![]() |
![]() |
Hankekoodi: A73765
Hankkeen nimi: Cmicron kansainvälistyminen
Toimintalinja: 2. Uusimman tiedon ja osaamisen tuottaminen ja hyödyntäminen
Erityistavoite: 5.1. Yritysten innovaatiotoiminnan vahvistaminen
Suunnitelman mukainen toteutusaika: Alkaa 1.3.2018 ja päättyy 31.12.2019
Toiminnan tila: Toiminta päättynyt
Vastuuviranomainen: Pohjois-Pohjanmaan elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus
Hakijan virallinen nimi: WICIOT OY
Organisaatiotyyppi: Mikroyritys
Y-tunnus: 2770233-6
Jakeluosoite: Asemakatu 37B
Puhelinnumero: 0504802414
Postinumero: 90100
Postitoimipaikka: OULU
WWW-osoite: www.cmicro.io
Hankkeen yhteyshenkilön nimi: Höynälä Marko
Yhteyshenkilön asema hakijaorganisaatiossa: toimitusjohtaja
Yhteyshenkilön sähköpostisoite: eura.neuvonta(at)gov.fi
Yhteyshenkilön puhelinnumero: 0504802414
Hakijoiden lukumäärä tai tuen siirto -menettely:
Tavoite on kansainvälistyminen. Tämän saavuttamiseksi toteutamme kansainvälisen markkinatutkimuksen, kartoitamme oikeita jakelukanavia, oikeat yhteistyökumppanit, oikeat kohderyhmät sekä laitteen oikeat käyttötavat, kohteet sekä skaalautumismahdollisuudet. Näiden toimenpiteiden jälkeen yli 90% liikevaihdostamme muodostuu viennistä. .
Myönnetty EU- ja valtion rahoitus: 56 000
Toteutunut EU- ja valtion rahoitus: 46 137
Suunniteltu julkinen rahoitus yhteensä: 56 000
Toteutunut julkinen rahoitus yhteensä: 46 137
Maakunnat: Pohjois-Pohjanmaa
Seutukunnat: Oulun
Kunnat: Oulu
Jakeluosoite: Kangaskontiontie 10
Postinumero: 90240
Postitoimipaikka: OULU
Suunniteltu: 0, joihin työllistyvät naiset 0
Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joihin työllistyvät naiset 0.00
Suunniteltu: 0, joista naisten perustamia 0
Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joista naisten perustamia 0.00
Välitön | Välillinen | |
Ekologinen kestävyys | ||
Luonnonvarojen käytön kestävyys | 0 | 0 |
Ilmastonmuutoksen aiheuttamien riskien vähentäminen | 0 | 0 |
Kasvillisuus, eliöt ja luonnon monimuotoisuus | 0 | 0 |
Pinta- ja pohjavedet, maaperä sekä ilma (ja kasvihuonekaasujen väheneminen) | 0 | 0 |
Natura 2000 -ohjelman kohteet | 0 | 0 |
Taloudellinen kestävyys | ||
Materiaalit ja jätteet | 0 | 0 |
Uusiutuvien energialähteiden käyttö | 0 | 0 |
Paikallisen elinkeinorakenteen kestävä kehittäminen | 0 | 0 |
Aineettomien tuotteiden ja palvelujen kehittäminen | 0 | 0 |
Liikkuminen ja logistiikka | 0 | 0 |
Sosiaalinen ja kulttuurinen kestävyys sekä yhdenvertaisuus | ||
Hyvinvoinnin edistäminen | 0 | 0 |
Tasa-arvon edistäminen | 0 | 0 |
Yhteiskunnallinen ja kulttuurinen yhdenvertaisuus | 0 | 0 |
Kulttuuriympäristö | 0 | 0 |
Ympäristöosaaminen | 0 | 0 |
Meidän alkuperäinen go-to-market strategia oli tuoda markkinoille erillinen mikroaaltouunin oveen kiinnitettävä näyttöyksikkö josta loppukäyttäjä olisi voinut seurata lämmitettävän ruuan lämpötilaa reaaliaikaisesti. Tämän ratkaisun ongelmaksi muodostui se, että kyseinen ratkaisu koettiin liian vaivalloiseksi loppukäyttäjän näkökulmasta ja saamamme palautteen mukaan ratkaisu oli vain osittainen ratkaisu ongelmaan, koska mikroaaltouuni ei sammunut automaattisesti kun haluttu lämpötila oli saavutettu. Ilman avustusta meillä ei olisi ollut mahdollista tehdä tarvittavia strategisia muutoksia ja integroida teknologiaa mikroaaltouuniin. Avustuksen myötävaikutuksella saimme myös tehtyä patenttihakemukset Suomeen, Kiinaan, PCT, EP, Japaniin, Australiaan, USAan ja Kanadaan.Teime myös kattavan markkina/jakelukanava kartoituksen ja nyt meillä on selkeä ymmärrys kiinnostuneista jakelijoista eri maissa. Nämä kaikki edellämainitut tulokset puolestaan edesauttoi meitä löytämään uuden sijoittajan.