![]() |
![]() |
Hankekoodi: A74597
Hankkeen nimi: LUONNONKOSMETIIKKA LIIKETOIMINNAN KEHITTÄMINEN JA PILOTOINTI KANSAINVÄLISELLE MARKKINALLE
Toimintalinja: 1. Pk-yritystoiminnan kilpailukyky
Erityistavoite: 2.1. PK-yritysten kasvun ja kansainvälistymisen edistäminen
Suunnitelman mukainen toteutusaika: Alkaa 10.12.2018 ja päättyy 30.9.2019
Toiminnan tila: Toiminta päättynyt
Vastuuviranomainen: Keski-Suomen elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus
Hakijan virallinen nimi: WOODED EMPATIA OY
Organisaatiotyyppi: Mikroyritys
Y-tunnus: 2937604-4
Jakeluosoite: Rautakatu 5
Puhelinnumero: 0505933038
Postinumero: 20520
Postitoimipaikka: TURKU
WWW-osoite: www.hetkinen.com
Hankkeen yhteyshenkilön nimi: Isotupa Mona
Yhteyshenkilön asema hakijaorganisaatiossa: TJ
Yhteyshenkilön sähköpostisoite: eura.neuvonta(at)gov.fi
Yhteyshenkilön puhelinnumero: 0505933038
Hakijoiden lukumäärä tai tuen siirto -menettely:
Hankkeen kautta pilotoidaan Wooded Empatian tuotteita Koreaan ja Japaniin, joissa perinteisesti luonnon kosmetiikalla on suuri kysyntä. Tavoitteena • Kehittää Wooded Empatian liiketoimintaan kuuluvia keskeisiä osa-alueita: valmistusta, logistiikkaa, myyntiä ja toiminnan johtamista. • Kehittää Wooded Empatian valmiuksia käynnistää liiketoiminnan kansainvälistyminen.. • Testata kohdemarkkinoiden kuluttajien vastaanottoa Wooded Empatian puisista myyntipakkauksista • Tutkia ja rakentaa partneruuksia kohdemarkkinassa
Myönnetty EU- ja valtion rahoitus: 36 642
Toteutunut EU- ja valtion rahoitus: 20 535
Suunniteltu julkinen rahoitus yhteensä: 36 642
Toteutunut julkinen rahoitus yhteensä: 20 535
Maakunnat: Varsinais-Suomi
Seutukunnat: Turun
Kunnat: Turku
Jakeluosoite: Rautakatu 5
Postinumero: 20520
Postitoimipaikka: TURKU
Suunniteltu: 5, joihin työllistyvät naiset 2
Toteutunut seurantatietojen mukaan: 1.00, joihin työllistyvät naiset 1.00
Suunniteltu: 0, joista naisten perustamia 0
Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joista naisten perustamia 0.00
Välitön | Välillinen | |
Ekologinen kestävyys | ||
Luonnonvarojen käytön kestävyys | 10 | 10 |
Purkkien raaka-aine on suomalainen Mänty joka on hyvin elinvoimainen ja hyvin ekologinen ratkaisu muovipakkauksiin verrattuna | ||
Ilmastonmuutoksen aiheuttamien riskien vähentäminen | 10 | 10 |
Puumateriaali puhdistaa ilmaa ja sillä on antibakteerinen vaikutus | ||
Kasvillisuus, eliöt ja luonnon monimuotoisuus | 10 | 10 |
Puutavaraa kuluu suhteessa vähän tuotteiden pienen koon vuoksi. Käytämme tuotteissa vain elinvoimasia luonnon materiaaleja. | ||
Pinta- ja pohjavedet, maaperä sekä ilma (ja kasvihuonekaasujen väheneminen) | 10 | 10 |
Puu puhdistaa ilmaa. | ||
Natura 2000 -ohjelman kohteet | 0 | 0 |
Taloudellinen kestävyys | ||
Materiaalit ja jätteet | 10 | 10 |
Tuotteesta ei synny ongelmajätettä. Puupurkin voi sisällön tyhjennyttyä käyttää uudelleen tai sen voi laittaa kompostiin tai polttaa tai hakettaa. | ||
