![]() |
![]() |
Hankekoodi: A77875
Hankkeen nimi: Meri-Lapin Matkailu Oy:n kansainvälistymisosaamisen kehittäminen
Toimintalinja: 1. Pk-yritystoiminnan kilpailukyky
Erityistavoite: 2.1. PK-yritysten kasvun ja kansainvälistymisen edistäminen
Suunnitelman mukainen toteutusaika: Alkaa 28.5.2021 ja päättyy 31.1.2022
Toiminnan tila: Toiminta päättynyt
Vastuuviranomainen: Pohjois-Pohjanmaan elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus
Hakijan virallinen nimi: MERI-LAPIN MATKAILU OY
Organisaatiotyyppi: Mikroyritys
Y-tunnus: 2608990-4
Jakeluosoite: Pakkahuoneenkatu 1
Puhelinnumero: 0400-188002
Postinumero: 95400
Postitoimipaikka: TORNIO
WWW-osoite: www.visitmeri-lappi.fi
Hankkeen yhteyshenkilön nimi: Rissanen Jenni
Yhteyshenkilön asema hakijaorganisaatiossa: Asiantuntija
Yhteyshenkilön sähköpostisoite: eura.neuvonta(at)gov.fi
Yhteyshenkilön puhelinnumero: 0400-188002
Hakijoiden lukumäärä tai tuen siirto -menettely:
Hankkeen tarkoitus on Meri-Lapin Matkailu Oy:n kansainvälistymisosaamisen kasvattaminen ja alueella käytössä olevan myyntikanavan sekä netissä toimivien digitaalisten jakelukanavien hyödyntämisen oppiminen sekä asiantuntijapalveluiden kehittäminen. Yrityksen henkilökunnan osaamisen kasvattamiseksi käytetään konsultointia, jonka avulla yritys toteuttaa parhaat käytännöt. Kehittämistoimenpiteillä haetaan selkeyttä digitaalisiin mahdollisuuksiin, lisätään alueorganisaation ymmärrystä kansainvälisen digitaalisen liiketoiminnan johtamisesta. Kehitetään yrityksen liiketoiminta- ja ansaintamallia osana arvoverkostoja sekä yritysekosysteemiä. Tavoitteena on Meri-Lapin matkailudestinaation matkailijamäärien ja matkailutulon kasvattaminen, joka johtaa myös alueen elinvoimaisuuden kasvuun.
Myönnetty EU- ja valtion rahoitus: 13 660
Toteutunut EU- ja valtion rahoitus: 13 659
Suunniteltu julkinen rahoitus yhteensä: 13 660
Toteutunut julkinen rahoitus yhteensä: 13 659
Maakunnat: Lappi
Seutukunnat: Kemi-Tornion
Kunnat: Tornio
Jakeluosoite: Pakkahuoneenkatu 1
Postinumero: 95400
Postitoimipaikka: TORNIO
Suunniteltu: 1, joihin työllistyvät naiset 1
Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joihin työllistyvät naiset 0.00
Suunniteltu: 0, joista naisten perustamia 0
Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joista naisten perustamia 0.00
Välitön | Välillinen | |
Ekologinen kestävyys | ||
Luonnonvarojen käytön kestävyys | 0 | 0 |
ei vaikutusta | ||
Ilmastonmuutoksen aiheuttamien riskien vähentäminen | 0 | 0 |
ei vaikutusta | ||
Kasvillisuus, eliöt ja luonnon monimuotoisuus | 0 | 0 |
ei vaikutusta | ||
Pinta- ja pohjavedet, maaperä sekä ilma (ja kasvihuonekaasujen väheneminen) | 0 | 0 |
ei vaikutusta | ||
Natura 2000 -ohjelman kohteet | 0 | 0 |
ei vaikutusta | ||
Taloudellinen kestävyys | ||
Materiaalit ja jätteet | 0 | 0 |
ei vaikutusta | ||
Uusiutuvien energialähteiden käyttö | 0 | 0 |
ei vaikutusta | ||
Paikallisen elinkeinorakenteen kestävä kehittäminen | 10 | 10 |
Merkittävä vaikutus alueellisen matkailuelinkeinon kehittymiseen. | ||
Aineettomien tuotteiden ja palvelujen kehittäminen | 10 | 10 |
Syntyy paljon uusia palveluita sekä hakijan omaan toimintaan että asiakasyrityksille. | ||
Liikkuminen ja logistiikka | 5 | 5 |
Matkailijoiden kasvu lisää julkisen liikenteen kysyntää. | ||
Sosiaalinen ja kulttuurinen kestävyys sekä yhdenvertaisuus | ||
Hyvinvoinnin edistäminen | 5 | 5 |
Matkailutulon kasvu ja työpaikkojen lisääntyminen lisäävät hyvinvointia sekä suoraan yrityksissä että aluetaloudellisesti | ||
Tasa-arvon edistäminen | 3 | 3 |
Matkailuala työllistää perinteisesti enemmän naisia | ||
Yhteiskunnallinen ja kulttuurinen yhdenvertaisuus | 0 | 0 |
ei vaikutusta | ||
Kulttuuriympäristö | 5 | 5 |
Kulttuuriympäristö kehittyy, koska matkailijat ovat kiinnostuneita aidosta paikalliskulttuurista, joten sen arvostus kasvaa ja kulttuuripalveluita kehitetään. | ||
Ympäristöosaaminen | 3 | 3 |
Matkailupalveluiden kehittämisessä tulee huomioida ympäristönäkökulma, joten ympäristöosaaminen kasvaa. |
Hankkeen aikana Meri-Lapin Matkailun kansainvälistymisvalmiudet parantuivat ja muodostui selkeä näkemys siitä, mihin toiminnassa keskitytään. Yrityksellä on käytössä hyvä digitaalinen myyntikanava, jonka avulla myyntiä kasvatetaan. Uusia jäsenyrityksiä tavoitellaan ja tuotekehityksessä huomioidaan aina paketoimisen mahdollisuus. Paketit tehdään sekä verkkokauppamyyntiin että matkanjärjestäjien tarpeisiin helposti myytäviksi kokonaisuuksiksi. Tulevaisuudessa Meri-Lappi nousee Lapin isojen matkailukohteiden rinnalle destinaationa, jossa viivytään koko loma. Visit Sea Lapland brändin tunnettuus kasvaa kansainvälisesti ja se omaksutaan myös alueen sisäisesti kaikkien yhteiseksi.