![]() |
![]() |
Hankekoodi: A75996
Hankkeen nimi: Kukourin Kasvumalli
Toimintalinja: 1. Pk-yritystoiminnan kilpailukyky
Erityistavoite: 2.1. PK-yritysten kasvun ja kansainvälistymisen edistäminen
Suunnitelman mukainen toteutusaika: Alkaa 28.2.2020 ja päättyy 30.6.2022
Toiminnan tila: Toiminta päättynyt
Vastuuviranomainen: Hämeen elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus
Hakijan virallinen nimi: KUKOURI MOBILE ENTERTAINMENT OY
Organisaatiotyyppi: Pieni yritys
Y-tunnus: 2403163-7
Jakeluosoite: PL 140
Puhelinnumero: +358407487689
Postinumero: 48101
Postitoimipaikka: KOTKA
WWW-osoite: www.kukouri.com
Hankkeen yhteyshenkilön nimi: Kähärä Mikko
Yhteyshenkilön asema hakijaorganisaatiossa: Projektipäällikkö
Yhteyshenkilön sähköpostisoite: eura.neuvonta(at)gov.fi
Yhteyshenkilön puhelinnumero: +358447566377
Hakijoiden lukumäärä tai tuen siirto -menettely:
Tavoitteena on testata, validoida ja tuotteistaa sisäisesti kehitetty kasvumalli, joka onnistuessaan dramaattisesti kasvattaa Kukourin nykyistä ja tulevaa peliportfoliota kansainvälisillä markkinoilla. Hankkeessa luodaan Kukourin organisaatioon uusi kehitystiimi ja uutta osaamista, joka pystyy hyödyntämään erityisesti Pixel Worlds-pelin valtavan kasvupotentiaalin. Hypoteesi on että yhdistämällä markkinakohtaista, kohdennettua vaikuttajaviestintää algoritmipohjaiseen, kuluttajakäyttäytymiseen pohjautuvaan käyttäjänhankintaan pystymme luomaan eri kohdemaissa kriittisen massan, joka on edellytyksenä Pixel Worldsin ja vastaavien pelien nopeaan ja pysyvään viraaliin sekä orgaaniseen kasvuun. Hyödyntämällä tämän-tyyppistä kasvumallia olemme jo nostaneet Pixel Worldsin hittituotteeksi Suomessa.
Myönnetty EU- ja valtion rahoitus: 133 423
Toteutunut EU- ja valtion rahoitus: 66 776
Suunniteltu julkinen rahoitus yhteensä: 133 423
Toteutunut julkinen rahoitus yhteensä: 66 776
Maakunnat: Kymenlaakso
Seutukunnat: Kotkan-Haminan
Kunnat: Kotka
Jakeluosoite: Kymenlaaksonkatu 10
Postinumero: 48100
Postitoimipaikka: KOTKA
Suunniteltu: 20, joihin työllistyvät naiset 5
Toteutunut seurantatietojen mukaan: 2.00, joihin työllistyvät naiset 2.00
Suunniteltu: 0, joista naisten perustamia 0
Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joista naisten perustamia 0.00
Välitön | Välillinen | |
Ekologinen kestävyys | ||
Luonnonvarojen käytön kestävyys | 0 | 0 |
Ilmastonmuutoksen aiheuttamien riskien vähentäminen | 0 | 0 |
Kasvillisuus, eliöt ja luonnon monimuotoisuus | 0 | 0 |
Pinta- ja pohjavedet, maaperä sekä ilma (ja kasvihuonekaasujen väheneminen) | 0 | 0 |
Natura 2000 -ohjelman kohteet | 0 | 0 |
Taloudellinen kestävyys | ||
Materiaalit ja jätteet | 0 | 0 |
Uusiutuvien energialähteiden käyttö | 0 | 0 |
Paikallisen elinkeinorakenteen kestävä kehittäminen | 0 | 0 |
Aineettomien tuotteiden ja palvelujen kehittäminen | 0 | 0 |
Liikkuminen ja logistiikka | 0 | 0 |
Sosiaalinen ja kulttuurinen kestävyys sekä yhdenvertaisuus | ||
Hyvinvoinnin edistäminen | 0 | 0 |
Tasa-arvon edistäminen | 0 | 0 |
Yhteiskunnallinen ja kulttuurinen yhdenvertaisuus | 0 | 0 |
Kulttuuriympäristö | 0 | 0 |
Ympäristöosaaminen | 0 | 0 |
Hanketiivistelmä: Kukouri Mobile Entertainment Oy:n Kasvumalli-hankkeen tavoitteena 2020-2022 oli testata, validoida ja tuotteistaa sisäisesti kehitetty kasvumalli, joka onnistuessaan dramaattisesti kasvattaisi Kukourin nykyistä ja tulevaa peliportfoliota kansainvälisillä markkinoilla. Hankkeessa luotiin Kukourin organisaatioon uusi kehitystiimi. Tämän jälkeen kehitettiin uutta osaamista hyödyntämään yhtiön päätuotteen Pixel Worlds-pelin merkittävää kasvupotentiaalia. Hankkeessa kehitettyä työkalua testattiin onnistuneesti eurooppalaisessa markkinassa. Kasvumallin kehittämisellä laajennettiin ja syvennettiin tiimin markkinointiymmärrystä. Samalla osoitettiin Kasvumallin toimivuus markkinointityökaluna ja saatiin kehitettyä tuote, joka vahvistaa yhtiön IP-tuoteperheen brändiarvoa. Kasvumalli on tuotteistettavissa myös yhtiön ulkopuolisten asiakkaiden käyttöön. Kasvumallilla on siten suurta arvoa ainutlaatuisena ja kansainvälisenä markkinointi- ja analyysityökaluna.