![]() |
![]() |
Hankekoodi: A77888
Hankkeen nimi: Tuoteinnovoinnilla kansainväliseksi suunnannäyttäjäksi
Toimintalinja: 8. REACT-EU:n EAKR-toimenpiteet
Erityistavoite: 12.1. Pk-yritystoiminnan vahvistaminen erityisesti digitalisaation ja vihreän talouden näkökulmasta
Suunnitelman mukainen toteutusaika: Alkaa 26.6.2021 ja päättyy 31.10.2022
Toiminnan tila: Toiminta päättynyt
Vastuuviranomainen: Keski-Suomen elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus
Hakijan virallinen nimi: ASIA EXCHANGE OY
Organisaatiotyyppi: Pieni yritys
Y-tunnus: 2132833-9
Jakeluosoite: Vuorikatu 3
Puhelinnumero: +358453221230
Postinumero: 33100
Postitoimipaikka: TAMPERE
WWW-osoite: www.asiaexchange.fi
Hankkeen yhteyshenkilön nimi: Suominen Harri
Yhteyshenkilön asema hakijaorganisaatiossa: Toimitusjohtaja
Yhteyshenkilön sähköpostisoite: eura.neuvonta(at)gov.fi
Yhteyshenkilön puhelinnumero: +358415448110
Hakijoiden lukumäärä tai tuen siirto -menettely:
Asia Exchangella voimme hankkiutua asemaan, jossa kasvamme koronaa edeltänyttä kokoamme viisi kertaa suuremmaksi. Hankkeemme koostuu kansainvälistymisen kasvattamisesta sekä tuotekehityksestä. Haemme portfolioomme uusia kumppanuuksia maailman kiinnostavimmista kohteista. Tämä mahdollistaa uusille vaihtoon lähdön markkina-alueille penetroitumisen mm. Aasiassa. Tuotekehityksellä muokkaudumme soveltuvammaksi B2B -markkinaan. Lisäksi mahdollistamme "koronankestävää" etäopiskelut ja turvalliset vaihtokohteet yhdistävää mallia, jonka kehitämme houkuttelevaksi myös pandemian jälkeiseen aikaan. Ohjelmasuunnittelussa haluamme synnyttää kestävää kehitystä tukevia kokonaisuuksia, jotka auttavat opiskelijoita sekä paikallisia yhteisöjä lanseeraamaan ympäristöä huomioivia toimintamalleja.
Myönnetty EU- ja valtion rahoitus: 60 175
Toteutunut EU- ja valtion rahoitus: 60 175
Suunniteltu julkinen rahoitus yhteensä: 60 175
Toteutunut julkinen rahoitus yhteensä: 60 175
Maakunnat: Pirkanmaa
Seutukunnat: Tampereen
Kunnat: Tampere
Jakeluosoite: Vuorikatu 3 L 3
Postinumero: 33100
Postitoimipaikka: TAMPERE
Suunniteltu: 0, joihin työllistyvät naiset 0
Toteutunut seurantatietojen mukaan: 1.00, joihin työllistyvät naiset 1.00
Suunniteltu: 0, joista naisten perustamia 0
Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joista naisten perustamia 0.00
Välitön | Välillinen | |
Ekologinen kestävyys | ||
Luonnonvarojen käytön kestävyys | 2 | 7 |
Tuotekehityksen osana kartoitamme kestävää kehitystä edistävää opinto-ohjelmakokonaisuutta ja paikallistuntemuksen lisäämistä. | ||
Ilmastonmuutoksen aiheuttamien riskien vähentäminen | 2 | 9 |
Tuotekehityksen osana kartoitamme ilmastonmuutoksen pysättävien toimenpiteiden opinto-ohjelmakokonaisuutta. | ||
Kasvillisuus, eliöt ja luonnon monimuotoisuus | 2 | 8 |
Tuotekehityksen osana kartoitamme luonnon monimuotoisuutta edistävää opinto-ohjelmakokonaisuutta ja paikallistuntemuksen lisäämistä. | ||
Pinta- ja pohjavedet, maaperä sekä ilma (ja kasvihuonekaasujen väheneminen) | 1 | 6 |
Tuotekehityksen osana kartoitamme vähäpäästöisyyttä edistävää opinto-ohjelmakokonaisuutta ja paikallistuntemuksen lisäämistä. | ||
Natura 2000 -ohjelman kohteet | 1 | 6 |
Tuotekehityksen osana kartoitamme kestävää kehitystä edistävää opinto-ohjelmakokonaisuutta ja paikallistuntemuksen lisäämistä. | ||
Taloudellinen kestävyys | ||
Materiaalit ja jätteet | 2 | 5 |
Tuotekehityksen osana kartoitamme kiertotaloutta ja jätteiden käsittelyä edistävää opinto-ohjelmakokonaisuutta ja paikallistuntemuksen lisäämistä. | ||
Uusiutuvien energialähteiden käyttö | 1 | 8 |
Tuotekehityksen osana kartoitamme uusituvien energialähteiden käyttöä edistävää opinto-ohjelmakokonaisuutta ja paikallistuntemuksen lisäämistä. | ||
Paikallisen elinkeinorakenteen kestävä kehittäminen | 3 | 7 |
Tuotekehityksen osana kartoitamme kehittyvien maiden yrittäjyyden ja elinkeinoelämän työllisyyden lisäämistä kestävillä periaatteilla. | ||
Aineettomien tuotteiden ja palvelujen kehittäminen | 7 | 7 |
Koulutuspalvelut ovat pääosin aineettomia ja osana tuotekehitystä lisäämme digitalisaation määrää oppimisratkaisuissa. | ||
