![]() |
![]() |
Hankekoodi: A75931
Hankkeen nimi: SOG Galactic Start
Toimintalinja: 1. Pk-yritystoiminnan kilpailukyky
Erityistavoite: 1.1. Uuden liiketoiminnan luominen
Suunnitelman mukainen toteutusaika: Alkaa 31.1.2020 ja päättyy 30.9.2021
Toiminnan tila: Toiminta päättynyt
Vastuuviranomainen: Pohjois-Pohjanmaan elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus
Hakijan virallinen nimi: SCHOOL OF GAMING GALACTIC OY
Organisaatiotyyppi: Mikroyritys
Y-tunnus: 3110461-1
Jakeluosoite: Isokatu 56
Puhelinnumero: +358405226141
Postinumero: 90100
Postitoimipaikka: OULU
WWW-osoite: sog.gg
Hankkeen yhteyshenkilön nimi: Visuri Miska
Yhteyshenkilön asema hakijaorganisaatiossa: CTO
Yhteyshenkilön sähköpostisoite: eura.neuvonta(at)gov.fi
Yhteyshenkilön puhelinnumero: +358405226141
Hakijoiden lukumäärä tai tuen siirto -menettely:
School of Gaming koulutuspalveluiden kansainvälistämnen
Myönnetty EU- ja valtion rahoitus: 55 450
Toteutunut EU- ja valtion rahoitus: 55 420
Suunniteltu julkinen rahoitus yhteensä: 55 450
Toteutunut julkinen rahoitus yhteensä: 55 420
Maakunnat: Pohjois-Pohjanmaa
Seutukunnat: Oulun
Kunnat: Oulu
Jakeluosoite: Isokatu 56
Postinumero: 90100
Postitoimipaikka: OULU
Suunniteltu: 3, joihin työllistyvät naiset 1
Toteutunut seurantatietojen mukaan: 4.00, joihin työllistyvät naiset 1.00
Suunniteltu: 1, joista naisten perustamia 0
Toteutunut seurantatietojen mukaan: 1.00, joista naisten perustamia 0.00
Välitön | Välillinen | |
Ekologinen kestävyys | ||
Luonnonvarojen käytön kestävyys | 0 | 0 |
Ilmastonmuutoksen aiheuttamien riskien vähentäminen | 0 | 0 |
Kasvillisuus, eliöt ja luonnon monimuotoisuus | 0 | 0 |
Pinta- ja pohjavedet, maaperä sekä ilma (ja kasvihuonekaasujen väheneminen) | 0 | 0 |
Natura 2000 -ohjelman kohteet | 0 | 0 |
Taloudellinen kestävyys | ||
Materiaalit ja jätteet | 0 | 0 |
Uusiutuvien energialähteiden käyttö | 0 | 0 |
Paikallisen elinkeinorakenteen kestävä kehittäminen | 6 | 4 |
Luomme paikallisesti uusia työpaikkoja nuorille sekä edesautamme täysin uusien työalojen syntyä globaalisti valtavasti kasvavan e-urheiluteollisuuden ympärille. | ||
Aineettomien tuotteiden ja palvelujen kehittäminen | 10 | 4 |
Suomalainen koulutus on globaalisti tunnettu juttu. Suomalainen digitaalinen nuorisotyö on toimialana vähemmän "hypetetty", mutta sitä on kehitetty yli kaksi vuosikymmentä. School of Gaming on luonut konseptinsa käyttäen hyväsi suomalaisen digitaalisen nuorisotyön hyviä toimintamalleja. Samalla välillisesti autamme muita alan toimijoita ja tuomme kansainvälisesti huomiota suomalaiseen osaamiseen nuorisotyön alalla. | ||
Liikkuminen ja logistiikka | 5 | 4 |
Harrastajamme saavat omaan SOG-profiiliinsa lisäpisteitä, mikäli tulevat valmennuksiin ja muihin tapahtumiimme omalla pyörällä, jalan ja joukkoliikennettä käyttäen. Haluamme tällä kannustaa perheitä lopettamaan lasten harrastuksiin kuskaamisen. Pyrimme myös käynnistämään iltapäiväkerhotoimintaa lähellä lasten ja nuorten kotia, jolloin harrastustoiminta ohi klo 16:00 mennessä, kun vanhemmat tulevat töistä. Näin lisäämme perheiden yhdessäoloa ja vähennämme myös vanhempien harrastuksiin kuskaamiseen käytettyä aikaa. | ||
Sosiaalinen ja kulttuurinen kestävyys sekä yhdenvertaisuus | ||
Hyvinvoinnin edistäminen | 7 | 6 |
Koko School of Gamingin toiminta perustuu pelaamisen negatiivisten asioiden minimoimiseen perheissä ja nuoren elämässä sekä pelaamisesta saatavien positiivisten asioiden korostamiseen. Positiivisia asioita ovat mm. fyysinen aktiivisuus, uni ja lepo, ruoka ja yleinen elämän tasapaino. Pelaamisesta opittavat taidot kommunikoinnista | ||
Tasa-arvon edistäminen | 6 | 4 |
E-urheilu ja pelaaminen on lähtökohtaisesti tasa-arvoista toimintaa. Tytöt ja pojat voivat pelata samoissa peleissä ja joukkueissa. Fyysisten tai psyykkisten vammojen kanssa pelaaminen muiden kanssa onnistuu myös. Joskus apuvälinein ja tarkemmassa ohjauksessa, mutta kaikki voivat pelata samassa tiimissä. Pyrimme luomaan mahdollisuuksia kaikille ihmisille päästä hyvän harrastuksen pariin. Ja on e-urheilussa sijaa myös vähän vanhemmillekin! | ||
Yhteiskunnallinen ja kulttuurinen yhdenvertaisuus | 7 | 3 |
Me järjestämme yrityksille kummitoimintaa yhdessä Pelastakaa Lapset Ry:n kanssa. Yritykset kustantavat vähävaraisten perheiden lapsien harrastusmaksut, jotta myös heillä on mahdollisuus ottaa osaa leireille ja valmennuksiin. Tämä kummitoiminta kuuluu osana franchise-konseptia. | ||
Kulttuuriympäristö | 7 | 4 |
Edistämme nuorisokulttuuria ja pidämme siitä ääntä. Meidän yhdessä Kaleva Median kanssa aloittama projekti www.kameon.gg pyrkii omalta osaltaan tuomaan tähän genreen liittyvää tietoisuutta myös muidenkin kuin itse pelaamisen parissa viihtyvien joukkoon. Sekä käsittelemään pelaamiseen ja e-urheiluun liittyviä asioita vähän totutusta poikkeavasta näkökulmasta. | ||
Ympäristöosaaminen | 5 | 3 |
Minecraft Edu on Microsoftin peli ja olemme Microsoftin sertifioitu Minecraft-kouluttaja. Minecraftiin voidaan rakentaa maailmoja, jotka pelaamisen kautta opettavat lapsille haluttuja asioita. Niitä voivat olla mm. liikennesäännöt, kierrätys, jne. |
School of Gaming kehitti hankkeessa kansainvälisen etäpelikasvatuskonseptin, sitä tukevan ohjelmistotuotteen ja markkinoillemeno suunnitelman pilotoitujen partneroitumismallien perusteella.