![]() |
![]() |
Hankekoodi: A74069
Hankkeen nimi: Tiimityötä painottavien kenttien ja tarinoiden generointiteknologia digitaaliseen roolipeliin
Toimintalinja: 1. Pk-yritystoiminnan kilpailukyky
Erityistavoite: 1.1. Uuden liiketoiminnan luominen
Suunnitelman mukainen toteutusaika: Alkaa 21.5.2018 ja päättyy 30.4.2019
Toiminnan tila: Toiminta päättynyt
Vastuuviranomainen: Keski-Suomen elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus
Hakijan virallinen nimi: RANDOM POTION OY
Organisaatiotyyppi: Mikroyritys
Y-tunnus: 2806113-9
Jakeluosoite: Pinninkatu 47
Puhelinnumero: +358 456795417
Postinumero: 33100
Postitoimipaikka: TAMPERE
WWW-osoite: www.randompotion.com
Hankkeen yhteyshenkilön nimi: Rossi Kirsi
Yhteyshenkilön asema hakijaorganisaatiossa: Toimitusjohtaja
Yhteyshenkilön sähköpostisoite: eura.neuvonta(at)gov.fi
Yhteyshenkilön puhelinnumero: +358456795417
Hakijoiden lukumäärä tai tuen siirto -menettely:
Hankkeessa toteutetaan digitaaliselle PC-roolipelille generointiteknologia pelikenttien toteutukseen, joissa painotus on sosiaalisessa kanssakäymisessä sekä tarinoiden kerrontaan, jolla vähennetään sisällöntuotantoon käytettävää aikaa ja kustannuksia. Hankkeen tuloksena syntyvää teknologiaa voidaan hyödyntää myöhemmin uusissa peliprojekteissa sekä yrityksen ensimmäisessä julkaistavassa pelissä. Yritys julkaisee itse pelin, joka hyödyntää hankkeessa tehtyä teknologiaa. Julkaisuun se käyttää ulkopuolista apua, kuten PR-toimistoja tai pelimarkkinointiin keskittyneitä yrityksiä markkinoinnin ja viestinnän terävöittämisessä. Pelaajamarkkinoinnin osaamisen kehittäminen vahvistaa myös yrityksen liiketoimintaosaamista tulevaisuudessa.
Myönnetty EU- ja valtion rahoitus: 20 670
Toteutunut EU- ja valtion rahoitus: 20 670
Suunniteltu julkinen rahoitus yhteensä: 20 670
Toteutunut julkinen rahoitus yhteensä: 20 670
Maakunnat: Pirkanmaa
Seutukunnat: Tampereen
Kunnat: Tampere
Jakeluosoite: Pinninkatu 47
Postinumero: 33100
Postitoimipaikka: TAMPERE
Suunniteltu: 3, joihin työllistyvät naiset 1
Toteutunut seurantatietojen mukaan: 4.00, joihin työllistyvät naiset 2.00
Suunniteltu: 0, joista naisten perustamia 0
Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joista naisten perustamia 0.00
Välitön | Välillinen | |
Ekologinen kestävyys | ||
Luonnonvarojen käytön kestävyys | 0 | 0 |
Ilmastonmuutoksen aiheuttamien riskien vähentäminen | 0 | 0 |
Kasvillisuus, eliöt ja luonnon monimuotoisuus | 0 | 0 |
Pinta- ja pohjavedet, maaperä sekä ilma (ja kasvihuonekaasujen väheneminen) | 0 | 0 |
Natura 2000 -ohjelman kohteet | 0 | 0 |
Taloudellinen kestävyys | ||
Materiaalit ja jätteet | 0 | 0 |
Uusiutuvien energialähteiden käyttö | 0 | 0 |
Paikallisen elinkeinorakenteen kestävä kehittäminen | 8 | 8 |
Pelissä hyödynnetään paikallista osaamista esimerkiksi alihankinnan näkökulmasta. Yrityksessä jaetaan osaamista hyödyntämällä harjoittelijoita ja yrityksen kasvaessa myös palkkaamalla. | ||
Aineettomien tuotteiden ja palvelujen kehittäminen | 8 | 8 |
Digitaaliset pelit ovat aineettomia tuotteita, jotka yhä useammin suunnitellaan palveluiksi. Pelistä on mahdollista kehittää IP:tä, jota voidaan hyödyntää myöhemmin esimerkiksi pelien jatko-osissa. | ||
Liikkuminen ja logistiikka | 0 | 0 |
Sosiaalinen ja kulttuurinen kestävyys sekä yhdenvertaisuus | ||
Hyvinvoinnin edistäminen | 0 | 0 |
Tasa-arvon edistäminen | 6 | 6 |
Peliin tuodaan realistisia naishahmoja pelattavaksi ja pyritään purkamaan digitaalisiin peleihin liittyviä stereotypioita. | ||
Yhteiskunnallinen ja kulttuurinen yhdenvertaisuus | 4 | 4 |
Edelliseen viitaten pelissä pyritään huomioimaan stereotypiat ja välttämään niitä. | ||
Kulttuuriympäristö | 0 | 0 |
Ympäristöosaaminen | 0 | 0 |
Hankkeessa toteutettiin digitaaliselle PC-roolipelille generointiteknologia, jota käytetään pelikenttien toteutuksessa sekä pelaajahahmojen tarinoiden luomisessa. Pelin painotus on sosiaalisessa kanssakäymisessä sekä tarinoiden kerronnassa, joten kehitettävän teknologian tavoitteena on vähentää sisällöntuotantoon käytettävää aikaa ja kustannuksia. Hankkeen tuloksena tehtyä teknologiaa hyödynnetään yrityksen ensimmäisessä julkaistavassa pelissä sekä myöhemmin uusissa peliprojekteissa.