![]() |
![]() |
Hankekoodi: A78070
Hankkeen nimi: Globaalit kasvuprojektit
Toimintalinja: 8. REACT-EU:n EAKR-toimenpiteet
Erityistavoite: 12.1. Pk-yritystoiminnan vahvistaminen erityisesti digitalisaation ja vihreän talouden näkökulmasta
Suunnitelman mukainen toteutusaika: Alkaa 22.6.2021 ja päättyy 30.11.2022
Toiminnan tila: Toiminta päättynyt
Vastuuviranomainen: Etelä-Savon elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus
Hakijan virallinen nimi: BIOSAFE - BIOLOGICAL SAFETY SOLUTIONS LTD/OY
Organisaatiotyyppi: Pieni yritys
Y-tunnus: 2653644-4
Jakeluosoite: Microkatu 1 M
Puhelinnumero: +358407284350
Postinumero: 70210
Postitoimipaikka: KUOPIO
WWW-osoite: www.biosafe.fi
Hankkeen yhteyshenkilön nimi: Pietikäinen Petri
Yhteyshenkilön asema hakijaorganisaatiossa: Hpj
Yhteyshenkilön sähköpostisoite: eura.neuvonta(at)gov.fi
Yhteyshenkilön puhelinnumero: 0407284350
Hakijoiden lukumäärä tai tuen siirto -menettely:
Hankkeen tavoite on edelleen vahvistaa Biosafen kansainvälistä kasvua ja kyvykkyyttä toimia ketterästi globaalissa markkinassa. Vahvistamme kansainvälistä toimintakulttuuriamme ja teemme markkina-analyysin uudelle kasvavalle markkinalle. Lisäksi kirkastamme kilpailuetumme, ja teemme kilpailija-analyysin USA:n markkinassa. Käymme läpi nykyiset palvelut ja tuotteistamme ne, erityisesti kumppanuuspaleluja varten. Otamme huomioon muuttuvan toimintaympäristön ja siihen liittyvät mahdollisuudet kasvusuuntien arvioimisessa. Tavoitteemme on saavuttaa vuonna 2024 viiden miljoonan euron liikevaihto.
Myönnetty EU- ja valtion rahoitus: 74 540
Toteutunut EU- ja valtion rahoitus: 65 496
Suunniteltu julkinen rahoitus yhteensä: 74 540
Toteutunut julkinen rahoitus yhteensä: 65 496
Maakunnat: Pohjois-Savo
Seutukunnat: Kuopion
Kunnat: Kuopio
Jakeluosoite: Microkatu 1 M
Postinumero: 70210
Postitoimipaikka: KUOPIO
Suunniteltu: 0, joihin työllistyvät naiset 0
Toteutunut seurantatietojen mukaan: 1.00, joihin työllistyvät naiset 1.00
Suunniteltu: 0, joista naisten perustamia 0
Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joista naisten perustamia 0.00
Välitön | Välillinen | |
Ekologinen kestävyys | ||
Luonnonvarojen käytön kestävyys | 3 | 2 |
Paperinkulutus vähenee (sähköinen laboratoriopäiväkirja) | ||
Ilmastonmuutoksen aiheuttamien riskien vähentäminen | 2 | 2 |
Paperinkulutus vähenee (sähköinen laboratoriopäiväkirja) | ||
Kasvillisuus, eliöt ja luonnon monimuotoisuus | 0 | 2 |
Eläinten rehun hyötysuhde paranee | ||
Pinta- ja pohjavedet, maaperä sekä ilma (ja kasvihuonekaasujen väheneminen) | 0 | 2 |
Biopestisideillä korvataan kemiallisia torjunta-aineita | ||
Natura 2000 -ohjelman kohteet | 0 | 0 |
Taloudellinen kestävyys | ||
Materiaalit ja jätteet | 3 | 1 |
Paperin kulutus vähenee | ||
Uusiutuvien energialähteiden käyttö | 0 | 0 |
Paikallisen elinkeinorakenteen kestävä kehittäminen | 2 | 1 |
Työpaikkoja syntyy Pohjois-Savoon | ||
Aineettomien tuotteiden ja palvelujen kehittäminen | 10 | 4 |
Palveluliiketoiminnan tuotteet ovat aineettomia. | ||
Liikkuminen ja logistiikka | 0 | 0 |
Sosiaalinen ja kulttuurinen kestävyys sekä yhdenvertaisuus | ||
Hyvinvoinnin edistäminen | 2 | 4 |
Palvelumme avulla markkinoille pääsee tuotteita, jotka vaikuttavat eläinten ja ihmisten hyvinvointiin | ||
Tasa-arvon edistäminen | 3 | 0 |
Työpaikkoja | ||
Yhteiskunnallinen ja kulttuurinen yhdenvertaisuus | 0 | 0 |
Kulttuuriympäristö | 0 | 0 |
Ympäristöosaaminen | 4 | 3 |
Bioteknologian osaaminen vahvistuu |
Päätavoitteemme oli vahvistaa kansainvälistä kasvua ja oppia suunnittelemaan ja toteuttamaan vaikuttavia kasvuprojekteja kysyntää vastaavasti. Päämarkkina-alueemme on ollut Eurooppa, mutta potentiaalista kysyntää on erityisesti Pohjois-Amerikassa. Myyntiprosessin systematisoimiseen ja uuden markkinan onnistuneeseen avaamiseen tarvittiin lisää asiakas- ja markkinaymmärrystä. Hankkeen toimenpiteet oli jaettu kolmeen eri työpakettiin. Työpaketit olivat WP1 Operaatio Amerikka, WP2 Strategiset asiakkuudet ja WP3 Verkostokumppanit. Hankekokonaisuus sisälsi myös laajennusinvestointeja. Hankkeen tuloksena: 1. on opittu suunnittelemaan ja toteuttamaan kasvuprojekteja aikaisempaa paremmin, 2. yhtiöllä on parempi asiakasymmärrys ja markkinatuntemus, 3. palveluja ja rekrytointeja suunnataan kehitystyön tuloksena havaittuun uuteen kasvualueeseen