![]() |
![]() |
Hankekoodi: A74565
Hankkeen nimi: Kansainvälistä kasvua koulutusmatkailuun!
Toimintalinja: 1. Pk-yritystoiminnan kilpailukyky
Erityistavoite: 1.1. Uuden liiketoiminnan luominen
Suunnitelman mukainen toteutusaika: Alkaa 17.10.2018 ja päättyy 31.12.2022
Toiminnan tila: Toiminta päättynyt
Vastuuviranomainen: Pohjois-Pohjanmaan elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus
Hakijan virallinen nimi: NORTHERN SKILLS FINLAND EDUCATION OY
Organisaatiotyyppi: Mikroyritys
Y-tunnus: 2916482-6
Jakeluosoite: Kivirannantie 13-15
Puhelinnumero: +358505903744
Postinumero: 95410
Postitoimipaikka: TORNIO
WWW-osoite: www.northernskillsfinland.com
Hankkeen yhteyshenkilön nimi: Fisk Riikka
Yhteyshenkilön asema hakijaorganisaatiossa: Kehittämisjohtaja
Yhteyshenkilön sähköpostisoite: eura.neuvonta(at)gov.fi
Yhteyshenkilön puhelinnumero: +358505694396
Hakijoiden lukumäärä tai tuen siirto -menettely:
Northern Skills Finland Education Oy:n kehittäminen kansainväliseksi matkailualan yritykseksi, joka järjestää ympärivuotisesti koulutusmatkailupalveluita Meri-Lapin alueella. Hankkeen tavoitteet ovat seuraavat: 1) Luodaan yrityksen master plan, jossa selvitetään yrityksen myyntivaltit, erottuminen, brändi, nykyiset ja tavoitellut asiakkaat sekä myyntikanavat 2)Luodaan kansainvälistymissuunnitelma- ja strategia 3) Kartoitetaan ja esikontaktoidaan yhteistyökumppaneita 4) Kartoituksen ja esikontaktoinnin avulla valitaan 5 asiakasta, joille tehdään tarvekartoitus. Tarvekartoituksen perusteella kehitetään yhteistyössä asiakkaiden kanssa uusia tuotteita, jotka pilotoidaan hankkeen aikana.
Myönnetty EU- ja valtion rahoitus: 68 950
Toteutunut EU- ja valtion rahoitus: 55 610
Suunniteltu julkinen rahoitus yhteensä: 68 950
Toteutunut julkinen rahoitus yhteensä: 55 610
Maakunnat: Lappi
Seutukunnat: Kemi-Tornion
Kunnat: Tornio
Jakeluosoite: Kivirannantie 13-15
Postinumero: 95410
Postitoimipaikka: TORNIO
Suunniteltu: 2, joihin työllistyvät naiset 2
Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joihin työllistyvät naiset 0.00
Suunniteltu: 1, joista naisten perustamia 1
Toteutunut seurantatietojen mukaan: 1.00, joista naisten perustamia 1.00
Välitön | Välillinen | |
Ekologinen kestävyys | ||
Luonnonvarojen käytön kestävyys | 0 | 3 |
Hankkeen yhtenä tavoitteena on luoda uusia tuotteita kohdemarkkinoiden tarpeisiin. Yhtenä tavoitteena on luoda erityisesti Kiinlaisten tarpeisiin soveltuva Green China- tuote, jonka ideana on edistää ja viedä tietoa Kiinaan Suomessa vallalla olevasta kiertotaloudesta. | ||
Ilmastonmuutoksen aiheuttamien riskien vähentäminen | 0 | 3 |
Hankkeen yhtenä tavoitteena on luoda uusia tuotteita kohdemarkkinoiden tarpeisiin. Yhtenä tavoitteena on luoda erityisesti Kiinlaisten tarpeisiin soveltuva Green China- tuote, jonka ideana on edistää ja viedä tietoa Kiinaan Suomessa vallalla olevasta kiertotaloudesta. | ||
Kasvillisuus, eliöt ja luonnon monimuotoisuus | 0 | 0 |
Pinta- ja pohjavedet, maaperä sekä ilma (ja kasvihuonekaasujen väheneminen) | 0 | 0 |
Natura 2000 -ohjelman kohteet | 0 | 0 |
Taloudellinen kestävyys | ||
Materiaalit ja jätteet | 0 | 0 |
Northern Skills Finland Education Oy järjestää toimintansa pääasiassa Peräpohjolan Opiston tiloissa. Opisto on panostanut jo vuosia kestävään kehitykseen ja ottaa sen huomioon materiaalien ja jätteiden käsittelyssä. | ||
