![]() |
![]() |
Hankekoodi: A73876
Hankkeen nimi: Hankkeen aikana kehitettävä uusi tapahtumamediatoimintamalli mahdollistaa Kuopion alueen yrityksille uusien asiakkaiden hankkimisen, liikevaihdon kasvun sekä kansainvälisen tunnettuuden kehittymisen ympärivuotisesti.
Toimintalinja: 1. Pk-yritystoiminnan kilpailukyky
Erityistavoite: 2.1. PK-yritysten kasvun ja kansainvälistymisen edistäminen
Suunnitelman mukainen toteutusaika: Alkaa 1.9.2018 ja päättyy 31.12.2019
Toiminnan tila: Toiminta päättynyt
Vastuuviranomainen: Etelä-Savon elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus
Hakijan virallinen nimi: KUOPIO TANSSII JA SOI - KUOPIO DANCE FESTIVAL RY
Organisaatiotyyppi: Muu järjestö tai yhdistys
Y-tunnus: 0214790-3
Jakeluosoite: Puijonkatu 27 A 14
Puhelinnumero: +35850 3656274
Postinumero: 70100
Postitoimipaikka: KUOPIO
WWW-osoite: http://www.kuopiodancefestival.fi/
Hankkeen yhteyshenkilön nimi: Pitkänen Anna
Yhteyshenkilön asema hakijaorganisaatiossa: toiminnanjohtaja
Yhteyshenkilön sähköpostisoite: eura.neuvonta(at)gov.fi
Yhteyshenkilön puhelinnumero: +3580 543 9267
Hakijoiden lukumäärä tai tuen siirto -menettely:
Hankkeen aikana kehitettävä uusi tapahtumamediatoimintamalli mahdollistaa Kuopion alueen yrityksille uusien asiakkaiden hankkimisen, liikevaihdon kasvun sekä kansainvälisen tunnettuuden kehittymisen ympärivuotisesti.
Myönnetty EU- ja valtion rahoitus: 127 060
Toteutunut EU- ja valtion rahoitus: 126 292
Suunniteltu julkinen rahoitus yhteensä: 127 060
Toteutunut julkinen rahoitus yhteensä: 152 614
Maakunnat: Pohjois-Savo
Seutukunnat: Kuopion
Kunnat: Kuopio
Jakeluosoite: Puijonkatu 27 A 14
Postinumero: 70100
Postitoimipaikka: KUOPIO
Suunniteltu: 4, joihin työllistyvät naiset 2
Toteutunut seurantatietojen mukaan: 1.00, joihin työllistyvät naiset 1.00
Suunniteltu: 0, joista naisten perustamia 0
Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joista naisten perustamia 0.00
Välitön | Välillinen | |
Ekologinen kestävyys | ||
Luonnonvarojen käytön kestävyys | 0 | 0 |
Ilmastonmuutoksen aiheuttamien riskien vähentäminen | 0 | 0 |
Kasvillisuus, eliöt ja luonnon monimuotoisuus | 0 | 0 |
Pinta- ja pohjavedet, maaperä sekä ilma (ja kasvihuonekaasujen väheneminen) | 0 | 0 |
Natura 2000 -ohjelman kohteet | 0 | 0 |
Taloudellinen kestävyys | ||
Materiaalit ja jätteet | 0 | 0 |
Uusiutuvien energialähteiden käyttö | 0 | 0 |
Paikallisen elinkeinorakenteen kestävä kehittäminen | 3 | 2 |
Hanke kohdistuu suoraan paikalliseen elinkeinotoimintaan. | ||
Aineettomien tuotteiden ja palvelujen kehittäminen | 1 | 0 |
Hanke tuottaa vähintään yhden ipr:n ja palveluja. | ||
Liikkuminen ja logistiikka | 0 | 0 |
Sosiaalinen ja kulttuurinen kestävyys sekä yhdenvertaisuus | ||
Hyvinvoinnin edistäminen | 2 | 3 |
Kulttuurisisältöjen ja yritysten kehittäminen luo suoraa hyvinvointia. | ||
Tasa-arvon edistäminen | 0 | 0 |
Yhteiskunnallinen ja kulttuurinen yhdenvertaisuus | 2 | 3 |
Kehittämiskohteen kehittyminen tukee merkittävästi yhdenvertaisuutta. | ||
