![]() |
![]() |
Hankekoodi: A77065
Hankkeen nimi: Kokonaisvaltaiset matkapaketit - kansainvälistymistoimenpiteet
Toimintalinja: 1. Pk-yritystoiminnan kilpailukyky
Erityistavoite: 1.1. Uuden liiketoiminnan luominen
Suunnitelman mukainen toteutusaika: Alkaa 29.12.2020 ja päättyy 31.8.2023
Toiminnan tila: Toiminta päättynyt
Vastuuviranomainen: Pohjois-Pohjanmaan elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus
Hakijan virallinen nimi: SAAGA TRAVEL OY
Organisaatiotyyppi: Pieni yritys
Y-tunnus: 2213373-6
Jakeluosoite: Hakatie 15
Puhelinnumero: +358 40 6521065
Postinumero: 90440
Postitoimipaikka: KEMPELE
WWW-osoite: https://saagatravel.fi/
Hankkeen yhteyshenkilön nimi: Kimpimäki Pekka
Yhteyshenkilön asema hakijaorganisaatiossa: Liiketoimintajoh
Yhteyshenkilön sähköpostisoite: eura.neuvonta(at)gov.fi
Yhteyshenkilön puhelinnumero: +358 40 6521065
Hakijoiden lukumäärä tai tuen siirto -menettely:
Saaga Travel Oy tarjoaa kattavan valikoiman kuljetus- ja matkailupalveluita erilaisille kohderyhmille Pohjois-Suomessa ja Oulun seudulla. Tämän hankkeen tavoitteena on kehittää uusi matkailupalveluiden kokonaisuus, joka sisältää erilaisia ulkomaalaisille ja kotimaisille matkailijoille suunnattuja korkeatasoisia matkapaketteja. Matkapaketit halutaan kaupallistaa mahdollisimman nopeasti ja laajasti kansainvälisille markkinoille ja kansainvälistymistoimenpiteet kohdistetaan ensin Euroopan markkinoille. Tässä hankkeessa Saaga Travel Oy toteuttaa kansainvälistymiseen liittyviä selvityksiä ja toimenpiteitä.
Myönnetty EU- ja valtion rahoitus: 47 730
Toteutunut EU- ja valtion rahoitus: 37 059
Suunniteltu julkinen rahoitus yhteensä: 47 730
Toteutunut julkinen rahoitus yhteensä: 37 059
Maakunnat: Pohjois-Pohjanmaa
Seutukunnat: Oulun
Kunnat: Kempele
Jakeluosoite: Hakatie 15
Postinumero: 90440
Postitoimipaikka: KEMPELE
Suunniteltu: 5, joihin työllistyvät naiset 2
Toteutunut seurantatietojen mukaan: 15.00, joihin työllistyvät naiset 0.00
Suunniteltu: 0, joista naisten perustamia 0
Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joista naisten perustamia 0.00
Välitön | Välillinen | |
Ekologinen kestävyys | ||
Luonnonvarojen käytön kestävyys | 0 | 0 |
Ilmastonmuutoksen aiheuttamien riskien vähentäminen | 0 | 0 |
Kasvillisuus, eliöt ja luonnon monimuotoisuus | 0 | 0 |
Pinta- ja pohjavedet, maaperä sekä ilma (ja kasvihuonekaasujen väheneminen) | 0 | 0 |
Natura 2000 -ohjelman kohteet | 0 | 0 |
Taloudellinen kestävyys | ||
Materiaalit ja jätteet | 0 | 0 |
Uusiutuvien energialähteiden käyttö | 0 | 0 |
Paikallisen elinkeinorakenteen kestävä kehittäminen | 0 | 0 |
Aineettomien tuotteiden ja palvelujen kehittäminen | 10 | 0 |
Yrityksen kuljetus- ja matkailupalvelut ovat aineettomia | ||
Liikkuminen ja logistiikka | 0 | 5 |
Yrityksen kuljetuspalvelut vähentävät tarvetta yksityisautoilulle. | ||
Sosiaalinen ja kulttuurinen kestävyys sekä yhdenvertaisuus | ||
Hyvinvoinnin edistäminen | 8 | 0 |
Hanke tulee lisäämään työllisyyttä Pohjois-Suomessa | ||
Tasa-arvon edistäminen | 0 | 0 |
Yhteiskunnallinen ja kulttuurinen yhdenvertaisuus | 0 | 0 |
Kulttuuriympäristö | 0 | 0 |
Ympäristöosaaminen | 0 | 0 |
Saaga Travel Oy tarjoaa kattavan valikoiman kuljetus- ja matkailupalveluita erilaisille kohderyhmille Pohjois-Suomessa ja Oulun seudulla. Tämän hankkeen tavoitteena oli kehittää uusi matkailupalveluiden kokonaisuus, joka sisältää erilaisia ulkomaalaisille matkailijoille suunnattuja korkeatasoisia matkapaketteja. Tässä hankkeessa Saaga Travel Oy toteutti kansainvälistymiseen ja sitä tukevaan yrityksen toiminnan digitalisointiin liittyviä selvityksiä ja toimenpiteitä, teki matkapakettien tuotekehitystä ja rakensi kansainvälistä ja kotimaista kumppaniverkostoa. Hankkeen tuloksena yrityksen kokonaisliikevaihto ja henkilöstö kasvoivat ja yritys laajentui uuteen toimipaikkaan. Hankkeen tuloksena yritys loi pohjan kokonaan uudelle liiketoiminnan osa-alueelle, kehitti uusia matkapakettikokonaisuuksia, sai uusia asiakkaita ja kasvatti kansainvälistä liiketoimintaa merkittävästi. Kansainvälistymistoimenpiteet kohdistuivat ensisijaisesti Euroopan markkinoille, mutta merkittäviä avauksia saatiin myös Amerikan ja Aasian markkinoilla.