![]() |
![]() |
Hankekoodi: A75155
Hankkeen nimi: Tuotteistuksesta tuloksiin 2.0 - Päijät-Hämeen matkailu- ja tapahtumasidonnaisten yritysten kansainvälistymisohjelma
Toimintalinja: 1. Pk-yritystoiminnan kilpailukyky
Erityistavoite: 2.1. PK-yritysten kasvun ja kansainvälistymisen edistäminen
Suunnitelman mukainen toteutusaika: Alkaa 1.4.2019 ja päättyy 31.8.2021
Toiminnan tila: Toiminta päättynyt
Vastuuviranomainen: Hämeen elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus
Hakijan virallinen nimi: LAHDEN SEUTU - LAHTI REGION OY
Organisaatiotyyppi: Suuryritys
Y-tunnus: 1074350-2
Jakeluosoite: Salpausselänkatu 7
Puhelinnumero: +358 405162803
Postinumero: 15110
Postitoimipaikka: LAHTI
WWW-osoite: www.visitlahti.fi
Hankkeen yhteyshenkilön nimi: Sulkanen Ina
Yhteyshenkilön asema hakijaorganisaatiossa: Projektipäällikkö
Yhteyshenkilön sähköpostisoite: eura.neuvonta(at)gov.fi
Yhteyshenkilön puhelinnumero: +358 407755619
Hakijoiden lukumäärä tai tuen siirto -menettely:
Päijät-Hämeen maakunnan matkailu- ja tapahtumasidonnaisten yritysten kasvu on vahvistunut lähinnä kuudelta kohdemarkkinalta (Venäjä, Kiina, Japani, Keski-Eurooppa ja Englanti sekä Suomi). Asiakas ja kohdeyleisö vaihtelee jokaisella kohdemarkkinalla. Eri markkinoilla toimiminen vaatii tuotteita, jotka ovat kiinnostavia kullekin kohdemarkkinalle. Lisäksi vaaditaan viestintää, joka puhuttelee kutakin kohdemarkkinan asiakasta houkuttelevalla tavalla. Hankkeessa rakennetaan yritysten digitaalisen verkostoitumisen kautta eri markkina-alueille kohdennettua, brändättyä palvelukokonaisuutta ja edistetään yritysten digitaalisen osaamisen lisääntymistä ja kasvun edellytyksiä kansainvälisille markkinoille.
Myönnetty EU- ja valtion rahoitus: 280 000
Toteutunut EU- ja valtion rahoitus: 279 997
Suunniteltu julkinen rahoitus yhteensä: 400 000
Toteutunut julkinen rahoitus yhteensä: 399 998
Maakunnat: Päijät-Häme
Seutukunnat: Lahden
Kunnat: Lahti
Jakeluosoite: Salpausselänkatu 7
Postinumero: 15110
Postitoimipaikka: LAHTI
Suunniteltu: 5, joihin työllistyvät naiset 2
Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joihin työllistyvät naiset 0.00
Suunniteltu: 0, joista naisten perustamia 0
Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joista naisten perustamia 0.00
Välitön | Välillinen | |
Ekologinen kestävyys | ||
Luonnonvarojen käytön kestävyys | 0 | 0 |
Ilmastonmuutoksen aiheuttamien riskien vähentäminen | 0 | 0 |
Kasvillisuus, eliöt ja luonnon monimuotoisuus | 0 | 0 |
Pinta- ja pohjavedet, maaperä sekä ilma (ja kasvihuonekaasujen väheneminen) | 0 | 0 |
Natura 2000 -ohjelman kohteet | 0 | 0 |
Taloudellinen kestävyys | ||
Materiaalit ja jätteet | 0 | 0 |
Uusiutuvien energialähteiden käyttö | 0 | 0 |
Paikallisen elinkeinorakenteen kestävä kehittäminen | 0 | 0 |
Aineettomien tuotteiden ja palvelujen kehittäminen | 0 | 0 |
Liikkuminen ja logistiikka | 0 | 0 |
Sosiaalinen ja kulttuurinen kestävyys sekä yhdenvertaisuus | ||
Hyvinvoinnin edistäminen | 0 | 0 |
Tasa-arvon edistäminen | 0 | 0 |
Yhteiskunnallinen ja kulttuurinen yhdenvertaisuus | 0 | 0 |
Kulttuuriympäristö | 0 | 0 |
Ympäristöosaaminen | 0 | 0 |
Hankkeessa on edistetty Päijät-Hämeen matkailualan kasvua luomalla alueelle vahva ja tunnistettava brändi-identiteetti VisitLahti - Lakeland Finland, joka tukee yhtenäistä mielikuvaa koko Suomesta matkakohteena mutta mahdollistaa aluekohtaisen, alueen omiin vahvuuksiin keskittyvän kommunikointityylin. Uudistunut graafinen ilme on jalkautettu koko VisitLahden markkinointiviestintään kattaen sekä digitaaliset että painetut sisällöt sekä kotimaassa että kansainvälisesti ja eri kohderyhmissä. Kansainvälisesti viestittävä maabrändi, yhteiset teemat ja USP:t jalkautuvat alue- ja yritystasolle asti, luoden vahvan yhteisen viestin valituilla kohdemarkkinoilla, valituissa asiakassegmentissä.