![]() |
![]() |
Hankekoodi: A78094
Hankkeen nimi: Sähköisen liiketoiminnan kehittäminen kuluttajien ruoan verkkokaupassa
Toimintalinja: 8. REACT-EU:n EAKR-toimenpiteet
Erityistavoite: 12.1. Pk-yritystoiminnan vahvistaminen erityisesti digitalisaation ja vihreän talouden näkökulmasta
Suunnitelman mukainen toteutusaika: Alkaa 28.5.2021 ja päättyy 31.8.2023
Toiminnan tila: Toiminta päättynyt
Vastuuviranomainen: Pohjois-Pohjanmaan elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus
Hakijan virallinen nimi: FODELIA RETAIL OY
Organisaatiotyyppi: Keskisuuri yritys
Y-tunnus: 1732469-3
Jakeluosoite: Tuotetie 1
Puhelinnumero: +358400138396
Postinumero: 92930
Postitoimipaikka: PYHÄNTÄ
WWW-osoite: www.fodelia.fi
Hankkeen yhteyshenkilön nimi: Kittelä Sanna
Yhteyshenkilön asema hakijaorganisaatiossa: Toimitusjohtaja
Yhteyshenkilön sähköpostisoite: eura.neuvonta(at)gov.fi
Yhteyshenkilön puhelinnumero: +358451289347
Hakijoiden lukumäärä tai tuen siirto -menettely:
FodNet Oy:n (Feelia Ruokakauppa) tavoite on olla johtava asiakaslähtöinen ruoan verkkokaupan yritys Suomessa. Osana kaksivuotiaan ruokaverkkokaupan kasvustrategiaa on digitaalisen sähköisen liiketoiminnan ja sen osaamisen kehittäminen. Tämä onnistuu luomalla digitaalinen ruuan kauppapaikka, josta jokaisella asiakkaalla on mahdollisuus saada ratkaisu päivittäiseen ruokahuoltoon.
Myönnetty EU- ja valtion rahoitus: 132 910
Toteutunut EU- ja valtion rahoitus: 132 910
Suunniteltu julkinen rahoitus yhteensä: 132 910
Toteutunut julkinen rahoitus yhteensä: 132 910
Maakunnat: Pohjois-Pohjanmaa
Seutukunnat: Haapavesi-Siikalatvan
Kunnat: Pyhäntä
Jakeluosoite: Tuotetie 1
Postinumero: 92930
Postitoimipaikka: PYHÄNTÄ
Suunniteltu: 0, joihin työllistyvät naiset 0
Toteutunut seurantatietojen mukaan: 1.00, joihin työllistyvät naiset 1.00
Suunniteltu: 0, joista naisten perustamia 0
Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joista naisten perustamia 0.00
Välitön | Välillinen | |
Ekologinen kestävyys | ||
Luonnonvarojen käytön kestävyys | 0 | 0 |
Ilmastonmuutoksen aiheuttamien riskien vähentäminen | 0 | 0 |
Kasvillisuus, eliöt ja luonnon monimuotoisuus | 0 | 0 |
Pinta- ja pohjavedet, maaperä sekä ilma (ja kasvihuonekaasujen väheneminen) | 0 | 0 |
Natura 2000 -ohjelman kohteet | 0 | 0 |
Taloudellinen kestävyys | ||
Materiaalit ja jätteet | 0 | 0 |
Uusiutuvien energialähteiden käyttö | 0 | 0 |
Paikallisen elinkeinorakenteen kestävä kehittäminen | 0 | 0 |
Aineettomien tuotteiden ja palvelujen kehittäminen | 0 | 0 |
Liikkuminen ja logistiikka | 0 | 0 |
Sosiaalinen ja kulttuurinen kestävyys sekä yhdenvertaisuus | ||
Hyvinvoinnin edistäminen | 6 | 5 |
Helppokäyttöiset palvelut myös ikäihmisille. Lämmin kotiruoka kuuluu kaikille. | ||
Tasa-arvon edistäminen | 4 | 4 |
luodaan verkkokauppa-alusta ja toimintamalli, joka sopii tulotasosta, iästä, asuinpaikasta riippumatta kaikille | ||
Yhteiskunnallinen ja kulttuurinen yhdenvertaisuus | 0 | 0 |
Kulttuuriympäristö | 0 | 0 |
Ympäristöosaaminen | 0 | 0 |
Tavoitteenamme on tehdä Feelia Ruokakaupasta johtava asiakaslähtöinen ruoan verkkokaupan yritys Suomessa. Osana kasvustrategiaamme oli hankkeen hakuvaiheessa digitaalisen sähköisen liiketoiminnan ja sen osaamisen kehittäminen. Näiden tavoitteiden tavoitteiden saavuttamiseksi lähdimme kehittämään digitaalista ruuan kauppapikkaa josta jokaisella asiakkaalla on mahdollisuus saada ratkaisu päivittäiseen ruokahuoltoon. Hankkeen aikana panostettiin erityisesti digitaaliseen kehittämiseen jonka avulla Feelia Ruokakaupasta saatiin kehitettyä helppokäyttöisempi kokonaisuus. Toinen hankkeen kantava teema oli ruuan verkkokaupan kansianvälistymismahdollisuuksien selvittäminen. Hankkeen aikana toteutettiin markkinatutkimus ja luotiin sen pohjalta suunnitelma kansianvälistymisen toteuttamiseksi.