![]() |
![]() |
Hankekoodi: A75054
Hankkeen nimi: Fabrik Oy:n palvelutuotteiden kehittäminen
Toimintalinja: 1. Pk-yritystoiminnan kilpailukyky
Erityistavoite: 2.1. PK-yritysten kasvun ja kansainvälistymisen edistäminen
Suunnitelman mukainen toteutusaika: Alkaa 30.4.2019 ja päättyy 30.9.2021
Toiminnan tila: Toiminta päättynyt
Vastuuviranomainen: Etelä-Savon elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus
Hakijan virallinen nimi: MAINOSTOIMISTO FABRIK OY
Organisaatiotyyppi: Pieni yritys
Y-tunnus: 1059043-8
Jakeluosoite: Kauppakatu 17 B
Puhelinnumero: 0400570270
Postinumero: 80100
Postitoimipaikka: JOENSUU
WWW-osoite: www.fabrik.fi
Hankkeen yhteyshenkilön nimi: Kouvalainen Perttu
Yhteyshenkilön asema hakijaorganisaatiossa: Toimitusjohtaja
Yhteyshenkilön sähköpostisoite: eura.neuvonta(at)gov.fi
Yhteyshenkilön puhelinnumero: 0400570270
Hakijoiden lukumäärä tai tuen siirto -menettely:
Fabrik Oy:n palvelutuotteiden kehittäminen Uudenlaisiin asiakastarpeisiin kehitetään palvelutuotteita.
Myönnetty EU- ja valtion rahoitus: 166 840
Toteutunut EU- ja valtion rahoitus: 158 993
Suunniteltu julkinen rahoitus yhteensä: 166 840
Toteutunut julkinen rahoitus yhteensä: 158 993
Maakunnat: Pohjois-Karjala
Seutukunnat: Joensuun
Kunnat: Joensuu
Jakeluosoite: Kauppakatu 17 B
Postinumero: 80100
Postitoimipaikka: JOENSUU
Suunniteltu: 13, joihin työllistyvät naiset 7
Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joihin työllistyvät naiset 0.00
Suunniteltu: 0, joista naisten perustamia 0
Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joista naisten perustamia 0.00
Välitön | Välillinen | |
Ekologinen kestävyys | ||
Luonnonvarojen käytön kestävyys | 0 | 0 |
Ilmastonmuutoksen aiheuttamien riskien vähentäminen | 0 | 0 |
Kasvillisuus, eliöt ja luonnon monimuotoisuus | 0 | 0 |
Pinta- ja pohjavedet, maaperä sekä ilma (ja kasvihuonekaasujen väheneminen) | 0 | 0 |
Natura 2000 -ohjelman kohteet | 0 | 0 |
Taloudellinen kestävyys | ||
Materiaalit ja jätteet | 0 | 0 |
Uusiutuvien energialähteiden käyttö | 0 | 0 |
Paikallisen elinkeinorakenteen kestävä kehittäminen | 0 | 0 |
Aineettomien tuotteiden ja palvelujen kehittäminen | 0 | 0 |
Liikkuminen ja logistiikka | 0 | 0 |
Sosiaalinen ja kulttuurinen kestävyys sekä yhdenvertaisuus | ||
Hyvinvoinnin edistäminen | 0 | 0 |
Tasa-arvon edistäminen | 0 | 0 |
Yhteiskunnallinen ja kulttuurinen yhdenvertaisuus | 0 | 0 |
Kulttuuriympäristö | 0 | 0 |
Ympäristöosaaminen | 0 | 0 |
Fabrik kehitti kaksi palvelutuotetta vastaamaan muuttuvien olosuhteiden tuomaan kysyntään. 1) Brändien vastuullisuuden edistäminen ja sen kilpailukyvyksi kehittäminen on muotoiltu brändin positiivisen vaikutuksen prosessiksi. 2) Koveneva työvoimapula vaatii yrityksiltä työntekijäkokemuksen ja työnteonkulttuurin kehittämistä sekä sen erottavaa viestimistä. Työnantajabrändi palvelutuote vastaa tähän tarpeeseen ja auttaa myös pienempiä yrityksiä menestymään työvoimamarkkinoilla. Hanke mahdollisti oman Positiivisen vaikutuksen prosessin työkalun kehittämisen yhdessä korkeatasoisten kansainvälisten kumppanien kanssa. Työkalu on demottu usean asiakkaan kanssa, kehitetty matkan varrella ja ollut valmiina tuotteena käytössä, vaikutusta on saatu aikaan. Tämä on sekä työpaikkojen säilymisen kannalta tärkeää sekä uusien rekrytointien tarve on olemassa. Pyrkimyksemme yritysten positiivisten vaikutusten maksimointiin ohjaa koko liiketoimintamme suuntaa. Merkittävää roolia onnistumisessamme näyttelee tämä kansainvälisten kumppaniemme kanssa kehittämä työkalu, jonka avulla skannaamme yrityksen liiketoiminnan vaikutukset, luokittelemme niiden eri tasot ja fokusoimme niihin, joilla on suurin positiivinen vaikutus – ja näin erotamme brändin markkinassa. Työnantajabrändituotteen kehittäminen on osittain kesken. Kokonaisvaltainen brändi pitää sisällään sekä vastuullisuuden uudet vaatimukset kuin työntekemisen kulttuuriin ja työnantajamielikuvaan liittyvät uudet vaatimukset. Fabrikin palvelutuotteen kehittämisessä on todistettu, että hyvä asiakaskokemus ja kokonaisvaltainen brändikokemus pohjaa henkilöstökokemukseen. Henkilöstökokemuksen ja työntekemisen kulttuurin uudistumisen tarve on yrityksissä suurempi kuin alun perin suunniteltiin. Työantajabrändin kehittäminen ei ole siis vain viestinnällinen toimenpide, vaan vaatii johtamisen ja kulttuurin uudistamista. Fabrikilla on hyvin hallussa viestinnällinen osuus, mutta tarvitsemme jatkokehitystä konkreettisen muutoksen mahdollistamiseksi.