![]() |
![]() |
Hankekoodi: A73204
Hankkeen nimi: Digitaalinen palvelualusta alueiden matkailustrategiasuunnittelun toteutuksen työkaluna ja digitaalisen liiketoiminnan kasvun vauhdittajana
Toimintalinja: 1. Pk-yritystoiminnan kilpailukyky
Erityistavoite: 1.1. Uuden liiketoiminnan luominen
Suunnitelman mukainen toteutusaika: Alkaa 26.6.2017 ja päättyy 30.9.2018
Toiminnan tila: Toiminta päättynyt
Vastuuviranomainen: Keski-Suomen elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus
Hakijan virallinen nimi: FLOWHOUSE OY
Organisaatiotyyppi: Mikroyritys
Y-tunnus: 2169806-5
Jakeluosoite: Gummeruksenkatu 9 B 9
Puhelinnumero: +358 451253405
Postinumero: 40100
Postitoimipaikka: JYVÄSKYLÄ
WWW-osoite: www.flowhouse.fi
Hankkeen yhteyshenkilön nimi: Kärkkäinen Jouni
Yhteyshenkilön asema hakijaorganisaatiossa: Toimitusjohtaja
Yhteyshenkilön sähköpostisoite: eura.neuvonta(at)gov.fi
Yhteyshenkilön puhelinnumero: +358 451253405
Hakijoiden lukumäärä tai tuen siirto -menettely:
Hankkeen tavoitteena on tuottaa digitaalinen palvelualusta, jolla tuetaan matkailualueiden, matkailukohteiden ja yksittäisten matkailualan yritysten strategista suunnittelua ja toteutusta, digitaalista liiketoimintaa sekä digitaalista operatiivista markkinointia. Palvelualusta mahdollistaa alueilla hajautetusti toimivan verkoston hallinnan ja johtamisen sekä asiakkaiden yhteisen destinaatio- ja matkailumarkkinoinnin strategisen suunnittelun ja tuotannon eri vaiheissa. Toimenpiteisiin kuuluvat mm. alustavaihtoehtojen kartoitus, tekninen määrittely, palvelumuotoilu ja pilotointi.
Myönnetty EU- ja valtion rahoitus: 29 170
Toteutunut EU- ja valtion rahoitus: 18 668
Suunniteltu julkinen rahoitus yhteensä: 29 170
Toteutunut julkinen rahoitus yhteensä: 18 668
Maakunnat: Keski-Suomi
Seutukunnat: Jyväskylän
Kunnat: Jyväskylä
Jakeluosoite: Gummeruksenkatu 9 B 9
Postinumero: 40100
Postitoimipaikka: JYVÄSKYLÄ
Suunniteltu: 2, joihin työllistyvät naiset 1
Toteutunut seurantatietojen mukaan: 1.00, joihin työllistyvät naiset 1.00
Suunniteltu: 0, joista naisten perustamia 0
Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joista naisten perustamia 0.00
Välitön | Välillinen | |
Ekologinen kestävyys | ||
Luonnonvarojen käytön kestävyys | 1 | 1 |
Digitaalinen palvelualusta vähentää mm. liikkumisen hiilidioksidipäästöjä | ||
Ilmastonmuutoksen aiheuttamien riskien vähentäminen | 0 | 0 |
Kasvillisuus, eliöt ja luonnon monimuotoisuus | 0 | 0 |
Pinta- ja pohjavedet, maaperä sekä ilma (ja kasvihuonekaasujen väheneminen) | 0 | 2 |
Digitaalinen palvelualusta vähentää mm. liikkumisen hiilidioksidipäästöj | ||
Natura 2000 -ohjelman kohteet | 0 | 0 |
Taloudellinen kestävyys | ||
Materiaalit ja jätteet | 0 | 0 |
Uusiutuvien energialähteiden käyttö | 0 | 0 |
Paikallisen elinkeinorakenteen kestävä kehittäminen | 0 | 0 |
Aineettomien tuotteiden ja palvelujen kehittäminen | 0 | 0 |
Liikkuminen ja logistiikka | 0 | 0 |
Sosiaalinen ja kulttuurinen kestävyys sekä yhdenvertaisuus | ||
Hyvinvoinnin edistäminen | 0 | 0 |
Tasa-arvon edistäminen | 0 | 0 |
Yhteiskunnallinen ja kulttuurinen yhdenvertaisuus | 0 | 0 |
Kulttuuriympäristö | 0 | 0 |
Ympäristöosaaminen | 0 | 0 |
FlowHouse toteutti Digitaalinen palvelualusta - kehityshankkeen vuosien 2017-2018 aikana. Hankkeen tavoitteena oli saada yhtiön käyttöön digitaalinen palvelualusta, jonka avulla voisimme hallita, johtaa ja toteuttaa paremmin menestyksekästä matkailumarkkinointia eri alueiden sekä alueilla toimivien yritysten hyväksi. Hankkeen kautta pilotoimme ja testasimme Howspace-alustan sekä lopulta otimme alustan jatkuvaan käyttöön osaksi asiakastoimeksiantojamme. Alusta mahdollistaa matkailukohteiden ja siellä toimivien yritysverkostojen sekä muiden sidosryhmien paremman johtamisen, projektien dokumentoinnin sekä toiminnan läpinäkyvyyden varmistamisen kaikille projekteissa mukana oleville tahoille. Ratkaisu mahdollistaa tuottamiemme alue- ja yritystason markkinoinnin sisältöjen, kampanjasuunnitelmien, tavoitteiden, dokumentoinnin tapojen sekä tulosten yhteisen käsittelyn ajasta ja paikasta riippumatta. Tekninen käyttöliittymä on helppo asiakkaan näkökulmasta. Alustan käyttäjäkokemus muotoiltiin pilotoinnin aikana vastaamaan parhaalla mahdollisella tavalla kohderyhmiämme. Hankkeen myötävaikutuksella tehty alustan käyttöönotto sekä toiminnan muotoilu, pilotointi ja testaus ovat vaikuttaneet merkittävästi projektien tehokkaampaan läpivientiin, toiminnan kannattavuuteen sekä asiakastyytyväisyyteen. Lisäksi alustaa on voitu hyödyntää yhtiön sisäisenä projektien johtamisen työalustana ja tietopankkina.