Uusiutuvien energialähteiden käyttö | 0 | 0 |
Paikallisen elinkeinorakenteen kestävä kehittäminen | 2 | 2 |
Koulutusmatkailu edistää ja monipuolistaa alueen elinkeinorakennetta. Hanke tukee myös muiden alueen yrittäjien elinkeinon kehittämistä. | ||
Aineettomien tuotteiden ja palvelujen kehittäminen | 10 | 0 |
Hankkeessa kehitetään Northern Skills Finland Education Oy:n liiketoimintaa muun muassa luomalla yritykselle master plan, kansainvälistymissuunnitelma-, ja strategia. Lisäksi hankkeen aikana kehitetään uusia tuotteita yhteistyössä potentiaalisten yhteistyökumppaneiden kanssa. | ||
Liikkuminen ja logistiikka | 0 | 0 |
Sosiaalinen ja kulttuurinen kestävyys sekä yhdenvertaisuus | ||
Hyvinvoinnin edistäminen | 8 | 0 |
Northern Skills Finland Education Oy:n tuotteet tukevat erityisesti lasten ja nuorten hyvinvoinnin edistämistä. Hankkeen kautta pyrimme vastaamaan yhä paremmin lasten ja nuorten tarpeisiin, jotta voisimme tarjota heille ennenkokemattomia elämyksiä sekä uusia tietoja ja taitoja. | ||
Tasa-arvon edistäminen | 0 | 0 |
Sukupuolikysymys ei ole hankkeen kannalta keskeisessä asemassa. Pyrimme kuitenkin luomaan tuotteita ja palveluita, jotka ovat yhtälailla soveltuvia tytöille ja pojille / naisille ja miehille. | ||
Yhteiskunnallinen ja kulttuurinen yhdenvertaisuus | 8 | 0 |
Pyrimme kartoittamaan ja esikontaktoimaan potentiaalisia yhteistyökumppaneita ja matkanjärjestäjiä tasapuolisesti eri maista ja kulttuureista. Tuotteiden kehittäminen aitojen yhteistyökumppaneiden kanssa mahdollistaa sen, että niissä otetaan huomioon ko. yhteiskunnan ja kulttuurin tarpeet. | ||
Kulttuuriympäristö | 0 | 0 |
Ympäristöosaaminen | 8 | 0 |
Yritys edistää omalla toiminnallaan ympäristöosaamisen kehittymistä ja tuo ympäristöosaamista mukaan jokaiseen tuotteeseen. Jokainen tuote noudattaa kestävän kehityksen periaatteita. Yritys pyrkii omalla toiminnallaan edistämään sitä, ettei luontopääoma vähene, vaan säilyy sukupolvelta toiselle. |
Kansainvälistä kasvua koulutusmatkailuun! - hankkeessa kehitettiin Northern Skills Finland Education Oy:n toimintaa systemaattisesti kansainväliseksi matkailualan yritykseksi, joka järjestää ympärivuotisesti koulutusmatkailupalveluita Meri-Lapissa. Hankkeen tavoitteeseen edettiin neljän alatavoitteen kautta, joiden aikana 1) Luotiin yrityksen masterplan, jossa selvitettiin yrityksen myyntivaltit, erottuminen, brändi, nykyiset ja tavoitellut asiakkaat sekä myyntikanavat 2) Luotiin yrityksen kansainvälistymissuunitelmaa ja kehitettiin kansainvälistymisstrategia 3) Kartoitettiin ja esikontaktoitiin potentiaalisia kansainvälisiä yhteistyökumppaneita ja matkajärjestäjiä 4) Kartoituksen ja esikontaktoinnin avulla valitaan 3 asiakasta, joiden kanssa kehitettiin yhteistyössä koulutusmatkailutuotteita. Tuotteiden pilotointia ei voitu toteuttaa hankkeen aikana alkuperäisen suunnitelman mukaisesti johtuen Covid-19 pandemiasta. Vuoden 2020 alussa covid - 19 pysäytti täysin koulutusmatkailumarkkinat niin Aasiassa kuin myös Euroopassa. Koronan aikana ja sen jälkeen koulutusmatkailumarkkinoilla on tapahtunut suuri muutos, jonka seurauksena markkinat ovat hajautuneet ja siellä olevat verkostot ovat kadonneet. Koronan jälkeen koulutusmatkailumarkkinat ovat muuttuivat entistä enemmän digitaalisiksi ja niihin markkinoihin vastaaminen olisi edellyttänyt isoja taloudellisia satsauksia, joihin hankkeessa ei oltu varauduttu.