![]() |
![]() |
Hankekoodi: A75042
Hankkeen nimi: Matkailuyrityksen kv-kasvusuunnitelma
Toimintalinja: 1. Pk-yritystoiminnan kilpailukyky
Erityistavoite: 2.1. PK-yritysten kasvun ja kansainvälistymisen edistäminen
Suunnitelman mukainen toteutusaika: Alkaa 6.11.2018 ja päättyy 31.12.2021
Toiminnan tila: Toiminta päättynyt
Vastuuviranomainen: Pohjois-Pohjanmaan elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus
Hakijan virallinen nimi: JALGADAS OY
Organisaatiotyyppi: Pieni yritys
Y-tunnus: 2542843-3
Jakeluosoite: Tievapolku 9
Puhelinnumero: 0405020409
Postinumero: 99830
Postitoimipaikka: SAARISELKÄ
WWW-osoite: www.javri.fi
Hankkeen yhteyshenkilön nimi: Mehtäjärvi Juha
Yhteyshenkilön asema hakijaorganisaatiossa: toimitusjohtaja
Yhteyshenkilön sähköpostisoite: eura.neuvonta(at)gov.fi
Yhteyshenkilön puhelinnumero: 0405020409
Hakijoiden lukumäärä tai tuen siirto -menettely:
Matkailuyrityksen kasvu- ja kansainvälistymishanke, jossa laaditaan kasvu- ja brändistrategia sekä parannetaan yrityksen digitaalisia valmiuksia.
Myönnetty EU- ja valtion rahoitus: 49 990
Toteutunut EU- ja valtion rahoitus: 18 752
Suunniteltu julkinen rahoitus yhteensä: 49 990
Toteutunut julkinen rahoitus yhteensä: 18 752
Maakunnat: Lappi
Seutukunnat: Pohjois-Lapin
Kunnat: Inari
Jakeluosoite: Tievapolku 9
Postinumero: 99830
Postitoimipaikka: SAARISELKÄ
Suunniteltu: 3, joihin työllistyvät naiset 2
Toteutunut seurantatietojen mukaan: 8.00, joihin työllistyvät naiset 8.00
Suunniteltu: 0, joista naisten perustamia 0
Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joista naisten perustamia 0.00
Välitön | Välillinen | |
Ekologinen kestävyys | ||
Luonnonvarojen käytön kestävyys | 6 | 0 |
Keskitymme enemmän moottorittomiin aktiviteetteihin | ||
Ilmastonmuutoksen aiheuttamien riskien vähentäminen | 0 | 0 |
Kasvillisuus, eliöt ja luonnon monimuotoisuus | 0 | 0 |
Pinta- ja pohjavedet, maaperä sekä ilma (ja kasvihuonekaasujen väheneminen) | 0 | 0 |
Natura 2000 -ohjelman kohteet | 0 | 0 |
Taloudellinen kestävyys | ||
Materiaalit ja jätteet | 0 | 0 |
Uusiutuvien energialähteiden käyttö | 0 | 0 |
Paikallisen elinkeinorakenteen kestävä kehittäminen | 8 | 8 |
Pienemmillä matkailijamäärillä voi päästä hyvään liikevaihtoon, ei tarvitse olla massaturismia | ||
Aineettomien tuotteiden ja palvelujen kehittäminen | 7 | 0 |
Yrityksen henkilökunnan liiketoimintaosaaminen kehittyy ja siten yrityksen tuottamat palvelut | ||
Liikkuminen ja logistiikka | 0 | 0 |
Sosiaalinen ja kulttuurinen kestävyys sekä yhdenvertaisuus | ||
Hyvinvoinnin edistäminen | 8 | 0 |
Luontokokemukset lisääntyvät, sisäliikuntamahdollisuus lisääntyy | ||
Tasa-arvon edistäminen | 0 | 0 |
Yhteiskunnallinen ja kulttuurinen yhdenvertaisuus | 0 | 0 |
Kulttuuriympäristö | 0 | 0 |
Ympäristöosaaminen | 0 | 0 |
Vuonna 2017 avattu Jávri Lodge lähti jo alusta alkaen tavoittelemaan high-end KV matkailijoita. Yrityksellä ei ollut aikaisempaa kokemusta hotellitoiminnasta eikä korkealuokkaisesta KV-matkailusta. Matkanjärjestäjä yhteistyö alkoi melko nopeasti aloittamisen jälkeen, mutta oikeiden kontaktien löytäminen oli haastavaa samoin kuin liiketoiminnan kehittäminen oikeaan suuntaan. Hankkeen avulla pystyimme hyödyntämään kokeneiden matkailualan konsulttien osaamista ja he valoivat meihin uskoa luksusmatkailun tulevaisuudesta ja omista mahdollisuuksista. Hankkeen avulla saavutetut kontaktit luksusmatkanjärjestäjiin käynnistivät KV-kaupan nopealla aikavälillä ja liikevaihto kasvoi lyhyessä ajassa 63%. Korona pysäytti KV-matkailun kahdeksi vuodeksi ja samalla se pysäytti myös hotellin liiketoiminnan. Hankkeen avulla pystyimme jatkamaan yrityksen kehittämistä ja liikeidean todettiin vain vahvistuneen koronana aikana. Arvot muuttuivat vaikeiden vuosien aikana ja ihmisille tuli tärkeäksi turvallisuus, terveys, luonto ja kiireettömyys ja puhtaus. Pienien korkealuokkaisten boutique hotellien arvostus lisääntyi ja matkailijat halusivat matkustaa harvaan asutuille, turvallisiin, luontoarvoja kunnioittaviin kohteisiin, missä he saavat yksilöllistä palvelua. Hankkeen avulla olemme pystyneet tavoittamaan meidän liiketoiminnan arvoille sopivia asiakkaita ja kohderyhmiä ja tätä kautta kehittämään sopivia tuotteita ja palveluja. Hotellin omia aktiviteettejä kehitettiin hankkeen aikana. Laadukas kuntosali, hierontahuone palvelevat asiakkaita ympäri vuorokauden. Omissa aktiviteeteissä hankkeen avulla hankitut ulkoiluvälineet ovat lisänneet omien aktiviteettien osuutta asiakkaiden loman aikana. Hankeen tulokset ovat jo nyt näkyvillä, mutta lopulliset tulokset näkyvät vasta ensi talvena kun matkailu pääsee täyteen vauhtiin.