![]() |
![]() |
Hankekoodi: A77882
Hankkeen nimi: Monzuun kieliriippumaton call center -optimointi, tuotekehityksen kiihdyttäminen ja toimivuuden kansainvälinen todentaminen asiakaspilotoinnissa.
Toimintalinja: 8. REACT-EU:n EAKR-toimenpiteet
Erityistavoite: 12.1. Pk-yritystoiminnan vahvistaminen erityisesti digitalisaation ja vihreän talouden näkökulmasta
Suunnitelman mukainen toteutusaika: Alkaa 31.5.2021 ja päättyy 31.8.2022
Toiminnan tila: Toiminta päättynyt
Vastuuviranomainen: Hämeen elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus
Hakijan virallinen nimi: MONZUUN OY
Organisaatiotyyppi: Mikroyritys
Y-tunnus: 2640885-6
Jakeluosoite: Takkumäentie 4
Puhelinnumero: +358 43 824 4853
Postinumero: 02880
Postitoimipaikka: VEIKKOLA
WWW-osoite: www.monzuun.com
Hankkeen yhteyshenkilön nimi: Pyykkönen Risto
Yhteyshenkilön asema hakijaorganisaatiossa: toimitusjohtaja
Yhteyshenkilön sähköpostisoite: eura.neuvonta(at)gov.fi
Yhteyshenkilön puhelinnumero: +358 43 824 4853
Hakijoiden lukumäärä tai tuen siirto -menettely:
Monzuun optimoi call center & telemarkkinoinnin toimintaa kieliriippumattoman puheenanalytiikan avulla - ensimmäisenä Suomessa suoraan puhutusta audiosta. Monzuun on kehittänyt uniikin koneoppivan mallin, joka analysoi asiakasdialogia yli kielirajojen. perusmetodi on todennettu kieliriippumattomaksi, joten tältä pohjalta kansainväliseen skaalautumiseen on potentiaalia. Tämän hankkeen tavoitteena on parantaa entisestään koneoppivan mallin kyvykkyyttä asiakaskeskustelujen mittaamisessa uusilla tavoilla, mm. sentimenttiluokittelulla. Kehitettäviä uusia sovelluksia pilotoidaan kansainvälisissä asiakkuuksissa mikä avaa yhtiön vientiä. Kansainvälistä skaalautumista vahvistaa myös Salesforcen ja puhelinjärjestelmätarjoajien kanssa kehitettävät integroidut sovellukset.
Myönnetty EU- ja valtion rahoitus: 23 230
Toteutunut EU- ja valtion rahoitus: 9 902
Suunniteltu julkinen rahoitus yhteensä: 23 230
Toteutunut julkinen rahoitus yhteensä: 19 805
Maakunnat: Uusimaa
Seutukunnat: Helsingin
Kunnat: Helsinki
Jakeluosoite: Lapinlahdenkatu 16
Postinumero: 00180
Postitoimipaikka: HELSINKI
Suunniteltu: 0, joihin työllistyvät naiset 0
Toteutunut seurantatietojen mukaan: 1.00, joihin työllistyvät naiset 0.00
Suunniteltu: 0, joista naisten perustamia 0
Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joista naisten perustamia 0.00
Välitön | Välillinen | |
Ekologinen kestävyys | ||
Luonnonvarojen käytön kestävyys | 0 | 0 |
Ilmastonmuutoksen aiheuttamien riskien vähentäminen | 0 | 0 |
Kasvillisuus, eliöt ja luonnon monimuotoisuus | 0 | 0 |
Pinta- ja pohjavedet, maaperä sekä ilma (ja kasvihuonekaasujen väheneminen) | 0 | 0 |
Natura 2000 -ohjelman kohteet | 0 | 0 |
Taloudellinen kestävyys | ||
Materiaalit ja jätteet | 0 | 0 |
Uusiutuvien energialähteiden käyttö | 0 | 0 |
Paikallisen elinkeinorakenteen kestävä kehittäminen | 0 | 0 |
Aineettomien tuotteiden ja palvelujen kehittäminen | 3 | 4 |
Tietojemme mukaan olemme ensimmäinen Suomessa joka tekee puheen analyysia tällä metodilla; ilman näitä operaatioita kansainväliset toimijat haukkaavat (myös) tämän sektorin. | ||
Liikkuminen ja logistiikka | 0 | 0 |
Sosiaalinen ja kulttuurinen kestävyys sekä yhdenvertaisuus | ||
Hyvinvoinnin edistäminen | 2 | 6 |
Parantaa kohdeasiakkaiden asiakaspalveluhenkilöstön työhyvinvointia selkeämmän mittaamisen kautta | ||
Tasa-arvon edistäminen | 0 | 4 |
Parantaa tasa-arvoa selkeämmän tekemisen mittaamisen kautta kohdeasiakkaissa | ||
Yhteiskunnallinen ja kulttuurinen yhdenvertaisuus | 0 | 0 |
Kulttuuriympäristö | 0 | 0 |
Ympäristöosaaminen | 0 | 0 |
Monzuun Oy:n kehittämä tekoälypohjainen vuoropuhelun analyysipalvelu tekee läpinäkyväksi puhelinkeskustelujen vuorovaikutuksen ja tyylin. Asiakaslaadun ja tuloksellisuuden syytekijät eivät tule näkyviin nykyisillä tekstipohjaisilla metodeilla. Monzuun metodi on riippumaton tekstistä ja kielimalleista. Monzuun metodin avulla voidaan ohjata call centerin toimintaa käytännön tekemisen tasolla, mihin tekstipohjaiset analyysit eivät pysty. Metodi on kieliriippumaton, siksi se skaalautuu kansainväliseen toimintaan nopeammin kuin tekstipohjaiset mallit. Tämän hankkeen tavoitteina oli: 1. Asiakkuuden haltuunoton nopeuttaminen ja automaation lisääminen 2. Yksityisen lisärahoituksen hankkiminen. 3. Liikevaihdon kasvu: 3 000 000 € v. 2024 4. Asiakasmäärän kasvattaminen 5. Monzuun palvelusovelluksen tuottaminen LeadDesk- ja Salesforce -sovelluskauppoihin. Toteutuksen painopiste oli rajapintojen avaamisessa call center -järjestelmätarjoajien kanssa, asiakkaan onboardingin nopeuttamisessa sekä kansainvälisen myynnin avaamisessa. Tuloksista: -Asiakkaan onboarding on teknologian kehittämisen kautta dramaattisesti nopeutunut. -Yksityisen lisärahoituksen hankinta on käynnissä, aikatauluntavoitteena hankkeen päättyessä on Q1/2023. -Yhtiön liikevaihto on yli kaksinkertaistunut hankkeen aikana ja lisää kasvuvaikutuksia on nähtävissä kun hankkeen tuloksia edelleen hyödynnetään liiketoiminnassa. -Yhtiön asiakasmäärä on yli kaksinkertaistunut hankkeen aikana. -Yhtiö pilotoi hankkeen päättyessä globaalisti toimivan asiakkaan kanssa.