![]() |
![]() |
Hankekoodi: A75395
Hankkeen nimi: Tuote- ja markkinoillemenostrategian laadinta
Toimintalinja: 1. Pk-yritystoiminnan kilpailukyky
Erityistavoite: 3.1. Pk-yritysten energiatehokkuuden edistäminen
Suunnitelman mukainen toteutusaika: Alkaa 28.6.2019 ja päättyy 31.12.2020
Toiminnan tila: Toiminta päättynyt
Vastuuviranomainen: Keski-Suomen elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus
Hakijan virallinen nimi: GEYSER BATTERIES OY
Organisaatiotyyppi: Mikroyritys
Y-tunnus: 2931567-1
Jakeluosoite: Maria 01, Lapinlahdenkatu 16
Puhelinnumero: +358 41 704 3444
Postinumero: 00180
Postitoimipaikka: HELSINKI
WWW-osoite: www.geyserbatteries.com
Hankkeen yhteyshenkilön nimi: Hellman Tina
Yhteyshenkilön asema hakijaorganisaatiossa: Business Development assistant
Yhteyshenkilön sähköpostisoite: eura.neuvonta(at)gov.fi
Yhteyshenkilön puhelinnumero: 0503581723
Hakijoiden lukumäärä tai tuen siirto -menettely:
Yhtiömme kehittämä tuote electrochemical recuperator (ECR) on teknologiainnovaatio, jota ei vielä tunneta markkinoilla. Varmistaaksemme nopean markkinoillemenon ja tavoiteltavan kahden miljoonan euron liikevaihdon v. 2021 loppuun mennessä, meidän on tehokkaasti saatava tieto ECR teknologiasta alan toimijoiden keskuuteen. Tämä edellyttää mm. eri sovellusalueille räätälöityjen tuoteversioiden kehittämistä ja pilotointia avainasiakkaiden kanssa 2019-20 aikana. Yksi hankkeen päätavoitteista on kehittää tuotestrategia, jossa huomioidaan asiakkaiden erityistarpeet valituissa segmenteissä. Tämä mahdollistaa Business Finlandin rahoituksen avulla kehitettävän tuotantolinjan tehokkaan hyödyntämisen. Hankkeet muodostavat kokonaisuuden, joka auttaa nopeuttamaan innovaatiomme markkinoillemenoa.
Myönnetty EU- ja valtion rahoitus: 146 550
Toteutunut EU- ja valtion rahoitus: 74 308
Suunniteltu julkinen rahoitus yhteensä: 146 550
Toteutunut julkinen rahoitus yhteensä: 74 308
Maakunnat: Pohjanmaa
Seutukunnat: Vaasan
Kunnat: Vaasa
Jakeluosoite: Wolffintie 36 F2
Postinumero: 65200
Postitoimipaikka: VAASA
Suunniteltu: 5, joihin työllistyvät naiset 1
Toteutunut seurantatietojen mukaan: 1.00, joihin työllistyvät naiset 1.00
Suunniteltu: 0, joista naisten perustamia 0
Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joista naisten perustamia 0.00
Välitön | Välillinen | |
Ekologinen kestävyys | ||
Luonnonvarojen käytön kestävyys | 5 | 10 |
ECR korvaa markkinoilla luonnonvarojen käytön ja hiilijalanjäljen kannalta "likaiset" akut ja superkondensaattorit | ||
Ilmastonmuutoksen aiheuttamien riskien vähentäminen | 5 | 10 |
Energiatehokas tuotanto | ||
Kasvillisuus, eliöt ja luonnon monimuotoisuus | 0 | 0 |
Pinta- ja pohjavedet, maaperä sekä ilma (ja kasvihuonekaasujen väheneminen) | 0 | 0 |
Natura 2000 -ohjelman kohteet | 0 | 0 |
Taloudellinen kestävyys | ||
Materiaalit ja jätteet | 10 | 7 |
Turvalliset raaka-aineet, ei ongelmajätettä; ECR korvaa markkinoilla ongelmajätettä tuottavat akut ja superkondensaattorit | ||
Uusiutuvien energialähteiden käyttö | 0 | 10 |
ECR teknologian myötä sähköverkkojen energianvarastointi ja kuormituspiikkien tasaaminen helpottuu. | ||
Paikallisen elinkeinorakenteen kestävä kehittäminen | 8 | 5 |
Hanke synnyttää uusia työpaikkoja alueelle; Vaasan energiakeskittymä saa uutta potkua. | ||
Aineettomien tuotteiden ja palvelujen kehittäminen | 4 | 2 |
Yhtiön kehitys luo uutta tarvetta konsultointipaveluille. | ||
Liikkuminen ja logistiikka | 0 | 8 |
ECR teknologian myötä sähkö- ja hybridiajoneuvot tulevat yleistymään. | ||
Sosiaalinen ja kulttuurinen kestävyys sekä yhdenvertaisuus | ||
Hyvinvoinnin edistäminen | 0 | 6 |
Puhtaampi tuotanto | ||
Tasa-arvon edistäminen | 0 | 0 |
Yhteiskunnallinen ja kulttuurinen yhdenvertaisuus | 0 | 0 |
Kulttuuriympäristö | 0 | 0 |
Ympäristöosaaminen | 0 | 0 |
Geyser Batteries Oy:n kehittämä electrochemical recuperator (ECR) on akkuteknologiainnovaatio, jota ei vielä tunneta markkinoilla. Varmistaakseen nopean markkinoillemenon ja riittävän nopean liikevaihdon kehittymisen, yhtiön on tehokkaasti saatava tieto ECR teknologiasta alan toimijoiden keskuuteen. Tämä edellyttää mm. eri sovellusalueille räätälöityjen tuoteversioiden kehittämistä ja pilotointia avainasiakkaiden kanssa 2019-20 aikana. Yksi hankkeen päätavoitteita on ollut kehittää tuotestrategia, jossa huomioidaan asiakkaiden erityistarpeet valituissa segmenteissä. Toinen päätavoite on ollut kehittää viestintästrategia, jonka avulla teknologiamme mahdollistamat hyödyt saatetaan markkinoiden ja sidosryhmien tietoon. Tämä mahdollistaa Business Finlandin rahoituksen avulla kehitettävän tuotantolinjan tehokkaan käyttöönoton.