Euroopan unioni Vipuvoimaa EU:lta

Euroopan aluekehitysrahaston (EAKR) rahoittaman hankkeen kuvaus

1 Hanke

Hankekoodi: A76809

Hankkeen nimi: Lumous Marketing SCPS and new products

Toimintalinja: 2. Uusimman tiedon ja osaamisen tuottaminen ja hyödyntäminen

Erityistavoite: 3.2. Uusiutuvan energian ja energiatehokkaiden ratkaisujen kehittäminen

Suunnitelman mukainen toteutusaika: Alkaa 7.12.2020 ja päättyy 31.8.2023

Toiminnan tila: Toiminta päättynyt

Vastuuviranomainen: Pohjois-Pohjanmaan elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus

2 Hakijan perustiedot

Hakijan virallinen nimi: LUMOUS LIGHTING OY

Organisaatiotyyppi: Pieni yritys

Y-tunnus: 2991890-7

Jakeluosoite: Tarkmansintie 5 B 9

Puhelinnumero: +358453559398

Postinumero: 06150

Postitoimipaikka: PORVOO

WWW-osoite: www.lumous.fi

Hankkeen yhteyshenkilön nimi: Toppari Anna

Yhteyshenkilön asema hakijaorganisaatiossa: CEO

Yhteyshenkilön sähköpostisoite: eura.neuvonta(at)gov.fi

Yhteyshenkilön puhelinnumero: +358407242133

Hakijoiden lukumäärä tai tuen siirto -menettely:

3 Suunnitelman mukainen tiivistelmä toteutuksesta

Hankkeessa laaditaan markkinointistrategia ja toimenpiteet Lumouksen uudelle tuoteportfoliolle

4 Hankkeen kohderyhmät

4.1 Varsinaiset kohderyhmät

4.2 Välilliset kohderyhmät

5 Projektin julkinen rahoitus, euroa

Myönnetty EU- ja valtion rahoitus: 65 100

Toteutunut EU- ja valtion rahoitus: 46 557

Suunniteltu julkinen rahoitus yhteensä: 65 100

Toteutunut julkinen rahoitus yhteensä: 46 557

6 Maantieteellinen kohdealue

Maakunnat: Pohjois-Pohjanmaa

Seutukunnat: Oulun

Kunnat: Kempele

Toteutuspaikan osoite, jos hanke toteutetaan yhdessä paikassa

Jakeluosoite: Hakamaantie 23

Postinumero: 90440

Postitoimipaikka: KEMPELE

7 Hakemusvaiheessa ilmoitettavat arviot hankekohtaisista seurantiedoista

7.1 Uusien työpaikkojen määrä (kysytään vain erityistavoitteisiin 1.1, 2.1 ja 3.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 0, joihin työllistyvät naiset 0

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joihin työllistyvät naiset 0.00

7.2 Uusien yritysten määrä (kysytään vain erityistavoitteeseen 1.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 0, joista naisten perustamia 0

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joista naisten perustamia 0.00

8 Horisontaaliset periaatteet

8.1 Sukupuolten tasa-arvo

Hankkeessa on tehty toimintaympäristön analyysi sukupuolinäkökulmasta: Ei
Yrityksen toimitusjohtajana toimii nainen, sukupuolitasa-arvo on yrityksessä normi
Sukupuolinäkökulma on huomioitu hankkeen toiminnassa (valtavirtaistaminen): Kyllä
Uuden henkilöstön palkkaamisessa huomioidaan sukupuolten tasa-arvo
Hankkeen päätavoite on sukupuolten tasa-arvon edistäminen: Ei
Hankkeen päätavoite on myynnin kasvattaminen ja kansaivälisen liiketoiminnan lisääminen. Yrityksen kasvaessa myös lisärekrytoinnit mahdollistuvat

8.2 Kestävä kehitys

VälitönVälillinen
Ekologinen kestävyys
Luonnonvarojen käytön kestävyys 2 8
Kun älykäs led-valaistus yleistyy, säästyy luonnovaroja
Ilmastonmuutoksen aiheuttamien riskien vähentäminen 2 8
Katuvalaistuksen energiansäästö hidastaa kasvihuoneilmiötä globaalisti
Kasvillisuus, eliöt ja luonnon monimuotoisuus 6 5
Yrityksen Natura-sarjan älykäs valaistus on kehitetty nimenomaan suojelemaan eliöitä sen muuttaessa väriään yöllä siten, ettei se häiritse eläinten elinoloja
Pinta- ja pohjavedet, maaperä sekä ilma (ja kasvihuonekaasujen väheneminen) 0 0
Natura 2000 -ohjelman kohteet 0 0
Taloudellinen kestävyys
Materiaalit ja jätteet 2 5
Valaisintuotteet ovat 100% kierrätettävissä.
Uusiutuvien energialähteiden käyttö 2 3
Yhtiöllä on valaisintuotteita, joiden sähkö tulee aurinkopaneeleista
Paikallisen elinkeinorakenteen kestävä kehittäminen 5 2
Palvelut ostetaan paikallisilta palveluntarjoajilta
Aineettomien tuotteiden ja palvelujen kehittäminen 5 1
Yrityksen markkinoinnin fokus siirtyy verkkoon, jolloin aineellisten materiaalien tarve vähenee
Liikkuminen ja logistiikka 0 0
Sosiaalinen ja kulttuurinen kestävyys sekä yhdenvertaisuus
Hyvinvoinnin edistäminen 3 3
Älykäs valaistus lisää hyvinvointia säätäen oikean valon määrän ja värin kuhunkin tarpeeseen
Tasa-arvon edistäminen 0 0
Yhteiskunnallinen ja kulttuurinen yhdenvertaisuus 0 0
Kulttuuriympäristö 0 0
Ympäristöosaaminen 0 0

9 Loppuraportin tiivistelmä

Lumous lighting Oy:n kehitysloikassa kehitettiin uusia valaisintuotteita sekä vastaamaan paremmin olemassaolevien asiakkaiden tarpeisiin että mahdollistamaan uusia asiakkuuksia. Hankkeen aikana päivitettiin yhtiön valaistuksenohjausjärjestelmää, eristyisesti ohjausohjelmistoja vastaamaan aluevalaisukohteiden tarpeisiin vaikeissakin olosuhteissa. Lisäksi yhtiö suoritti Euroopan led-markkinoihin keskittyvän markkinatutkimuksen sekä uudisti markkinointistrategiaansa.