![]() |
![]() |
Hankekoodi: A76333
Hankkeen nimi: Tunnetaitosovellus Piupali
Toimintalinja: 1. Pk-yritystoiminnan kilpailukyky
Erityistavoite: 1.1. Uuden liiketoiminnan luominen
Suunnitelman mukainen toteutusaika: Alkaa 18.6.2020 ja päättyy 30.6.2023
Toiminnan tila: Peruuntunut
Vastuuviranomainen: Keski-Suomen elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus
Hakijan virallinen nimi: METREE EDUCATING OY
Organisaatiotyyppi: Mikroyritys
Y-tunnus: 3019267-2
Jakeluosoite: Sääksmäentie 17-19 C 25
Puhelinnumero: +358503420441
Postinumero: 37600
Postitoimipaikka: VALKEAKOSKI
WWW-osoite: www.metree.fi
Hankkeen yhteyshenkilön nimi: Saarinen Sanna
Yhteyshenkilön asema hakijaorganisaatiossa: toimitusjohtaja
Yhteyshenkilön sähköpostisoite: eura.neuvonta(at)gov.fi
Yhteyshenkilön puhelinnumero: +358503420441
Hakijoiden lukumäärä tai tuen siirto -menettely:
Pedagoginen tunnetaitosovellus varhaiskasvatuksen tarpeisiin.
Myönnetty EU- ja valtion rahoitus: 17 930
Toteutunut EU- ja valtion rahoitus: 0
Suunniteltu julkinen rahoitus yhteensä: 17 930
Toteutunut julkinen rahoitus yhteensä: 0
Maakunnat: Pirkanmaa
Seutukunnat: Etelä-Pirkanmaan
Kunnat: Valkeakoski
Jakeluosoite: Sääksmäentie 17-19
Postinumero: 37600
Postitoimipaikka: VALKEAKOSKI
Suunniteltu: 2, joihin työllistyvät naiset 1
Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0, joihin työllistyvät naiset 0
Suunniteltu: 0, joista naisten perustamia 0
Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0, joista naisten perustamia 0
Välitön | Välillinen | |
Ekologinen kestävyys | ||
Luonnonvarojen käytön kestävyys | 0 | 0 |
Yritys ei muutenkaan kuluta luonnonvaroja. | ||
Ilmastonmuutoksen aiheuttamien riskien vähentäminen | 0 | 0 |
Yrityksen toiminta ei muutenkaan vaikuta merkittävästi ilmastonmuutokseen. | ||
Kasvillisuus, eliöt ja luonnon monimuotoisuus | 0 | 0 |
Yritys toimii muutenkin ekologisesti kestävästi. | ||
Pinta- ja pohjavedet, maaperä sekä ilma (ja kasvihuonekaasujen väheneminen) | 0 | 0 |
Yritys toimii muutenkin ekologisesti kestävästi. | ||
Natura 2000 -ohjelman kohteet | 0 | 0 |
Yritys toimii muutenkin ekologisesti kestävästi. | ||
Taloudellinen kestävyys | ||
Materiaalit ja jätteet | 0 | 10 |
Koska kehitetään tuoteperhettä, joka on suurelta osin virtuaalinen, myös sen tuottama materiaali on suurelta osin virtuaalista, eikä jätteitä synny. | ||
Uusiutuvien energialähteiden käyttö | 0 | 0 |
Paikallisen elinkeinorakenteen kestävä kehittäminen | 0 | 1 |
Yritys toimii paikasta riippumatta. Välillisesti se tasa-arvoistaa kuitenkin niitä mahdollisuuksia, joita lapsilla on vaikkapa asuinpaikastaan riippuen. | ||
Aineettomien tuotteiden ja palvelujen kehittäminen | 10 | 10 |
Hankkeen tuotteiden on tarkoitus olla saavutettavia ajasta ja paikasta riippumatta. Ainoastaan käytettävissä oleva teknologia (esim. vielä kehitteillä olevat yhteydet) rajoittavat käyttöä. | ||
Liikkuminen ja logistiikka | 10 | 10 |
Kun myös tuotteeseen liittyvä koulutus mahdollistetaan virtuaalisena, se sekä vähentää huomattavasti tarvittavaa liikkumista että lisää sen saavutettavuutta. | ||
Sosiaalinen ja kulttuurinen kestävyys sekä yhdenvertaisuus | ||
Hyvinvoinnin edistäminen | 10 | 10 |
Sovellus on pedagoginen väline, jolla pyritään mahdollistamaan vuorovaikutus aikuisen ja lapsen välillä myös haastavissa tilanteissa. Samalla sen myötä lapsen on mahdollista harjoitella tunnistamaan vireystilojaan ja tunteitaan sekä oman toiminnan ohjausta erilaisissa tilanteissa. Kun yksilö oppii tunnistamaan vahvuuksiaan ja sitä, missä kaikessa voi niitä hyödyntää sekä toisaalta sitä, miten erilaisten piirteiden ja ominaisuuksien kanssa voi tulla toimeen vaihtelevissa tilanteissa, rakennetaan vahvat perustukset hyvinvoinnille. Samalla harjoitellaan kunnioittamaan myös muita. | ||
Tasa-arvon edistäminen | 10 | 10 |
Piupali on sukupuoleton hahmo. Tarkoitus on luoda väline, jonka avulla ihan kaikki lapset, myös esim. kehitysvammaiset, maahanmuuttajataustaiset tai vaikkapa keskittymisen tai käyttäytymisen haasteiden kanssa kamppailevat pystyvät harjoittelemaan oman itsen kanssa toimimista erilaisissa tilanteissa. Sovellusta kehitetään yhdessä loppukäyttäjien kanssa, jotta mahdollisimman monenlaiset seikat tulevat huomioiduiksi. | ||
Yhteiskunnallinen ja kulttuurinen yhdenvertaisuus | 10 | 10 |
Materiaali on pyritty kokoamaan nimenomaan niin, että se edistää yhteikunnallista ja kulttuurista yhdenmukaisuutta. Tietysti jo se, että tuotetta kehitetään varhaiskasvatuksen tarpeisiin, määrittelee sen mahdollisuudet kattaa yhteiskunnan erilaiset kerrostumat näiden ja tulevien ikäluokkien osalta tasaisesti. Lasten on myös mahdollista käyttää sovellusta esimerkiksi kielellisistä valmiuksista riippumatta, joten sinälläänkin se mahdollistaa monenlaisen yhdenvertaisuuden. | ||
Kulttuuriympäristö | 3 | 7 |
Tuoteperheen soveltaminen juuri omaan kulttuuriympäristöön sopivaksi ja sen tarpeet huomioivaksi on jopa asiakkaiden saaman hyödyn maksimoimisen edellytys. | ||
Ympäristöosaaminen | 0 | 8 |
Tuoteperheen kirjallinen materiaali sisältää toiminnallisen osuuden, jossa on kerätty ajateltavaa ja mahdollisuuksia Varhaiskasvatussuunnitelman määrittelemän laaja-alaisen osaamisen alueiden alle. Niinpä Piupaleiden kanssa on mahdollista tutustua myös ympäristöseikkoihin monelta eri kannalta. |
-