Liikkuminen ja logistiikka | 2 | 4 |
Koulutuksen ja ohjelmien järjestämiseen liittyvien dokumentaatioiden jakelu tapahtuu pääosin digitaalisesti. Osana tuotekehitystä tutkimme prosessien suoraviivaistamista. Opiskelupisteiden määrän lisääminen mahdollistaa energiatehokkaamman liikkumisen. Osana ohjelmakehitystä tutkimme paikallisen liikkumisen ja logistiikan modernisointia. | ||
Sosiaalinen ja kulttuurinen kestävyys sekä yhdenvertaisuus | ||
Hyvinvoinnin edistäminen | 10 | 10 |
Koulutus on paras tapa lisätä hyvinvointia ja välttää globaaleja konflikteja. | ||
Tasa-arvon edistäminen | 10 | 10 |
Koulutus on paras tapa lisätä tasa-arvoa. | ||
Yhteiskunnallinen ja kulttuurinen yhdenvertaisuus | 10 | 10 |
Koulutus on paras tapa lisätä yhdenvertaisuutta ja poistaa väliinputoamista. | ||
Kulttuuriympäristö | 10 | 10 |
Opiskelijavaihto ulkomailla on paras tapa lisätä tietämystä kulttuuriympäristöstä ja myös oman maan asioista. | ||
Ympäristöosaaminen | 4 | 10 |
Hankkeen osana tapahtuvan kestävää kehitystä edistävän opinto-ohjelmakokonaisuuden kartoituksen myötä on mahdollista vaikuttaa ympäristöosaamisen ja -tietoisuuden kasvattamiseen paikallisella ja globaalilla tasolla. |
ELYn yrityksen kehittämisavustushanke on yrityksemme kannalta onnistunut tavoitteiden mukaisesti. Hanke on mahdollistanut toimenpiteiden suorittamisen määräajassa olemassa olevien ja uusien avainhenkilöiden avulla. Konkreettisia toimenpiteitä kehittämisavustukselle olivat seuraavat: a) vaihtokohteiden kartoittaminen meille uusilta vastaanottavilta markkina-alueilta Latinalaisesta Amerikasta ja Euroopasta b) palveluportfolion kehittäminen vastaamaan asiakastarpeita uusilla markkinoilla c) tuotesuunnittelu, eli uusien innovatiivisten ohjelmasisältöjen kehittäminen ja toiminta edellytysten kartoittaminen d) palvelumme muotoilu vastaamaan alamme b2b -markkinan tarpeita nykyisen b2c -mallin ohella Olemme kartoittaneet kumppanuuksia uusilta vastaanottavilta markkinoilta Latinalaisesta Amerikasta ja Euroopasta. Tuloksien perusteella keskitymme löytämään kumppaneita erityisesti Espanjasta ja Lapista. Palveluportfoliomme tarpeita on kartoitettu jotta voimme muokata sitä vastaamaan globaalisti koronan jälkeisiä tarpeita. Tunnistimme erityisesti muutostarpeen etäopiskeluun soveltuvien kurssien tarjoamisessa joita voisi tarjota kumppanikorkeakoulujen opintojen lisänä. Kurssitarjonta lisää palvelujemme laajuutta ja on soveltuva pandemian jälkeiseen tilanteeseen. Etäopintomahdollisuus vähentää myös tulevaisuudessa riskejä sekä toimii ympäristöystävällisenä vaihtoehtona, sillä kurssit eivät esimerkiksi edellytä matskustamista. Perusplaveuissamme tunnistimme kehitystarpeen erityisesti palvelujemme joustavuudessa hakuaikojen sekä hyväksymiseen vaadittavien asiakirjojen osalta. Olemme tunnistaneet (erityisesti ympäristöä edesauttavien) lisäpalvelujen tarjoamisen merkityksen. Esimerkkinä olemme kartoittaneet tapoja tarjota opiskelijoille mahdollisuuksia hyvittää lennoista koituvat ilmastopäästöt sekä miten itse voisimme yhtiönä kontribuoida. Lisäksi olemme suunnitelleet orientaatio- ja neuvontapalveluihimme ympäristöystävällisten aktiviteettien integroinnin kohteissamme jotka edistävät omalta osaltaan myös opiskelijoiden paikallistuntemusta. Tuotesuunnittelun osalta olemme kartoittaneet uutta innovatiivista Bali Academy -ohjelmaa, jossa opiskelijat pääsevät tutustumaan lukukauden aikana Balilla toimiviin yrityksiin ja oppimaan yrtitysvierailujen, workshopien sekä ekskursioiden avulla normaalin luokassa tapahtuvan opetuksen lisänä. Osana Academy opintoja, opiskelijat voisivat erikoistua kestävän kehityksen opintoihin. Lisäksi olemme kartoittaneet opiskelijoiden avulla uusia mahdollisia kohdemaita ja kumppaniyliopistoja. Olemme kehittäneet uutta, monistettavaa mallia B2B asiakkuuksille, jonka avulla voisimme fasilitoida kahden korkeakoulun välisiä kumppanuuksia, mutta silti luoda yhtiölle liikevaihdollisesti suotuisan asetelman uusien ja olemassa olevien palvelujen avulla.