![]() |
![]() |
Hankekoodi: A74598
Hankkeen nimi: Natural Bootcamp kansainvälistyminen
Toimintalinja: 1. Pk-yritystoiminnan kilpailukyky
Erityistavoite: 2.1. PK-yritysten kasvun ja kansainvälistymisen edistäminen
Suunnitelman mukainen toteutusaika: Alkaa 14.12.2018 ja päättyy 31.12.2019
Toiminnan tila: Toiminta päättynyt
Vastuuviranomainen: Keski-Suomen elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus
Hakijan virallinen nimi: NATURAL BOOTCAMP OY
Organisaatiotyyppi: Mikroyritys
Y-tunnus: 2569368-3
Jakeluosoite: Samoojantie 7
Puhelinnumero: +358414307841
Postinumero: 33480
Postitoimipaikka: YLÖJÄRVI
WWW-osoite: www.naturalbootcamp.fi
Hankkeen yhteyshenkilön nimi: Harju Jukka
Yhteyshenkilön asema hakijaorganisaatiossa: Toimitusjohtaja
Yhteyshenkilön sähköpostisoite: eura.neuvonta(at)gov.fi
Yhteyshenkilön puhelinnumero: +358414307841
Hakijoiden lukumäärä tai tuen siirto -menettely:
Natural Bootcamp Oy on nopeasti ja kannattavasti kasvava terveyttä edistävien välineiden ja palveluiden kehittäjä. Natural Bootcampin vahvuutena on todistetut menetelmät hyvinvoinnin lisäämiseksi tuki- ja liikuntaelinpainotteisilla toiminnallisilla harjoitteilla ja manipuloinnilla. Yrityksellä on Suomessa yli kymmenen tuhatta asiakasta, ja palveluille nähdään suurta kansainvälistä kilpailukykyä ja potentiaalia. Hankkeen aikana suoritetaan markkina- ja asiakastarvekartoituksia, palkataan uusi avainhenkilö, vieraillaan kohdemaissa ja osallistutaan messuille sekä parannetaan yrityksen kansainvälistymisvalmiuksia. Hankkeen tuloksena Natural Bootcamp Oy on aloittanut vientiliiketoimintansa.
Myönnetty EU- ja valtion rahoitus: 43 300
Toteutunut EU- ja valtion rahoitus: 35 739
Suunniteltu julkinen rahoitus yhteensä: 43 300
Toteutunut julkinen rahoitus yhteensä: 35 739
Maakunnat: Pirkanmaa
Seutukunnat: Tampereen
Kunnat: Ylöjärvi
Jakeluosoite: Samoojantie 7
Postinumero: 33480
Postitoimipaikka: YLÖJÄRVI
Suunniteltu: 3, joihin työllistyvät naiset 2
Toteutunut seurantatietojen mukaan: 2.00, joihin työllistyvät naiset 2.00
Suunniteltu: 0, joista naisten perustamia 0
Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joista naisten perustamia 0.00
Välitön | Välillinen | |
Ekologinen kestävyys | ||
Luonnonvarojen käytön kestävyys | 5 | 5 |
Yrityksen omat tuotteet ovat kestäviä ja vastuullisesti tuotettuja. | ||
Ilmastonmuutoksen aiheuttamien riskien vähentäminen | 0 | 0 |
Kasvillisuus, eliöt ja luonnon monimuotoisuus | 0 | 0 |
Pinta- ja pohjavedet, maaperä sekä ilma (ja kasvihuonekaasujen väheneminen) | 0 | 0 |
Natura 2000 -ohjelman kohteet | 0 | 0 |
Taloudellinen kestävyys | ||
Materiaalit ja jätteet | 0 | 0 |
Uusiutuvien energialähteiden käyttö | 0 | 0 |
Paikallisen elinkeinorakenteen kestävä kehittäminen | 0 | 0 |
Aineettomien tuotteiden ja palvelujen kehittäminen | 10 | 10 |
Yritys kehittää aineettomia palveluita, jotka voivat olla pohjana muiden toimijoiden kuiten fysioterapeuttien ja kuntosalien aineettomille palveluille | ||
Liikkuminen ja logistiikka | 0 | 0 |
Sosiaalinen ja kulttuurinen kestävyys sekä yhdenvertaisuus | ||
Hyvinvoinnin edistäminen | 10 | 10 |
Yrityksen toiminta keskittyy hyvinvoinnin lisäämiseen. | ||
Tasa-arvon edistäminen | 0 | 0 |
Yhteiskunnallinen ja kulttuurinen yhdenvertaisuus | 0 | 0 |
Kulttuuriympäristö | 0 | 0 |
Ympäristöosaaminen | 0 | 0 |
