![]() |
![]() |
Hankekoodi: A77262
Hankkeen nimi: Digitaalisen kieltenopetuksen tuotekehitys ja testaaminen Kiinan markkinoille
Toimintalinja: 8. REACT-EU:n EAKR-toimenpiteet
Erityistavoite: 12.1. Pk-yritystoiminnan vahvistaminen erityisesti digitalisaation ja vihreän talouden näkökulmasta
Suunnitelman mukainen toteutusaika: Alkaa 31.12.2020 ja päättyy 30.6.2022
Toiminnan tila: Toiminta päättynyt
Vastuuviranomainen: Hämeen elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus
Hakijan virallinen nimi: LINGUAJOY KIELIKERHOT OY
Organisaatiotyyppi: Mikroyritys
Y-tunnus: 2800312-3
Jakeluosoite: Heikkiläntie 2 A
Puhelinnumero: +35840 5704307
Postinumero: 00210
Postitoimipaikka: HELSINKI
WWW-osoite: www.linguajoy.fi
Hankkeen yhteyshenkilön nimi: Kvist Henrietta
Yhteyshenkilön asema hakijaorganisaatiossa: Toimitusjohtaja
Yhteyshenkilön sähköpostisoite: eura.neuvonta(at)gov.fi
Yhteyshenkilön puhelinnumero: +35840 5704307
Hakijoiden lukumäärä tai tuen siirto -menettely:
Hankkeessa kehitetään ja testataan markkinoille menemisen prosesseja, tuotteistusta ja strategiaa. Tuotetta kehitetään valitussa kohdemaassa Kiinassa pilotti-kumppanin kanssa. Tuloksena on mahdollisuus laajentua myöhemmin useille markkinoille hyödyntäen digitaalisten markkinapaikkojen ja jakelutiepartnereiden potentiaalia.
Myönnetty EU- ja valtion rahoitus: 68 870
Toteutunut EU- ja valtion rahoitus: 68 870
Suunniteltu julkinen rahoitus yhteensä: 68 870
Toteutunut julkinen rahoitus yhteensä: 68 870
Maakunnat: Uusimaa
Seutukunnat: Helsingin
Kunnat: Helsinki
Jakeluosoite: Heikkiläntie 2 A
Postinumero: 00210
Postitoimipaikka: HELSINKI
Suunniteltu: 0, joihin työllistyvät naiset 0
Toteutunut seurantatietojen mukaan: 1.00, joihin työllistyvät naiset 1.00
Suunniteltu: 0, joista naisten perustamia 0
Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joista naisten perustamia 0.00
Välitön | Välillinen | |
Ekologinen kestävyys | ||
Luonnonvarojen käytön kestävyys | 0 | 0 |
Ilmastonmuutoksen aiheuttamien riskien vähentäminen | 0 | 0 |
Kasvillisuus, eliöt ja luonnon monimuotoisuus | 0 | 0 |
Pinta- ja pohjavedet, maaperä sekä ilma (ja kasvihuonekaasujen väheneminen) | 0 | 0 |
Natura 2000 -ohjelman kohteet | 0 | 0 |
Taloudellinen kestävyys | ||
Materiaalit ja jätteet | 0 | 0 |
Uusiutuvien energialähteiden käyttö | 0 | 0 |
Paikallisen elinkeinorakenteen kestävä kehittäminen | 0 | 0 |
Aineettomien tuotteiden ja palvelujen kehittäminen | 10 | 0 |
Hankkeen lopputulema on digitaalinen, aineeton tuote/palvelu, joka myötävaikuttaa tulevaisuudessa erittäin positiivisesti esim. vähähiiliseen yhteiskuntaan. | ||
Liikkuminen ja logistiikka | 10 | 0 |
Hankkeen lopputulema on helposti saavutettavissa oleva digitaalinen, aineeton palvelu, joka suoraan vähentää perheiden tarvetta liikkumiseen/lasten harrastuksiin liittyvään logistiikkaan (henkilöautoliikenteen osuuden pieneneminen). | ||
Sosiaalinen ja kulttuurinen kestävyys sekä yhdenvertaisuus | ||
Hyvinvoinnin edistäminen | 10 | 0 |
