![]() |
![]() |
Hankekoodi: A74567
Hankkeen nimi: Revontuli Resortin kansainvälistymishanke
Toimintalinja: 1. Pk-yritystoiminnan kilpailukyky
Erityistavoite: 2.1. PK-yritysten kasvun ja kansainvälistymisen edistäminen
Suunnitelman mukainen toteutusaika: Alkaa 20.12.2018 ja päättyy 7.1.2020
Toiminnan tila: Toiminta päättynyt
Vastuuviranomainen: Keski-Suomen elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus
Hakijan virallinen nimi: LOMAKESKUS REVONTULI OY
Organisaatiotyyppi: Pieni yritys
Y-tunnus: 0927037-3
Jakeluosoite: Revontulentie 1
Puhelinnumero: 0405922888
Postinumero: 41500
Postitoimipaikka: HANKASALMI
WWW-osoite: www.revontuli.fi
Hankkeen yhteyshenkilön nimi: Valkama Tiia
Yhteyshenkilön asema hakijaorganisaatiossa: toimitusjohtaja
Yhteyshenkilön sähköpostisoite: eura.neuvonta(at)gov.fi
Yhteyshenkilön puhelinnumero: 0405922888
Hakijoiden lukumäärä tai tuen siirto -menettely:
Revontuli - the Northern Lights resort- haluaa vastata kansainväliseen kysyntään kehittämällä uusia houkuttelevia elämystuotteita yhteistyössä alueen muiden toimijoiden kanssa. Tuotekehittelyssä ja yhteistyössä on vahvasti esillä suomalainen saunamaailma, luonto, kansallispuistot, pimeys, revontulitutkimus ja observatorio sekä puhtaus ja hiljaisuus. Tärkeänä osana tuotekehittelyä on ainutlaatuiset uudet iglumajoitukset, joista voi ihailla tähtitaivasta ja parhaimmillaan revontulia suoraan sängystä. Yksi tärkeimmistä kehitettävistä tuotteista on revontulituote, johon haluamme yhdessä paikallisten yrittäjien kanssa tuoda merkityksellisen oppimisnäkökulman. Kehitämme tuotteita kestävän kehityksen periaattein, hyödyntäen mahdollisimman paljon paikallisia toimijoita yhteistyöverkostossa.
Myönnetty EU- ja valtion rahoitus: 13 800
Toteutunut EU- ja valtion rahoitus: 13 800
Suunniteltu julkinen rahoitus yhteensä: 13 800
Toteutunut julkinen rahoitus yhteensä: 13 800
Maakunnat: Keski-Suomi
Seutukunnat: Jyväskylän
Kunnat: Hankasalmi
Jakeluosoite: Revontulentie 1
Postinumero: 41500
Postitoimipaikka: HANKASALMI AS
Suunniteltu: 2, joihin työllistyvät naiset 2
Toteutunut seurantatietojen mukaan: 1.00, joihin työllistyvät naiset 1.00
Suunniteltu: 0, joista naisten perustamia 0
Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joista naisten perustamia 0.00
Välitön | Välillinen | |
Ekologinen kestävyys | ||
Luonnonvarojen käytön kestävyys | 2 | 0 |
Luonnossa liikkuminen on opastettua ja noudattaa kestävän kehityksen arvoja ja jokamiehen oikeuksia ja velvollisuuksia. Emme käytä moottoriajoneuvoja, kuten mönkijöitä tai moottorikelkkoja. | ||
Ilmastonmuutoksen aiheuttamien riskien vähentäminen | 0 | 0 |
Kasvillisuus, eliöt ja luonnon monimuotoisuus | 0 | 0 |
Pinta- ja pohjavedet, maaperä sekä ilma (ja kasvihuonekaasujen väheneminen) | 0 | 0 |
Natura 2000 -ohjelman kohteet | 0 | 0 |
Taloudellinen kestävyys | ||
Materiaalit ja jätteet | 0 | 0 |
Palvelut itsessään eivät tuota juuri lainkaan uutta materiaalia eikä jätettä. | ||
Uusiutuvien energialähteiden käyttö | 5 | 0 |
Olemme siirtyneet pois öljylämmityksestä pelletti- sekä hybridilämmitykseen. | ||
Paikallisen elinkeinorakenteen kestävä kehittäminen | 10 | 10 |
Paikallisen yhteistyöverkoston kautta työllistämme mm. ohjelmapalveluyrittäjiä, paikallisia elintarviketuottajia | ||
Aineettomien tuotteiden ja palvelujen kehittäminen | 10 | 10 |
Matkailutuotteet ovat pääasiassa aineettomia elämystuotteita | ||
Liikkuminen ja logistiikka | 2 | 2 |
Kannustamme matkailijoita ensisijaisesti käyttämään julkisia kulkuneuvoja, junaa ja bussia. Aktiviteettitarjonnassamme emme käytä moottoriajoneuvoja, vaan suosimme pyörällä, kävellen ja lumikengillä liikkumista. | ||
Sosiaalinen ja kulttuurinen kestävyys sekä yhdenvertaisuus | ||
Hyvinvoinnin edistäminen | 10 | 10 |
Matkailutuotteemme perustuvat vahvasti sekä henkiseen että fyysiseen hyvinvointiin | ||
Tasa-arvon edistäminen | 0 | 0 |
Yhteiskunnallinen ja kulttuurinen yhdenvertaisuus | 0 | 3 |
Kansainvälistyminen maaseudulla edistää ja opettaa yhteiskunnallista ja kulttuurista yhdenvertaisuutta | ||
Kulttuuriympäristö | 3 | 0 |
Tuotteidemme keskiössä on suomalainen kulttuuri, perinteet ja arvot, joita haluamme ylläpitää ja joista haluamme viestiä maailmalle | ||
Ympäristöosaaminen | 3 | 0 |
Luontoaktiviteeteissä korostuu opetuksellinen näkökulma - kerromme luonnon huomioimisesta ja jokamiehen oikeuksista |
Revontuli Resortin kansainvälistymishanke. Hankkeen tavoitteena oli luoda uusia tuotteita ja työkaluja kansainväliselle myynnille ja käynnistää kansainvälinen kauppa. Vetonaulatuotteeksi Revontuli Resort kehitti yhteistyössä Jyväskylän Siriuksen kanssa revontuliaiheisen kierroksen Hankasalmen Observatoriolle. Myös muita kansainvälisille asiakkaille suunnattuja tuotteita luotiin erityisesti suomalaisen saunan ja luonnon ympärille yhteistyössä paikallisten yrittäjien kanssa. Hankkeen aikana tehtiin myös kehitystyötä digitaalisen ostettavuuden parantamiseksi kansainvälisissä kanavissa. Kehitystyö näkyi selvästi majoitusmyynnin kasvuna; vuonna 2019 Revontuli Resortin kansainväliset yöpymiset kasvoivat 45 % edelliseen vuoteen verrattuna ja kasvu näyttää jatkuvan. Ensimmäiset sopimukset kansainvälisten matkanjärjestäjien kanssa on tehty vuosille 2020 ja 2021. Revontuli on mukana saksalaisen, japanilaisen ja hollantilaisen matkanjärjestäjän kiertomatkapaketeissa.