![]() |
![]() |
Hankekoodi: A75466
Hankkeen nimi: Topboxin kansainvälinen laajentuminen
Toimintalinja: 1. Pk-yritystoiminnan kilpailukyky
Erityistavoite: 2.1. PK-yritysten kasvun ja kansainvälistymisen edistäminen
Suunnitelman mukainen toteutusaika: Alkaa 11.9.2019 ja päättyy 31.12.2022
Toiminnan tila: Toiminta päättynyt
Vastuuviranomainen: Hämeen elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus
Hakijan virallinen nimi: TOPBOX OY
Organisaatiotyyppi: Mikroyritys
Y-tunnus: 2399013-1
Jakeluosoite: Hämeentie 11 A
Puhelinnumero: +358 50 5846541
Postinumero: 00530
Postitoimipaikka: HELSINKI
WWW-osoite: www.topboxunit.com
Hankkeen yhteyshenkilön nimi: Lukander Martti
Yhteyshenkilön asema hakijaorganisaatiossa: Head of R&D
Yhteyshenkilön sähköpostisoite: eura.neuvonta(at)gov.fi
Yhteyshenkilön puhelinnumero: +358505846541
Hakijoiden lukumäärä tai tuen siirto -menettely:
Topboxin tavoitteena on kasvaa merkittäväksi ulkomyyntipisteidenvalmistajaksi Euroopassa. Topboxin tuotteille nähdään paljon nykyistä suurempaa kansainvälistä potentiaalia. Tämän hankkeen tarkoituksena on laajentaa tuotteiden myyntiä uusille markkinoille sekä kehittää yrityksen kansainvälistä myyntiä. Hankkeen aikana suoritetaan markkina- ja asiakastarvekartoituksia, vieraillaan kohdemaissa ja osallistutaan messuille, sekä parannetaan yrityksen kansainvälistymisvalmiuksia. Hankkeen tavoitteena on moninkertaistaa Topbox Oy:n vientitulot.
Myönnetty EU- ja valtion rahoitus: 59 690
Toteutunut EU- ja valtion rahoitus: 50 280
Suunniteltu julkinen rahoitus yhteensä: 59 690
Toteutunut julkinen rahoitus yhteensä: 50 280
Maakunnat: Päijät-Häme
Seutukunnat: Lahden
Kunnat: Lahti
Jakeluosoite: Mönjätie 1
Postinumero: 15560
Postitoimipaikka: NASTOLA
Suunniteltu: 4, joihin työllistyvät naiset 2
Toteutunut seurantatietojen mukaan: 4.00, joihin työllistyvät naiset 0.00
Suunniteltu: 0, joista naisten perustamia 0
Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joista naisten perustamia 0.00
Välitön | Välillinen | |
Ekologinen kestävyys | ||
Luonnonvarojen käytön kestävyys | 4 | 3 |
Tuote on pitkäikäinen (15 vuotta) ja noudattaa kiertotalouden periaatteita. Kaikki osat ovat vaihdettavissa ja kierrätettävissä.Huonolaatuisten ja kertakäyttöisluonteisten tiskien käyttö vähenee. Topbox palvelusopimus sisältää varastointikuljetukset, jolloin yhteenlaskettujen ajojen määrä vähenee jos verrataan siihen että jokainen toimija hoitasi asian itse. | ||
Ilmastonmuutoksen aiheuttamien riskien vähentäminen | 2 | 2 |
Tuote on pitkäikäinen (15 vuotta) ja noudattaa kiertotalouden periaatteita. Kaikki osat ovat vaihdettavissa ja kierrätettävissä.Huonolaatuisten ja kertakäyttöisluonteisten tiskien käyttö vähenee. Topbox palvelusopimus sisältää varastointikuljetukset, jolloin yhteenlaskettujen ajojen määrä vähenee jos verrataan siihen että jokainen toimija hoitasi asian itse. | ||
Kasvillisuus, eliöt ja luonnon monimuotoisuus | 0 | 0 |
Pinta- ja pohjavedet, maaperä sekä ilma (ja kasvihuonekaasujen väheneminen) | 0 | 0 |
Natura 2000 -ohjelman kohteet | 0 | 0 |
Taloudellinen kestävyys | ||
Materiaalit ja jätteet | 5 | 6 |
Tuote on pitkäikäinen (15 vuotta) ja noudattaa kiertotalouden periaatteita. Kaikki osat ovat vaihdettavissa ja hajonneet osat kierrätetään.Huonolaatuisten ja kertakäyttöisluonteisten tiskien käyttö vähenee. | ||
Uusiutuvien energialähteiden käyttö | 0 | 0 |
Paikallisen elinkeinorakenteen kestävä kehittäminen | 2 | 3 |
Auttaa yritystä toimimaan kannattavasti. | ||
Aineettomien tuotteiden ja palvelujen kehittäminen | 3 | 4 |
Topbox palvelusopimukseen sisältyy tuotteen huolto, pesu ja talvisäilytys | ||
Liikkuminen ja logistiikka | 0 | 0 |
Logistiikkakulut vähenevät kun kuljetukset keskitetään | ||
Sosiaalinen ja kulttuurinen kestävyys sekä yhdenvertaisuus | ||
Hyvinvoinnin edistäminen | 2 | 2 |
Tuotteemme avulla ravintola palvelee asukkaita ja turisteja paremmin | ||
Tasa-arvon edistäminen | 0 | 0 |
Yhteiskunnallinen ja kulttuurinen yhdenvertaisuus | 0 | 0 |
Kulttuuriympäristö | 1 | 1 |
Hyvin suunniteltu tuote sopii kulttuuri ympäristöön, johon palveluita kuitenkin halutaan. | ||
Ympäristöosaaminen | 0 | 0 |
Topbox Oy:lle Elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskuksen myöntämä kehittämisavustus liiketoiminnan kansainväliseen laajentumiseen myönnettiin juuri ennen Covid-19 viruksen saapumista Eurooppaan ja Suomeen. Hanke viivästyi noin kaksi vuotta johtuen maailmanlaajuisesta häiriötilanteesta. Hanke saatiin päätökseen vasta 2022 lopussa. Topboxin tavoitteena on kasvaa merkittäväksi myyntipisteiden valmistajaksi Euroopassa. Topboxin tuotteille nähdään paljon nykyistä suurempaa kansainvälistä potentiaalia. Tämän hankkeen tarkoituksena oli laajentaa tuotteiden myyntiä uusille markkinoille sekä kehittää yrityksen kansainvälistä myyntiä. Hankkeen aikana suoritetaan markkina- ja asiakastarvekartoituksia, vierailtiin kohdemaissa ja osallistuttiin messuille, sekä parannetaan yrityksen kansainvälistymisvalmiuksia. Hankkeen tavoitteena oli moninkertaistaa Topbox Oy:n vientitulot seuraavina vuosina. Hanke onnistui hyvin ja kansainvälistymisen edellytykset paranivat olennaisesti. Kun hankkeen aikana saadut tiedot, taidot ja tulokset implementoidaan liiketoimintaan, pystytään kansainvälistymistä jatkaa varmalla pohjalla. Tuotteet ovat hyvin suunniteltuja ja markkinakartoituksen mukaisesti kohdemaissamme asiakaskunnat tarvitsevat Topbox tuotteita yhtä lailla kuten Suomessa. Hankkeen johtopäätöksenä voimme todeta Topbox Oy:n suuntaa toimintansa vahvasti vientimarkkinoille ja kasvunäkymät ovat tällä hetkellä hyvät