![]() |
![]() |
Hankekoodi: A73829
Hankkeen nimi: Pilvi CRM-MIRA
Toimintalinja: 1. Pk-yritystoiminnan kilpailukyky
Erityistavoite: 1.1. Uuden liiketoiminnan luominen
Suunnitelman mukainen toteutusaika: Alkaa 4.5.2018 ja päättyy 30.4.2021
Toiminnan tila: Toiminta päättynyt
Vastuuviranomainen: Hämeen elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus
Hakijan virallinen nimi: PROJECT BUSINESS OY FINLAND
Organisaatiotyyppi: Mikroyritys
Y-tunnus: 0750668-8
Jakeluosoite: Laserkatu 6
Puhelinnumero: +358 505029789
Postinumero: 53850
Postitoimipaikka: LAPPEENRANTA
WWW-osoite: www.pbf.fi
Hankkeen yhteyshenkilön nimi: Saravirta Ali
Yhteyshenkilön asema hakijaorganisaatiossa: Toimitusjohtaja
Yhteyshenkilön sähköpostisoite: eura.neuvonta(at)gov.fi
Yhteyshenkilön puhelinnumero: 0505029789
Hakijoiden lukumäärä tai tuen siirto -menettely:
1. Päätavoitteena on tuotteistaa CRM-MIRA -pilvipalvelukonseptia. Palvelukonsepti liittyy Asiakasliidistä sopimukseen -prosessiin (CRM-prosessiin) ja Mittarilta rahaksi -prosessiin (MIRA-prosessiin). Prosessipalvelu keskittyy asiakastiedon diagnostiikkaan, päivitykseen ja rikastukseen siinä laajuudessa, mitä tarvitaan loppuasiakkaan kontaktointiin, sopimuksentekoon ja laskutukseen. 2. tavoitteena on osallistaa kohderyhmän asiakkaita palvelutuotteistukseen käyttäen palvelumuotoilua. Palvelua kehitetään ensi vaiheessa suomalaisille asiakkaille palvelumuotoiluprosessin mukaisesti. Seuraavassa vaiheessa palvelua on tarkoitus laajentaa asiakkaille, joilla on liiketoimintaa Suomessa, Pohjoismaissa, EU:n alueella. 3. tavoitteena on laatia toteutettavuusanalyysi pilvipalvelualustasta.
Myönnetty EU- ja valtion rahoitus: 84 800
Toteutunut EU- ja valtion rahoitus: 82 168
Suunniteltu julkinen rahoitus yhteensä: 84 800
Toteutunut julkinen rahoitus yhteensä: 82 168
Maakunnat: Etelä-Karjala
Seutukunnat: Lappeenrannan
Kunnat: Lappeenranta
Jakeluosoite: Laserkatu 6
Postinumero: 53850
Postitoimipaikka: LAPPEENRANTA
Suunniteltu: 9, joihin työllistyvät naiset 1
Toteutunut seurantatietojen mukaan: 7.00, joihin työllistyvät naiset 3.00
Suunniteltu: 0, joista naisten perustamia 0
Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joista naisten perustamia 0.00
Välitön | Välillinen | |
Ekologinen kestävyys | ||
Luonnonvarojen käytön kestävyys | 0 | 0 |
Ilmastonmuutoksen aiheuttamien riskien vähentäminen | 0 | 0 |
Kasvillisuus, eliöt ja luonnon monimuotoisuus | 0 | 0 |
Pinta- ja pohjavedet, maaperä sekä ilma (ja kasvihuonekaasujen väheneminen) | 0 | 0 |
Natura 2000 -ohjelman kohteet | 0 | 0 |
Taloudellinen kestävyys | ||
Materiaalit ja jätteet | 0 | 0 |
Uusiutuvien energialähteiden käyttö | 0 | 0 |
Paikallisen elinkeinorakenteen kestävä kehittäminen | 10 | 10 |
Vaikutukset yhteiskuntaan näkyvät siinä, että työ voidaan tehdä paikasta riippumatta, mikä on Kaakkois-Suomen työllisyyden näkökulmasta positiivinen asia. | ||
Aineettomien tuotteiden ja palvelujen kehittäminen | 10 | 10 |
Prosessipalvelu on luonteeltaan aineeton ja tekijänoikeuksin suojattu. Suunniteltu digitaalinen prosessipalvelu yhdistää liiketoimintaprosessien ulkoistamisen (BPO) ja ohjelmistopalvelut (SaaS). | ||
Liikkuminen ja logistiikka | 0 | 0 |
Sosiaalinen ja kulttuurinen kestävyys sekä yhdenvertaisuus | ||
Hyvinvoinnin edistäminen | 0 | 5 |
Työn luonteen muutoksesta aiheutuu myös jonkin verran haittatekijöitä, mm. työyhteisön keskinäisten sosiaalisten, suorien kontaktien vähyyttä. Korjaavana toimenpiteenä käytetään alihankkijayritysten asiantuntijatukea sekä projektitiimin sisäisiä 0,5-1 päivän suunnittelukokouksia. | ||
Tasa-arvon edistäminen | 0 | 5 |
Miehiin ja naisiin liittyviä tietoja käsitellään GDPR-säädösten mukaan yhdenvertaisesti. | ||
Yhteiskunnallinen ja kulttuurinen yhdenvertaisuus | 0 | 0 |
Kulttuuriympäristö | 0 | 0 |
Ympäristöosaaminen | 0 | 0 |
1. Kehitysprojektin ensimmäisenä tavoitteena oli tuotteistaa CRM-MIRA -pilvipalvelukonseptia. Palvelukonsepti liittyi Asiakasliidistä sopimukseen -prosessiin (CRM-prosessiin) ja Mittarilta rahaksi -prosessiin (MIRA-prosessiin). Prosessipalvelu keskittyy asiakastiedon diagnostiikkaan, päivitykseen ja rikastukseen. 2. Toisena tavoitteena oli osallistaa kohderyhmän asiakkaita palvelutuotteistukseen käyttäen palvelumuotoilua. Palvelua kehitettiin ensi vaiheessa suomalaisille asiakkaille palvelumuotoiluprosessin mukaisesti. Seuraavissa vaiheissa palvelua on tarkoitus laajentaa asiakkaille, joilla on liiketoimintaa Suomessa, Pohjoismaissa, EU:n alueella. 3. Kolmantena tavoitteena oli laatia toteutettavuusanalyysi ja määrittelydokumentaatio pilvipalvelualustasta.