![]() |
![]() |
Hankekoodi: A77678
Hankkeen nimi: Vastuullisuus- ja tuotepalvelukonseptin kehittäminen kansainvälisille markkinoille
Toimintalinja: 8. REACT-EU:n EAKR-toimenpiteet
Erityistavoite: 12.1. Pk-yritystoiminnan vahvistaminen erityisesti digitalisaation ja vihreän talouden näkökulmasta
Suunnitelman mukainen toteutusaika: Alkaa 17.5.2021 ja päättyy 31.5.2022
Toiminnan tila: Toiminta päättynyt
Vastuuviranomainen: Hämeen elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus
Hakijan virallinen nimi: TAPIO ANTTILA COLLECTION OY
Organisaatiotyyppi: Mikroyritys
Y-tunnus: 3193319-6
Jakeluosoite: Puustellintie 2
Puhelinnumero: +358 40 5212606
Postinumero: 15150
Postitoimipaikka: LAHTI
WWW-osoite: www.tapioanttila.com
Hankkeen yhteyshenkilön nimi: Helenelund Sixten
Yhteyshenkilön asema hakijaorganisaatiossa: Toimitusjohtaja
Yhteyshenkilön sähköpostisoite: eura.neuvonta(at)gov.fi
Yhteyshenkilön puhelinnumero: +358405058110
Hakijoiden lukumäärä tai tuen siirto -menettely:
Hanke on neliosainen. Ensimmäisessä osiossa tavoite on tutkia ja kehittää menetelmiä, millä yrityksen tuotteiden hiilijalanjäljen mittaaminen ja sen kommunikointi vaikuttaa asiakkaiden ja kuluttajien hankintapäätöksiin. Lisäksi tullaan myös tutkimaan uusia innovatiivisia menetelmiä, jotka hyödyntävät uusiutuvia tekstiilimateriaaleja sekä suomalaista puuta. Toisessa osiossa yritys tutkii uusia markkinoita Euroopassa; Hollantia ja Skandinaviaa. Kolmantena kehitystyön pohjalta luodaan uudenaikainen digitaalinen vastuullisuus- ja tuotepalvelukonsepti, jossa asiakas pääsee rakentamaan valikoimaansa virtuaalisesti ja kustannustehokkaasti ilman perinteisiä väliportaita. Lopuksi konsepti testataan kansainvälisillä kaluste- ja sisustusalan messuilla Kölnissä.
Myönnetty EU- ja valtion rahoitus: 89 150
Toteutunut EU- ja valtion rahoitus: 66 489
Suunniteltu julkinen rahoitus yhteensä: 89 150
Toteutunut julkinen rahoitus yhteensä: 66 489
Maakunnat: Päijät-Häme
Seutukunnat: Lahden
Kunnat: Lahti
Jakeluosoite: Puustellintie 2
Postinumero: 15150
Postitoimipaikka: LAHTI
Suunniteltu: 0, joihin työllistyvät naiset 0
Toteutunut seurantatietojen mukaan: 1.00, joihin työllistyvät naiset 1.00
Suunniteltu: 0, joista naisten perustamia 0
Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joista naisten perustamia 0.00
Välitön | Välillinen | |
Ekologinen kestävyys | ||
Luonnonvarojen käytön kestävyys | 9 | 9 |
Hankeen yksi tärkein osa-alue on vastuullisuuden parantaminen | ||
Ilmastonmuutoksen aiheuttamien riskien vähentäminen | 8 | 8 |
Hankeen yksi tärkein osa-alue on vastuullisuuden parantaminen | ||
Kasvillisuus, eliöt ja luonnon monimuotoisuus | 4 | 5 |
Hankeen yksi tärkein osa-alue on vastuullisuuden parantaminen | ||
Pinta- ja pohjavedet, maaperä sekä ilma (ja kasvihuonekaasujen väheneminen) | 9 | 7 |
Hankeen yksi tärkein osa-alue on vastuullisuuden parantaminen | ||
Natura 2000 -ohjelman kohteet | 0 | 0 |
Taloudellinen kestävyys | ||
Materiaalit ja jätteet | 10 | 10 |
Hankeen yksi tärkein osa-alue on vastuullisuuden parantaminen | ||
Uusiutuvien energialähteiden käyttö | 5 | 4 |
Hankeen yksi tärkein osa-alue on vastuullisuuden parantaminen | ||
Paikallisen elinkeinorakenteen kestävä kehittäminen | 7 | 9 |
Verot ja verkostot | ||
Aineettomien tuotteiden ja palvelujen kehittäminen | 8 | 7 |
IPR:t | ||
Liikkuminen ja logistiikka | 8 | 8 |
Hankeen yksi tärkein osa-alue on vastuullisuuden parantaminen | ||
Sosiaalinen ja kulttuurinen kestävyys sekä yhdenvertaisuus | ||
Hyvinvoinnin edistäminen | 4 | 7 |
Asumisen tason parantaminen | ||
Tasa-arvon edistäminen | 0 | 0 |
Yhteiskunnallinen ja kulttuurinen yhdenvertaisuus | 0 | 0 |
Kulttuuriympäristö | 3 | 5 |
Kuluttajien esineympäristön rikastaminen | ||
Ympäristöosaaminen | 8 | 8 |
Tuotteiden elinkaaren pidentäminen |
Hanke on moniosainen. Ensimmäisessä osiossa tutkittiin ja kehitettiin menetelmiä, millä yrityksen tuotteiden hiilijalanjälki mitataan ja miten sen kommunikointi vaikuttaa asiakkaiden ja kuluttajien hankintapäätöksiin. Lisäksi tutkittiin uusia innovatiivisia menetelmiä, jotka hyödyntävät uusiutuvia tekstiilimateriaaleja sekä suomalaista puuta. Toisessa osiossa yritys tutki uusia markkinoita Euroopassa; Hollantia ja Skandinaviaa. Kolmantena kehitystyön pohjalta tehtiin uudenaikainen digitaalinen vastuullisuus- ja tuotepalvelukonsepti, jossa asiakas pääsee rakentamaan valikoimaansa virtuaalisesti ja kustannustehokkaasti ilman perinteisiä väliportaita. Lopuksi konsepti testatttin kansainvälisessä digitaalisessa lanseeraustapahtumassa.