Englanninkielisellä materiaalilla toteutettu markkinatutkimus Saksassa, Baltiassa, Ruotsissa ja Englannissa. Projekti toteutettiin Ely-keskuksen tuella. Testaus tehtiin Anatomic Functional Training (AFT) brändillä. AFT lähti testaamaan kansainvällisiä markkinoita, koska tuotteella on todistetusti myyntiä jo 1,5 miljoonalla eurolla Suomessa. Kansainväliseen testaukseen lähdettiin niillä tuotteilla, jotka ovat jo toimineet Suomessa eli faskia ja foamroller, vatsa- ja selkätreeni. Miten tutkimus toteuttiin? Salaisuus on yksinkertainen; optin sivu. Todenmukaisinta dataa saadaan, kun oikeasti myydään tuotetta. Jos mennään suoraan tuotemyynnillä, saadaan siihen tuhraantumaan paljon aikaa ja rahaa. Jos taas mennään artikkelit edellä ja kysytään mitä mieltä yleisö on tai mitataan tykkäyksiä. Tämä ei kerro meille kuitenkaan faktaa siitä, ovatko ihmiset oikeasti ostamassa, joka tekee tästä saatavan datan täysin hyödyttömäksi. Optin sivu on täydellinen puoliväli siinä, että ihminen on riittävän kiinnostunut aiheesta ja on valmis tilaamaan lisätietoa omaan sähköpostiinsa. Ihminen joutuu miettimään, näkemään vaivaa ja tekemään päätökseen haluaako hän tilata lisää materiaalia sähköpostiinsa. Tästä operaatiosta me mittaamme optinprosenttia, joka kertoo meille äärimmäisen hyvin onko sisältö riittävän toimiva. Hyvä mittari on , että alle 10 % optin kertoo ettei homma toimi toivotusti, 10 - 20 % siinä on potentiaalia, jos yli 20 % se, on hyvä ja yli 30 % on erinomainen. Suomen markkinoilta kaikista tuotteista oli AFT:n osalta jo prosentit tiedossa ja niitä verrattiin kansainvälisen markkinatutkimuksen lukuihin. Tämä oli tärkein osa meidän markkinatutkimuksen mittausta. Muita mitattiin asioita oli autorseponderin avausprosentit ja klikkausprosentit, joita verrattiin Suomen vastaaviin avaus- ja klikkausprosentteihin. Lisäksi hyödynnettiin blogia, jonka postauksia jaettiin Facebookiin. Näin saatiin testattua jokainen otsikko. Postauksia boostattiin eli mainostettiin rahalla ja saatiin selville klikkihinta ja mikä aihe tuo edullisimmin klikkauksia. Ennen optin sivua meillä oli bloggauksia ja klikkejä. Optinin jälkeen testauksesa avaukset ja klikit. Eli optin on kaiken tutkimuksen keskiössä ja tästä syystä testauksen kannalta oleellisin. Messut Puolassa ja Tukholmassa, jossa testauksen kohteena onko aihe kiinnostava, saadaanko keskustelua ja ymmärtääkö ihmiset mistä puhumme. Puolassa ihmiset eivät ymmärtäneet, koska puhuimme englantia eli Itä-Blokin maihin tulee mennä paikallisella kielellä. Puola, Viro, Latvia , Liettua, Ukraina ovat tavoitettavissa voice-over tekniikalla paikallisella kielellä. Saksa, Englanti ja Ruotsi toimivat hyvin Englannin kielellä, tämä testattiin vaan verkossa. Verkossa toteutimme kumppanitestausta kontaktoimalla välinemyyjiä, lisäravinnemyyjiä, salien osalta verrattiin erilaisia saleja; yksityisiä ja ketjuvetoisia sekä urheilijoita että treenaaja vaikuttajia. Kerättiin monta erilaista kohderyhmää, jotka voisivat olla meille potentiaalisia kumppaneita. Tarkoituksena jalkautua uusille markkinoilla digitaalisesti näiden kumppaneiden avulla. Minkälaisia odotuksia meillä oli: 1. Optinsivujen konvertoituminen samalla tavalla kuin Suomessa. Aiheet oli suoraan käännetty englanniksi. 2. Potentiaaliset kumppanit vastaisivat meidän lähettämiin viesteihin. Tulokset olivat: 1. Kaikista kontakteista ainoa, joka vastasivat oli pienet yrittäjävetoiset yritykset, jotka jakavat AFT:n kanssa samat arvot. 2. Optinprosenteista opittiin, että ei ole helppoa mennä kansainvälisiille markkinoilla. 3.Päätös on, että emme voi lähteä myymään suoraan kylmälle kohderyhmälle. Suomessa esim. vatsakurssin optinprosentti on yli 40%, kun se kv-tutkimuksessa jäi 10 %. Oppiläksyjä projektista: Lähdetään rakentamaan kumppaneiden kautta kohderyhmää sisällön kautta. Rajataan kumppaneiden kohderyhmä mahdollisimman tiukaksi eli tässä tapauksessa yrittäjävetoisiin, toiminnalliseen harjoitteluun keskittyviin yrityksiin.