Uusiutuvien energialähteiden käyttö | 10 | 9 |
Tuotantotiloissa käytetään Turku Energian vihreää sähköä | ||
Paikallisen elinkeinorakenteen kestävä kehittäminen | 10 | 10 |
Tuotteet työllistävät alueen kivijalkakauppojen yrittäjiä jälleenmyyjien muodossa. Lisäksi alueella on yrityksen alihankintayrityksiä. | ||
Aineettomien tuotteiden ja palvelujen kehittäminen | 10 | 10 |
Yritys suunnittelee myös refill- palvelun käyttöönottoa tulevaisuudessa. | ||
Liikkuminen ja logistiikka | 10 | 10 |
Joukkoliikennettä suositaan yksitysautoilun sijaan esim. palavereissa toisella paikkakunnalla. | ||
Sosiaalinen ja kulttuurinen kestävyys sekä yhdenvertaisuus | ||
Hyvinvoinnin edistäminen | 10 | 10 |
Tuotteet ovat ihmisen hyvinvointiin vaikuttavia luonnonkosmetiikka tuotteita. Ne ovat parempi vaihtoehto ihmisen terveydelle synteettisten tuotteiden sijaan. | ||
Tasa-arvon edistäminen | 10 | 10 |
Tasa-arvoa edistetään tuotteiden unisex-linjalla. | ||
Yhteiskunnallinen ja kulttuurinen yhdenvertaisuus | 10 | 9 |
Tuotteet on pyritty hinnoittelemaan niin, että mahdollisimman monella ihmisellä olisi mahdollisuus käyttää tuotteita. | ||
Kulttuuriympäristö | 10 | 10 |
Suomalainen mänty ja puuraaka-aine on kuulunut aina luonnollisena osana ihmisen elämään. Tuotteet edistää positiivista kuvaa suomalaisista ja suomen puhtaasta luonnosta. Aito elämys ja puu materiaalina on Suomen kulta. | ||
Ympäristöosaaminen | 10 | 10 |
Kaikessa yrityksen toiminnassa otetaan huomioon ympäristö osaaminen, kestävä kehitys ja arvot. Arvostamme suomalaisia metsiä, eläimiä ja tuemme niitä keräyksien muodossa. Tuotteitamme ei ole testattu eläimillä. |
10.12.2018-30.09.2019 RAHOITTAJAT: Varsinais-Suomen ELY-keskus. Wooded Empatia valmistaa ja markkinoi luonnonkosmetiikkaa. Tuotesarja edustaa hyvin vahvasti suomalaisuutta, suomalaisia metsää, korkeaa puuosaamista ja luonnollisia kosmetiikan raaka-aineita. Tuotesarja eroaa hyvin vahvasti muista kosmetiikkayrityksistä jo suomalaisesta männystä olevan puupurkin takia, joka korvaa pakkausmateriaaleja vahvasti hallitsevan muovin. Hetkinen tuotesarja on myös vegaaninen ja unisex. Hankkeessa tehtiin esiselvitys Hetkinen tuotteiden potentiaalista Aasian markkinoille ja erityisesti Japanin markkinoille. Yritys osallistui Japanin suurimmille kauneusalan messuille Health & Beauty Expoon Tokiossa. Hankkeen aikana selvisi että tuotesarjalle löytyy kysyntää kohdennetulta markkinoilta ja maahantuojaehdokkaita tuotteille esittäytyi moni taho. Hankkeen aikana kehitettiin myös uniikkia puista pakkausmateriaalia. Suomalainen Männyn kanta on hyvin elinvoimainen ja puumateriaali sopii erinomaisesti kosmetiikan pakkausmateriaaliksi puun antibakteerisuuden takia. Hankkeen tuotoksena syntyi valmis ja kansainvälisille markkinoille kohdennettu Hetkinen tuotesarja, joka haastaa läpinäkyvyydellään, eettisyydellään, materiaali valinnoillaan ja arvoiltaan myös isoimmat kosmetiikkajätit.