Hankkeen lopputulema on digitaalinen, aineeton tuote, joka tuo tiedon, uuden oppimisen, koulutuksen ja harrasteen vaivattomasti perheiden saataville, edistäen lasten hyvinvointia ja tasa-arvoa. | ||
Tasa-arvon edistäminen | 2 | 4 |
Pitkällä tähtäimellä, kansainvälisten vuorovaikutus-kompetenssien kehityksen avulla voidaan osaltaan edistää naisten ja miesten taloudellista ja sosiaalista tasa-arvoa (esim. koulutus- ja urapolut). | ||
Yhteiskunnallinen ja kulttuurinen yhdenvertaisuus | 10 | 0 |
Hanke myötävaikuttaa suuresti lasten kansainvälisten vuorovaikutustaitojen kehitykseen. Tämä kannustaa ymmärtämään erilaisuutta ja arvostamaan ja kunnioittamaan globaalia kulttuurien moninaisuutta ja ainutlaatuisuutta. | ||
Kulttuuriympäristö | 0 | 0 |
Ympäristöosaaminen | 0 | 0 |
Hankkeen tavoitteena oli ymmärtää syvällisesti järjestelmää käyttävän oppijan käyttäytymistä niin pedagogisessa kuin kulttuurisessa mielessä. Käyttäytymiseen liittyviä hypoteeseja tuli validoida tutkimuksella, jotta tuloksia voidaan hyödyntää Linguajoy Classroom -järjestelmän toiminnallisia vaatimuksia kirjoitettaessa. Hankkeella tavoiteltiin ymmärrystä Kiinalaisen liiketoimintaympäristön erityispiirteistä. Hankkeessa on käytännössä testattu Kiinan markkinoilla lingvistisen oppimiskokemuksen sopivuutta paikalliseen kulttuuriympäristöön ja oppimisen tuloksellisuutta/onnistumista käytännön oppimistapahtumassa. Saatuja oppimistuloksia on analysoitu ja niihin pohjautuen nostettu esiin kehityskohteita niin kulttuurillisista kuin teknisistä näkökulmista. Hankkeen aikana tapahtunut kohdemarkkinan regulatiivinen muutos, Double Reduction -policy, saattaa kuitenkin olla disruptiivinen hetki koko toimialan kannalta ja tarjota mahdollisuuden tai pelkkiä uhkia. Liiketoimintaympäristön erityispiirteistä keskeiseksi tekijäksi on muodostunut edellä mainittu Double Reduction -policy ja sen tuomat rajoitukset ja vaatimukset toimintaympäristöön. Hankkeen aikana saavutettiin ymmärrys kulttuurillista erityispiirteistä oppimiskokemuksen kannalta ja kyettiin optimoimaan ratkaisua kohdemarkkinaan paremmin sopivaksi. Keskeisenä lopputulemana voidaan todeta, että platform -liiketoimintamalli on hankkeen aikana merkittävästi hankaloitunut. Opetus- ja kasvatusalan toiminta vaatii Kiinassa oman lisenssinsä ja tästä näkökohdasta johtuen on järkevämpää partneroitua paikallisen toimijan kanssa. Teknologisesta näkökulmasta ohjelmistoihin liittyvien kirjastojen saaminen Great Firewallin toiselle puolelle on pakollista, jotta ratkaisua voidaan käyttää ilman VPN-yhteyttä. Hankkeen suurin välitön vaikutus on ehdottomasti tarve Kiinan markkinan feasibiliteetin testaamiseen liiketoimintamallin osalta. Tähän liittyen on käynnistetty Tempo -projekti. Projektissa selvitetään millaisen liiketoimintamallin avulla mahdollistuisi liiketoiminta Kiinassa, Double Reduction -policyn ollessa voimassa, vai onko harkittava Linguajoy Classroomin pivotointia toiseen kohdemarkkinaan.