![]() |
![]() |
Hankekoodi: A77682
Hankkeen nimi: Datan hyödyntäminen opetus- ja valmennustyössä
Toimintalinja: 8. REACT-EU:n EAKR-toimenpiteet
Erityistavoite: 12.1. Pk-yritystoiminnan vahvistaminen erityisesti digitalisaation ja vihreän talouden näkökulmasta
Suunnitelman mukainen toteutusaika: Alkaa 31.5.2021 ja päättyy 28.2.2023
Toiminnan tila: Toiminta päättynyt
Vastuuviranomainen: Hämeen elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus
Hakijan virallinen nimi: KASWU OY
Organisaatiotyyppi: Mikroyritys
Y-tunnus: 2653754-3
Jakeluosoite: Välimerenkatu 4 C 45
Puhelinnumero: +358445556042
Postinumero: 00220
Postitoimipaikka: HELSINKI
WWW-osoite: www.kaswu.fi
Hankkeen yhteyshenkilön nimi: Ojanen Mikko
Yhteyshenkilön asema hakijaorganisaatiossa: Toimitusjohtaja
Yhteyshenkilön sähköpostisoite: eura.neuvonta(at)gov.fi
Yhteyshenkilön puhelinnumero: +358445556042
Hakijoiden lukumäärä tai tuen siirto -menettely:
Kaswu Oy hyödyntää opetus- ja valmennustyössä tekoälypohjaisella sovelluksella kerättyä dataa kehittääkseen valmennettavien oppimismahdollisuuksia ja tavoitteiden saavuttamista.
Myönnetty EU- ja valtion rahoitus: 20 170
Toteutunut EU- ja valtion rahoitus: 19 119
Suunniteltu julkinen rahoitus yhteensä: 20 170
Toteutunut julkinen rahoitus yhteensä: 19 119
Maakunnat: Uusimaa
Seutukunnat: Helsingin
Kunnat: Helsinki
Jakeluosoite: Välimerenkatu 4 C 45
Postinumero: 00220
Postitoimipaikka: HELSINKI
Suunniteltu: 0, joihin työllistyvät naiset 0
Toteutunut seurantatietojen mukaan: 1.00, joihin työllistyvät naiset 1.00
Suunniteltu: 0, joista naisten perustamia 0
Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joista naisten perustamia 0.00
Välitön | Välillinen | |
Ekologinen kestävyys | ||
Luonnonvarojen käytön kestävyys | 0 | 0 |
Ilmastonmuutoksen aiheuttamien riskien vähentäminen | 0 | 0 |
Kasvillisuus, eliöt ja luonnon monimuotoisuus | 0 | 0 |
Pinta- ja pohjavedet, maaperä sekä ilma (ja kasvihuonekaasujen väheneminen) | 0 | 0 |
Natura 2000 -ohjelman kohteet | 0 | 0 |
Taloudellinen kestävyys | ||
Materiaalit ja jätteet | 0 | 0 |
Uusiutuvien energialähteiden käyttö | 0 | 0 |
Paikallisen elinkeinorakenteen kestävä kehittäminen | 0 | 0 |
Aineettomien tuotteiden ja palvelujen kehittäminen | 0 | 0 |
Liikkuminen ja logistiikka | 0 | 0 |
Sosiaalinen ja kulttuurinen kestävyys sekä yhdenvertaisuus | ||
Hyvinvoinnin edistäminen | 0 | 0 |
Tasa-arvon edistäminen | 0 | 0 |
Yhteiskunnallinen ja kulttuurinen yhdenvertaisuus | 0 | 0 |
Kulttuuriympäristö | 0 | 0 |
Ympäristöosaaminen | 0 | 0 |
Kaswun datan hyödyntäminen opetus-ja valmennustyössä projektissa kehitettiin moderneja valmennuksen keinoja vastaamaan 2020-luvun lähi-, etä- ja hybridityöelämän vaatimuksiin. Kaswu Oy keräsi dataa digitaalisilla työvälineillä valmennettavilta, jotka tukivat valmennettavien kehittymistä kohti henkilökohtaisia tavoitteitaan sekä tukivat organisaatioita löytämään kokonaisvaltaisia ratkaisuja kehittämään toimintaansa ja kulttuuriaan. Datan hyödyntämisessä valmennusalalla Kaswu Oy löysi uuden ja innovatiivisen tavan tehdä muutosta tuuppauksen (nudge) työvälineiden avulla. Tuuppauksessa on kyse organisaatioiden valintaympäristön kehittämisestä sellaiseen suuntaan, joka auttaa työntekijöitä tekemään eettisesti parempia valintoja kohti organisaation mission ja vision toteutumista. Kehittämishankkeessa oivalsimme, että datan hyödyntäminen opetus- ja valmennustyössä on erityisen merkittävää 2020-luvulla, koska datan avulla voidaan havainnoida ja arvioida muutoksen sekä oppimisen senhetkistä tilannetta. Todensimme myös oikeaksi sen, että kaikki data esimerkiksi yksilön kehittymiseen liittyen on arvokasta. Kun dataa on kerätty yksilöltä, voidaan siihen aina jälkikäteen palata ja todeta todenmukaisesti valintojen vaikutus kirjoitetun tavoitteen sekä saavutettujen tavoitteiden välillä. Jos dataa ei hyödynnetä opetus- ja valmennustyössä on haasteena epämääräiset suunnitelmat tai muistiin perustuvat toteamat. Yksinkertaisesti digitaalisilla välineillä kerätyt päiväkirjamaiset merkinnät suunnitelmista ja niiden toteutumisesta kohti tavoitteita ovat merkittävässä osassa vaikuttavaa valmennus- ja opetustyötä.