![]() |
![]() |
Hankekoodi: A74820
Hankkeen nimi: Web-pohjainen RealGame-simulaatiopeli kansainväliseen koulutusvientiin
Toimintalinja: 1. Pk-yritystoiminnan kilpailukyky
Erityistavoite: 2.1. PK-yritysten kasvun ja kansainvälistymisen edistäminen
Suunnitelman mukainen toteutusaika: Alkaa 18.3.2019 ja päättyy 18.3.2020
Toiminnan tila: Toiminta päättynyt
Vastuuviranomainen: Keski-Suomen elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus
Hakijan virallinen nimi: MAGISYS OY
Organisaatiotyyppi: Mikroyritys
Y-tunnus: 0937567-7
Jakeluosoite: VILKASTUKSENKATU 10
Puhelinnumero: 0400445913
Postinumero: 20320
Postitoimipaikka: TURKU
WWW-osoite: www.realgame.fi
Hankkeen yhteyshenkilön nimi: Lainema Timo
Yhteyshenkilön asema hakijaorganisaatiossa: Toimitusjohtaja
Yhteyshenkilön sähköpostisoite: eura.neuvonta(at)gov.fi
Yhteyshenkilön puhelinnumero: 0400445913
Hakijoiden lukumäärä tai tuen siirto -menettely:
Hankkeessa toteutetaan web-pohjainen yrityssimulaatiokoulutusympäristö, joka mahdollistaa useiden asiakkaiden yhtäaikaisen palvelemisen, käyttäjätunnusten automaattisen hallinnan ja simulaation käytön web-käyttöliittymän kautta. Hanke perustuu olemassa olevaan, paikallisverkkopohjaiseen RealGame-yrityssimulaatioon, jonka opetussubstanssi pysyy ennallaan. Hankeessa rakennetaan ympäristö, joka mahdollistaa RealGame-tarjonnan skaalaamisen kansainväliselle koulutusmarkkinalle.
Myönnetty EU- ja valtion rahoitus: 43 529
Toteutunut EU- ja valtion rahoitus: 43 529
Suunniteltu julkinen rahoitus yhteensä: 43 529
Toteutunut julkinen rahoitus yhteensä: 43 529
Maakunnat: Varsinais-Suomi
Seutukunnat: Turun
Kunnat: Turku
Jakeluosoite: Vilkastuksenkatu 10
Postinumero: 20320
Postitoimipaikka: TURKU
Suunniteltu: 5, joihin työllistyvät naiset 3
Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joihin työllistyvät naiset 0.00
Suunniteltu: 0, joista naisten perustamia 0
Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joista naisten perustamia 0.00
Välitön | Välillinen | |
Ekologinen kestävyys | ||
Luonnonvarojen käytön kestävyys | 0 | 0 |
Ilmastonmuutoksen aiheuttamien riskien vähentäminen | 3 | 0 |
Web-pohjainen koulutus mahdollistaa opetukseen osallistumisen etänä, paikasta riippumatta. Täten voidaan olettaa, että varsinkin nopeasti yleistyvissä etäopiskeluohjelmissa uudella tuotteella on ilmastonmuutosta vähentävää vaikutusta kansainvälisellä tasolla. | ||
Kasvillisuus, eliöt ja luonnon monimuotoisuus | 0 | 0 |
Pinta- ja pohjavedet, maaperä sekä ilma (ja kasvihuonekaasujen väheneminen) | 0 | 0 |
Natura 2000 -ohjelman kohteet | 0 | 0 |
Taloudellinen kestävyys | ||
Materiaalit ja jätteet | 0 | 0 |
Uusiutuvien energialähteiden käyttö | 0 | 0 |
Paikallisen elinkeinorakenteen kestävä kehittäminen | 0 | 0 |
Aineettomien tuotteiden ja palvelujen kehittäminen | 10 | 0 |
Hankkeen tuote on liiketaloudellisesti kannattava aineeton, kansainvälistä liiketoimintaa tuottava palvelu. | ||
Liikkuminen ja logistiikka | 4 | 4 |
Uusi tuote mahdollistaa etäopiskelun ja sitä kautta vähentää tarvetta liikkumiseen. | ||
Sosiaalinen ja kulttuurinen kestävyys sekä yhdenvertaisuus | ||
Hyvinvoinnin edistäminen | 3 | 6 |
Koulutustason paraneminen johtaa taloudelliseen hyvinvointiin, globaalisti. | ||
Tasa-arvon edistäminen | 10 | 6 |
Hanke tarjoaa saman palvelun asiakkaalle ja hänen opiskelijoilleen siitä riippumatta, missä maassa hän asuu. Täten hanke edistää kansainvälistä tasa-arvoa kouluttautumisen alueella. Välillisesti tämä tarkoittaa sitä, että esimerkiksi kehittyvien maiden opiskelijat ovat työmarkkinoilla paremmin samalla viivalla kehittyneiden maiden opiskelijoiden kanssa . | ||
Yhteiskunnallinen ja kulttuurinen yhdenvertaisuus | 10 | 6 |
Samat argumentit kuin edellisessä kohdassa pätevät tähän kohtaan. | ||
Kulttuuriympäristö | 0 | 0 |
Ympäristöosaaminen | 5 | 5 |
Simulaatiomalli kuvaa kiertotalouden merkitystä yritystoiminnassa. Osallistujat siis oppivat, että jätteitä tuottamaton liiketoiminta on mahdollista saada jopa paremmin kannattavaksi kuin jätteitä tuottava. Lisäksi jatkossa malliin tehdään näkyväksi saastumisen kustannus yhteiskunnalle ja sitä kautta syntyy laajempi systeeminen ymmärrys yritystoiminnasta osana yhteiskuntaa ja ympäristöä. |
Hankkeessa toteutettiin selainpohjainen yrityssimulaatiokoulutusympäristö, joka mahdollistaa useiden asiakkaiden yhtäaikaisen palvelemisen, käyttäjätunnusten automaattisen hallinnan ja simulaation käytön web-käyttöliittymän kautta. Hanke perustui vanhaan paikallisverkkopohjaiseen RealGame-yrityssimulaatioon, jonka opetussubstanssi laajeni uudessa selainpohjaisessa toteutuksessa. Hankeessa rakennettiin koulutusympäristö, joka mahdollistaa RealGame-tarjonnan skaalaamisen kansainväliselle koulutusmarkkinalle. Hankkeessa toteutettu ympäristö on otettu tuotantokäyttöön, ja ympäristön toimivuus on kokemusten perusteella parempi kuin alkuperäisessä hankesuunnitelmassa kaavailtiin.