Postinumero: 00180
Postitoimipaikka: HELSINKI
Suunniteltu: 0, joihin työllistyvät naiset 0
Toteutunut seurantatietojen mukaan: 1.00, joihin työllistyvät naiset 0.00
Suunniteltu: 0, joista naisten perustamia 0
Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joista naisten perustamia 0.00
Välitön | Välillinen | |
Ekologinen kestävyys | ||
Luonnonvarojen käytön kestävyys | 4 | 1 |
Tuotteet ovat digitaalisempia kuin kilpailijoiden tuotteet. Tämä on myös osasyy tehdä tuotekehitystä ja kehittää tuotantomenetelmiä entisestään. | ||
Ilmastonmuutoksen aiheuttamien riskien vähentäminen | 3 | 0 |
Yritys haluaa käyttää mahdollisimman ekologisia ratkaisuja valmistamisessa, ja suunnittelee hiilineutraalin energian käyttöä energialähteenä. | ||
Kasvillisuus, eliöt ja luonnon monimuotoisuus | 4 | 0 |
Kierrätys hoidetaan kestävän kehityksen ja kiertotalouden periaatteita kunnioittaen. | ||
Pinta- ja pohjavedet, maaperä sekä ilma (ja kasvihuonekaasujen väheneminen) | 5 | 2 |
Yritys ei käsittele tai käytä mitään pohjavesille haitallisia aineita. | ||
Natura 2000 -ohjelman kohteet | 0 | 0 |
Ei välitöntä tai välillistä vaikutusta Natura 2000-ohjelman kohteisiin. | ||
Taloudellinen kestävyys | ||
Materiaalit ja jätteet | 6 | 3 |
Yritys kierrättää kaikki jätteensä asianmukaisesti. Digitalisointi lisää materiaalien käytön tarvetta. | ||
Uusiutuvien energialähteiden käyttö | 3 | 0 |
Yritys pyrkii käyttämään energianlähteenä hiilineutraaleja ratkaisuja. | ||
Paikallisen elinkeinorakenteen kestävä kehittäminen | 4 | 2 |
Yritys ostaa palveluita alan pienyrittäjiltä. | ||
Aineettomien tuotteiden ja palvelujen kehittäminen | 7 | 5 |
Yritys kehittää aineettomia palveluita ja tuotteita ydinliiketoiminnassaan. | ||
Liikkuminen ja logistiikka | 3 | 0 |
Yrityksen vaatima logistiikka on pienimuotoista. | ||
Sosiaalinen ja kulttuurinen kestävyys sekä yhdenvertaisuus | ||
Hyvinvoinnin edistäminen | 3 | 0 |
Hyvinvoinnin osalla yritys uskoo pystyvänsä lisäämään työn tarjontaa alueella ja siten mahdollistamaan uusien työpaikkojen syntyä. | ||
Tasa-arvon edistäminen | 6 | 4 |
Peli käsittelee tasa-arvoa monesta eri kulmasta tarinankerronnan keinoin. | ||
Yhteiskunnallinen ja kulttuurinen yhdenvertaisuus | 7 | 6 |
Peli käsittelee fantasiamaailman suodattimen läpi monia meidän maailman problemaattisia asioita kuten rasismia, seksuaalista itsemääräämisoikeutta, yksilönvapautta, tasa-arvoa, luonnon suhdetta moderniin yhteiskuntaan, vihapuhetta ja luokkaeroja. | ||
Kulttuuriympäristö | 7 | 2 |
Yritys muokkaa perinteistä toimialaansa voimakkaasti ja vaikuttaa kulttuurin kehittymiseen positiivisesti. | ||
Ympäristöosaaminen | 4 | 0 |
Yritys pyrkii oikeisiin ympäristöratkaisuihin. Yritys myös kouluttaa henkilöstöään näissä kysymyksissä jatkuvasti. |
Hankkeen julkinen nimi Digitaalis-fyysinen lautapeli globaaleille markkinoille Hankkeen julkinen tiivistelmä Toad Kings Oy:n tuoteidea on Agemonia-peli, joka yhdistää uudella tavalla digitaalista viihdepelaamista ja perinteistä lautapelisisältöä. Idean kasvupotentiaali löytyy kasvavasta määrästä viihdepelaajia ja lautapelaajia, jotka hakevat aktiivisesti uutta ja mukaansatempaavaa pelisisältöä. Tuoteperheen laajentaminen digitaaliseen alustaan luo kasvupohjaa yrityksen kansainvälistymiselle. Yrityksen aikaisemmat pelitoteutukset ovat nojanneet perinteiseen lautapelimuotoiluun, johon nyt haetaan uutta tyyliä ja käyttäjäkuntaa. Uuden käyttäjäkunnan myötä yrityksen kasvupotentiaali kasvaa ja kansainvälistyminen tapahtuu nopeammalla tahdilla.