![]() |
![]() |
Hankekoodi: A77700
Hankkeen nimi: Ainone markkinoille menosuunnitelma - Saksa
Toimintalinja: 8. REACT-EU:n EAKR-toimenpiteet
Erityistavoite: 12.1. Pk-yritystoiminnan vahvistaminen erityisesti digitalisaation ja vihreän talouden näkökulmasta
Suunnitelman mukainen toteutusaika: Alkaa 14.4.2021 ja päättyy 31.1.2022
Toiminnan tila: Toiminta päättynyt
Vastuuviranomainen: Hämeen elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus
Hakijan virallinen nimi: AIN1 OY
Organisaatiotyyppi: Mikroyritys
Y-tunnus: 2780838-4
Jakeluosoite: Mannerheiminaukio 1 b, c/o Spaces
Puhelinnumero: +358 505853884
Postinumero: 00100
Postitoimipaikka: HELSINKI
WWW-osoite: www.ainone.eu
Hankkeen yhteyshenkilön nimi: Vartiainen Matti
Yhteyshenkilön asema hakijaorganisaatiossa: toimitusjohtaja
Yhteyshenkilön sähköpostisoite: eura.neuvonta(at)gov.fi
Yhteyshenkilön puhelinnumero: +358 505853884
Hakijoiden lukumäärä tai tuen siirto -menettely:
Markkinatutkimus Ainone Balance® tuotteen potentiaalista Saksassa sekä suunnitelma markkinoille menosta
Myönnetty EU- ja valtion rahoitus: 67 800
Toteutunut EU- ja valtion rahoitus: 32 188
Suunniteltu julkinen rahoitus yhteensä: 67 800
Toteutunut julkinen rahoitus yhteensä: 32 188
Maakunnat: Uusimaa
Seutukunnat: Helsingin
Kunnat: Helsinki
Jakeluosoite: Mannerheiminaukio 1 A
Postinumero: 00100
Postitoimipaikka: HELSINKI
Suunniteltu: 0, joihin työllistyvät naiset 0
Toteutunut seurantatietojen mukaan: 1.00, joihin työllistyvät naiset 0.00
Suunniteltu: 0, joista naisten perustamia 0
Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joista naisten perustamia 0.00
Välitön | Välillinen | |
Ekologinen kestävyys | ||
Luonnonvarojen käytön kestävyys | 0 | 0 |
Ilmastonmuutoksen aiheuttamien riskien vähentäminen | 0 | 0 |
Kasvillisuus, eliöt ja luonnon monimuotoisuus | 0 | 0 |
Pinta- ja pohjavedet, maaperä sekä ilma (ja kasvihuonekaasujen väheneminen) | 0 | 0 |
Natura 2000 -ohjelman kohteet | 0 | 0 |
Taloudellinen kestävyys | ||
Materiaalit ja jätteet | 0 | 2 |
Käytettävä komponentti sensorissa on paljon pienempi kuin isommissa laitteissa | ||
Uusiutuvien energialähteiden käyttö | 0 | 0 |
Paikallisen elinkeinorakenteen kestävä kehittäminen | 0 | 0 |
Aineettomien tuotteiden ja palvelujen kehittäminen | 5 | 0 |
Mobiiliaplikaatiolla ja sensorillavoidaan ainakin osittain korvata isot laboratoriolaitteet | ||
Liikkuminen ja logistiikka | 0 | 8 |
Etämonitotoinnilla pystytään suorittamaan ja tulkita etänä toimintakykyarvioita | ||
Sosiaalinen ja kulttuurinen kestävyys sekä yhdenvertaisuus | ||
Hyvinvoinnin edistäminen | 5 | 10 |
Riskien tunnistaminen mahdollistuu tai ainakin merkittävästi paranee useassa sairaudessa ja toimintakykyalenemassa | ||
Tasa-arvon edistäminen | 3 | 6 |
Ratkaisu palvelee yhdenvertaisesti kaikkia sukupuolia, ikään ja terveydentilaan katsomatta | ||
Yhteiskunnallinen ja kulttuurinen yhdenvertaisuus | 0 | 0 |
Kulttuuriympäristö | 0 | 0 |
Ympäristöosaaminen | 0 | 0 |
Ain1 Oy. "Go to market" -arviointi Saksan markkinoista käynnistettiin tarkoituksena arvioida markkinoille liittyvää potentiaalia, digitaalisten lääkinnällisten laitteiden toimittajalle kohdennettua markkinaa kooltaan erittäin mittavaan ja haastavaan Saksan markkinaan. Projektin alkuperäinen suunnitelma oli arvioida ja käynnistää "DiGA Fast-track" -prosessi hyväksynnän saamiseksi digitaalisten lääkinnällisten laitteiden korvauksille julkisen sairausvakuutussektorilla. Arvioinnin tulokset osoittivat, että DiGA-prosessi vaatii huomattavasti enemmän päivityksiä ja muutoksia alkuperäisiin tuotemateriaaleihin. Tämä on aikaa vievä prosessi, eikä se silti takaa DiGA-hyväksyntää. Samaan aikaan tämän arvioinnin kanssa käynnistettiin yhteistyössä saksalais-suomalaisen kauppakamarin kanssa toteutettu "German go-to-market -arviointi", jossa eri Saksan markkinasegmenttejä arvioitiin mahdollisina tulonlähteinä markkinoille. Tämän toisen yhteistyön aikana Saksan markkinoita arvioitiin eri näkökulmista ja selvitettiin sekä tutkittiin parasta markkinapotentiaalia. Puolen vuoden projektijakson aikana valmistuneen markkinatutkimuksen tuloksena saatiin hyvä yleiskuva Ainonea kiinnostavista markkinasegmenteistä sekä potentiaalisten yhteistyökumppaneiden ja mahdollisten asiakkaiden kontaktointiin merkittävää alkua.