![]() |
![]() |
Hankekoodi: A77314
Hankkeen nimi: Uuden digitaalisen järjestelmän hankinta ja räätälöinti YlläAvain Oy:n tarpeeseen
Toimintalinja: 8. REACT-EU:n EAKR-toimenpiteet
Erityistavoite: 12.1. Pk-yritystoiminnan vahvistaminen erityisesti digitalisaation ja vihreän talouden näkökulmasta
Suunnitelman mukainen toteutusaika: Alkaa 2.5.2021 ja päättyy 30.9.2022
Toiminnan tila: Toiminta päättynyt
Vastuuviranomainen: Pohjois-Pohjanmaan elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus
Hakijan virallinen nimi: YLLÄSAVAIN OY
Organisaatiotyyppi: Mikroyritys
Y-tunnus: 2149913-8
Jakeluosoite: Tunturintie 16 A 1
Puhelinnumero: +358(0)40 8277354
Postinumero: 95970
Postitoimipaikka: ÄKÄSLOMPOLO
WWW-osoite: www.yllasavain.fi
Hankkeen yhteyshenkilön nimi: Walin-Jatkola Tiina
Yhteyshenkilön asema hakijaorganisaatiossa: toimitusjohtaja
Yhteyshenkilön sähköpostisoite: eura.neuvonta(at)gov.fi
Yhteyshenkilön puhelinnumero: +358(0)40 8277354
Hakijoiden lukumäärä tai tuen siirto -menettely:
Hankkeen tavoitteena on ottaa yrityksessä käyttöön uusi digitaalinen järjestelmä ja digitalisoida asiakasrajapinnan prosesseja. Järjestelmän tarkoitus on parantaa avainturvallisuutta, avainhygieniaa, reaaliaikaistaa tiedonvaihtoa yrityksen sisällä sekä sidosryhmiin päin. Digitalisoinnin voidaan olettaa vaikuttavan positiivisesti yritysmielikuvaan sekä yrityksen kannattavuuteen. Kestävä kehitys, sukupuolten välinen tasa-arvo ja yhdenvertaisuus on huomioitu hankkeessa. Kaikkia hankkeeseen osallistuvia henkilöitä, tahoja ja toimijoita kohdellaan yhdenvertaisina.
Myönnetty EU- ja valtion rahoitus: 11 010
Toteutunut EU- ja valtion rahoitus: 10 408
Suunniteltu julkinen rahoitus yhteensä: 11 010
Toteutunut julkinen rahoitus yhteensä: 10 408
Maakunnat: Lappi
Seutukunnat: Tunturi-Lapin
Kunnat: Kolari
Jakeluosoite: Tunturintie 16 A 1
Postinumero: 95970
Postitoimipaikka: ÄKÄSLOMPOLO
Suunniteltu: 0, joihin työllistyvät naiset 0
Toteutunut seurantatietojen mukaan: 1.00, joihin työllistyvät naiset 1.00
Suunniteltu: 0, joista naisten perustamia 0
Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joista naisten perustamia 0.00
Välitön | Välillinen | |
Ekologinen kestävyys | ||
Luonnonvarojen käytön kestävyys | 10 | 2 |
paperijätteen väheneminen huomattavasti, polttoainesäästöt papereiden hankkimisessa vähenee | ||
Ilmastonmuutoksen aiheuttamien riskien vähentäminen | 5 | 2 |
Sidosryhmien (asiakkaat, siivous ja huoltopalveluiden toimijat) käyttämien autojen päästöt vähenee , kun siirrytään digitaaliseen ja reaaliaikaiseen tiedonsiirtoon. | ||
Kasvillisuus, eliöt ja luonnon monimuotoisuus | 0 | 2 |
Asiakkaiden turha ajon vähentyminen alueella pienentää melusaastetta | ||
Pinta- ja pohjavedet, maaperä sekä ilma (ja kasvihuonekaasujen väheneminen) | 0 | 0 |
Natura 2000 -ohjelman kohteet | 0 | 0 |
Taloudellinen kestävyys | ||
Materiaalit ja jätteet | 10 | 0 |
paperin käytön väheneminen | ||
Uusiutuvien energialähteiden käyttö | 0 | 2 |
siirrytään digitaaliseen tiedonsiirtoon | ||
Paikallisen elinkeinorakenteen kestävä kehittäminen | 0 | 0 |
reaaliaikaisen vuoropuhelun kehittyminen alueen toimijoiden kanssa YlläsAvaimen toimiessa edellä kävijänä. | ||
Aineettomien tuotteiden ja palvelujen kehittäminen | 0 | 0 |
Liikkuminen ja logistiikka | 0 | 0 |
Sosiaalinen ja kulttuurinen kestävyys sekä yhdenvertaisuus | ||
Hyvinvoinnin edistäminen | 0 | 0 |
Tasa-arvon edistäminen | 0 | 0 |
Yhteiskunnallinen ja kulttuurinen yhdenvertaisuus | 0 | 0 |
Kulttuuriympäristö | 0 | 0 |
Ympäristöosaaminen | 0 | 0 |
YlläsAvain Oy:n yli vuoden kestäneessä kehittämishankkeessa yrityksessä otettiin käyttöön uusi digitaalinen järjestelmä ja digitalisoitiin asiakasrajapinnan prosesseja. Uuden järjestelmän YlläsAvain Oy:lle toimitti ja räätälöi Hoist Group Oy Ab. Uuden järjestelmän myötä yritys on pystynyt reaaliaikaistamaan avainpalvelun toimintoja, kehittämään laadunvalvontaa sekä kehittämään asiakaspalvelua. Ennen kehittämishanketta manuaalisesti ja paperilla tehtyjä työtehtäviä pystyttiin yhdessä Hoist Groupin ja yrityksen asiakkaiden kanssa automatisoimaan sekä tehostamaan huomattavasti. Hankkeen myötä yrityksessä pystyttiin vähentämään paperijätettä huomattavasti, minkä lisäksi myös tulijadatan käsittelyn tarkkuus parani ja asiakaspalvelun prosessit nopeutuivat. Hankkeen toteutuksessa oli mukana yhteensä kolme alihankkijaa. Kehittämistyön myötä yritykseen syntyi kaksi uutta työpaikkaa, jonka lisäksi myös osa-aikaista työtä on yrityksessä voitu tarjota entistä enemmän.