![]() |
![]() |
Hankekoodi: A74697
Hankkeen nimi: Virtuaalitodellisuus simulaatio-alusta
Toimintalinja: 1. Pk-yritystoiminnan kilpailukyky
Erityistavoite: 1.1. Uuden liiketoiminnan luominen
Suunnitelman mukainen toteutusaika: Alkaa 6.2.2019 ja päättyy 31.5.2020
Toiminnan tila: Toiminta päättynyt
Vastuuviranomainen: Keski-Suomen elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus
Hakijan virallinen nimi: MIDNIGHT FORGE OY
Organisaatiotyyppi: Mikroyritys
Y-tunnus: 2504471-2
Jakeluosoite: Näsilinnankatu 16 C 7
Puhelinnumero: +358443832829
Postinumero: 33210
Postitoimipaikka: TAMPERE
WWW-osoite: https://virtual-dawn.com/
Hankkeen yhteyshenkilön nimi: Parkkola Pyry
Yhteyshenkilön asema hakijaorganisaatiossa: Toimitusjohtaja
Yhteyshenkilön sähköpostisoite: eura.neuvonta(at)gov.fi
Yhteyshenkilön puhelinnumero: +358443832829
Hakijoiden lukumäärä tai tuen siirto -menettely:
Kehitetään työkalut VR-simulaatioiden nopeaan ja kustannustehokkaaseen tuottamiseen standalone-vr laitteelle, minkä avulla pystytään kilpailemaan kansainvälisillä markkinoilla, sekä pelkkaamaan lisää työvoimaa.
Myönnetty EU- ja valtion rahoitus: 37 780
Toteutunut EU- ja valtion rahoitus: 36 452
Suunniteltu julkinen rahoitus yhteensä: 37 780
Toteutunut julkinen rahoitus yhteensä: 36 452
Maakunnat: Pirkanmaa
Seutukunnat: Tampereen
Kunnat: Tampere
Jakeluosoite: Väinö Linnan Aukio 15, 5.krs, FIVR-hub
Postinumero: 33210
Postitoimipaikka: TAMPERE
Suunniteltu: 4, joihin työllistyvät naiset 2
Toteutunut seurantatietojen mukaan: 2.00, joihin työllistyvät naiset 0.00
Suunniteltu: 0, joista naisten perustamia 0
Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joista naisten perustamia 0.00
Välitön | Välillinen | |
Ekologinen kestävyys | ||
Luonnonvarojen käytön kestävyys | 4 | 7 |
VR simulaatio-harjoittelu vähentää sekä opetusmateriaalin käyttöä, että opetukseen kuluvaa työtuntimäärää niin opettajalta/kouluttajalta kuin oppijaltakin. Se myös vie digitalisaatiota eteenpäin yleisesti. Esim. hyvin toteutettu työturvallisuus VR-simulaatio ennalta estää potentiaalisia vaaratilanteita ja opettaa toiminnan sellaisen tapahtuessa tehokkaasti. | ||
Ilmastonmuutoksen aiheuttamien riskien vähentäminen | 0 | 0 |
Kasvillisuus, eliöt ja luonnon monimuotoisuus | 0 | 0 |
Pinta- ja pohjavedet, maaperä sekä ilma (ja kasvihuonekaasujen väheneminen) | 0 | 0 |
Natura 2000 -ohjelman kohteet | 0 | 0 |
Taloudellinen kestävyys | ||
Materiaalit ja jätteet | 6 | 2 |
VR simulaatio-harjoittelu vähentää tehokkaasti opetusmateriaalien käyttöä, sekä edistää digitaalista yhteiskuntaa. | ||
Uusiutuvien energialähteiden käyttö | 0 | 0 |
Paikallisen elinkeinorakenteen kestävä kehittäminen | 0 | 0 |
Aineettomien tuotteiden ja palvelujen kehittäminen | 10 | 10 |
Kehitämme projektissa alustan ja työkalut kustannustehokkaalle VR simulaatioiden tuottamiselle. Pystymme kasvamaan nopeampaa ja siten tuottamaan useampia IP:itä, jotka taas mahdollistavat kilpailemisen kansainvälisellä tasolla. Samalla edistämme mm. koulujen ja työnhaun tehokkuutta sekä digitalisaatiota. Yrityksen kasvaessa Big Data-liiketoiminta tulee oleelliseksi osaksi yritystä, koska voimme kerätä uniikkia dataa mm. oppimisesta ja virtuaalitodellisuuden käytöstä. | ||
Liikkuminen ja logistiikka | 4 | 4 |
Standalone VR-lasien avulla oppilaat, työnhakijat ja työntekijät voivat opetella työtä konkreettisesti jopa omasta kodistaan. Työnhakijan ei tarvitse miettiä mitä työtä haluaa tehdä, kun voi kokeilla perusteita eri aloilta virtuaalisesti. | ||
Sosiaalinen ja kulttuurinen kestävyys sekä yhdenvertaisuus | ||
Hyvinvoinnin edistäminen | 7 | 7 |
VR-simulaatioiden avulla työnhakija voi oppia työnkuvan ja työympäristön jo etukäteen, vähentäen huomattavasti työnhaun ja uuden työn aloittamisen stressaavuutta, sekä töiden koeaikapurkuja, kun voidaan etukäteen kokeilla millainen työ sopii työnhakijalle. | ||
Tasa-arvon edistäminen | 6 | 4 |
Varmistamme kolmannen osapuolen testauksen avulla että VR-simulaatiomme opettavat ja mittaavat objektiivisesti oikein. Työnhaussa näin voidaan varmistaa että kuka tahansa ymmärtää ja oppii tarvittavan asian. | ||
Yhteiskunnallinen ja kulttuurinen yhdenvertaisuus | 4 | 4 |
Varmistamme kolmannen osapuolen testauksen avulla että VR-simulaatiomme opettavat ja mittaavat objektiivisesti oikein. Työnhaussa näin voidaan varmistaa että kuka tahansa ymmärtää ja oppii tarvittavan asian. | ||
Kulttuuriympäristö | 1 | 4 |
Simulaatoitamme voidaan käyttää rekrytoinnin työkaluna. Tämä vähentää koeaikapurkuja ja samalla varmistaa työntekijän osaamisen tehtävään. Kulttuurillisestikin tämän vaikutus voisi olla vuosien aikajänteellä merkittävä, jos työnhaun ja -teon mielekkyys kasvaisi. | ||
Ympäristöosaaminen | 0 | 0 |
Virtual Dawn toteutti ELY-hankkeessa onnistuneesti virtuaalitodellisuussimulaatio-alustan. Alusta mahdollistaa vr-simulaatioiden nopeamman ja halvemman tuotannon, sekä matalamman pelinkehitys-kokemustason Virtual Dawnin rekrytoinnissa. Olemme pystyneet painamaan hinnat tarpeeksi alas jotta mm. kouluilla on niihin varaa - näin viemme digitalisaatiota eteenpäin ja lisäämme opetusmetodeja, sekä valmiuttamme etäopetukseen.