Kulttuuriympäristö | 0 | 0 |
Ympäristöosaaminen | 0 | 0 |
Kuopio Tanssii ja Soi – Tapahtumasta kansainväliseksi tapahtumamediaksi 1.9. 2018 - 31.12.2019 Hankkeen tavoitteena on ollut luoda Kuopio Tanssii ja Soi -tapahtumalle toimintamalli joka yhdistää alueen pk-yritykset osaksi tapahtumakokonaisuutta. Tarkoituksena on, että yritykset voivat hyödyntää hankkeessa luotavaa tapahtumamediaa uusasiakashankintaansa sekä kansalliseen ja kansainväliseen verkostoitumiseen yms. Yrityksille tarjotaan mahdollisuus saada tapahtuman ja sen uuden median kautta laajempi näkyvyyttä, tunnettuuden lisäämistä ja liikevaihdon kasvua. Festivaalille on kehitetty omaa mediaa www.kuopiodancefestival.fi, jonka kautta kumppanit voivat tavoittaa festivaalin piirissä olevaa tanssiyhteisöä ympäri vuoden. Kanavaan tuotetaan viikottain - myös kumppaneilta - toimituksellista sisältöä, niin että median kiinnostavuus säilyy ja kasvaa. Tämä kanava on merkittävä työkalu yritysyhteistyön osana. Tavoitteena on näkyvyyden kasvattaminen myös toiseen suuntaan - kumppanit tarjoavat näkyvyyttä tapahtumalle verkkosivuillaan, tapahtumissaan ja muissa kanavissaan. Yhteistyösopimus Gelenec Oy:n kanssa on pilotti uudesta kansainvälisestä yhteistyöstä - sopimus on laajentumassa ja syvenemässä sisällöltään. Konseptin rakentaminen jatkuu. Neuvottelut myös useiden muiden yritysten kanssa ovat käynnissä. Lähtökohtana kaikelle yritysyhteistyölle, potentiaalisille kumppanuuksille on arvojen yhteensopivuus. On kartoitettava mitä yritys tarvitsee, miten festivaali pystyy tarpeeseen vastaamaan ja miten yhteistyö palvelee myös festivaalin omia tavoitteita. Neuvottelut erityisesti kansainvälisillä markkinoilla operoivien yritysten kanssa vaativat aikaa, tarvitaan räätälöintiä. Pienten kumppanuuksien kohdalla paketoitu ratkaisu on mahdollinen. Ympärivuotisen median kehittämisen ja yritysyhteistyön kasvattamisen ohella yhtenä hankkeen tavoitteena oli myös kansainvälisen yleisön, siis myös yrityksiä kiinnostavan asiakaspinnan, kasvattaminen. Vetovoimaisten mediasisältöjen tuottamisen ohella (suomi, englanti, venäjä, myöhemmin mahdollisesti ruotsi ja kiina) voimavaroja ollaan suuntaamassa tässä vaiheessa erityisesti Pietarin suuntaan. Venäläisen asiantuntijan kanssa on kartoitettu kohderyhmiä ja heille on rakennettu suoramarkkinoinnin keinoin tarjottavia tuotteistettuja palveluja, joita tarjotaan potentiaalisille ryhmäasiakkaille (tanssikouluille, tanssiryhmille, organisaatioille). Sosiaalisen median kanavat tukevat toimintaa. Seuraavassa vaiheessa kohdemaat ovat Ruotsi, Saksa ja Baltian maat. Edellämainitut työkalut ja toimenpiteet on käynnistetty hankkeen aikana ja niitä ollaan kehittämässä eteenpäin. Tapahtumasta on kaivettu esiin toiminnot, mm asiakasprofiilit, jotka resurssoinnin, myynnin ja yritysyhteisyön näkökulmasta ovat avainasemassa yhteistyötä kehitettäessä. On myös testattu erilaisten konseptoitujen yhteistyöpakettien toimivuutta kulttuuritapahtumassa. Tulevaisuus näyttää toimiiko hankkeessa rakennettu konsepti.