![]() |
![]() |
Hankekoodi: A72896
Hankkeen nimi: Uudistuva aluemarkkinointi
Toimintalinja: 2. Uusimman tiedon ja osaamisen tuottaminen ja hyödyntäminen
Erityistavoite: 4.1. Tutkimus-, osaamis- ja innovaatiokeskittymien kehittäminen alueellisten vahvuuksien pohjalta
Suunnitelman mukainen toteutusaika: Alkaa 4.4.2017 ja päättyy 31.5.2019
Toiminnan tila: Toiminta päättynyt
Vastuuviranomainen: Pohjois-Pohjanmaan elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus
Hakijan virallinen nimi: HOUSE OF LAPLAND OYHOUSE OF LAPLAND
Organisaatiotyyppi: Suuryritys
Y-tunnus: 1544440-5
Jakeluosoite: Valtakatu 11 C
Puhelinnumero: +358 40 839 3858
Postinumero: 96100
Postitoimipaikka: ROVANIEMI
WWW-osoite: www.lapland.fi
Hankkeen yhteyshenkilön nimi: Tarssanen Sanna
Yhteyshenkilön asema hakijaorganisaatiossa: toimitusjohtaja
Yhteyshenkilön sähköpostisoite: eura.neuvonta(at)gov.fi
Yhteyshenkilön puhelinnumero: +358 40 861 1149
Hakijoiden lukumäärä tai tuen siirto -menettely:
Hankkeen tavoitteena on, että digitaalisesta asiakaskokemuksesta muodostuu Lapin kilpailutekijä osaaja-, sijoittumis-, matkailu- ja lokaatiomarkkinoinnissa. Työpaketit ovat 1) Uudenlaisen ilmiömarkkinoinnin kehittäminen, 2) yhteisen verkkosivuston ja sen digitaalisten palveluiden kehittäminen, 3) House of Laplandin ja kumppaneiden tarjoaman digitaalisen asiakaskokemuksen kehittäminen sekä 4) vaadittavien yhteisten taustajärjestelmien ja prosessien kehittäminen. Hankkeen tuloksena House of Laplandilla ja kumppaniverkostolla on käytössään : ¿ Tehokkaat automatisoidut markkinoinnin ja viestinnän prosessit ja niiden vaatimat teknologiset sovellukset ¿ Tuotteistetut digitaaliset palvelut valituille kohderyhmille ¿ Laaja määrä asiakasdataa.
Myönnetty EU- ja valtion rahoitus: 361 130
Toteutunut EU- ja valtion rahoitus: 360 716
Suunniteltu julkinen rahoitus yhteensä: 515 910
Toteutunut julkinen rahoitus yhteensä: 515 313
Maakunnat: Lappi
Seutukunnat: Rovaniemen
Kunnat: Rovaniemi
Jakeluosoite: Valtakatu 11
Postinumero: 96100
Postitoimipaikka: ROVANIEMI
Suunniteltu: 1, joihin työllistyvät naiset 1
Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joihin työllistyvät naiset 0.00
Suunniteltu: 0, joista naisten perustamia 0
Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joista naisten perustamia 0.00
Välitön | Välillinen | |
Ekologinen kestävyys | ||
Luonnonvarojen käytön kestävyys | 0 | 0 |
ei vaikutusta | ||
Ilmastonmuutoksen aiheuttamien riskien vähentäminen | 0 | 0 |
ei vaikutusta | ||
Kasvillisuus, eliöt ja luonnon monimuotoisuus | 0 | 0 |
ei vaikutusta | ||
Pinta- ja pohjavedet, maaperä sekä ilma (ja kasvihuonekaasujen väheneminen) | 0 | 0 |
ei vaikutusta | ||
Natura 2000 -ohjelman kohteet | 0 | 0 |
ei vaikutusta | ||
Taloudellinen kestävyys | ||
Materiaalit ja jätteet | 0 | 2 |
Digitaaliset palvelut vähentävät esitteiden yms. markkinointimateriaalien tarvetta. | ||
Uusiutuvien energialähteiden käyttö | 0 | 0 |
ei vaikutusta | ||
Paikallisen elinkeinorakenteen kestävä kehittäminen | 3 | 8 |
Vahva vaikutus paikalliseen elinkeinorakenteeseen. | ||
Aineettomien tuotteiden ja palvelujen kehittäminen | 3 | 3 |
Hankkeessa luodaan uusia digitaalisia palveluita. | ||
Liikkuminen ja logistiikka | 0 | 4 |
Hanke edistää liikkumista maakuntaan ja maakunnan sisällä. | ||
Sosiaalinen ja kulttuurinen kestävyys sekä yhdenvertaisuus | ||
Hyvinvoinnin edistäminen | 1 | 4 |
Maakunnan elinvoiman lisääntyminen vaikuttaa myös asukkaiden hyvinvointiin. | ||
Tasa-arvon edistäminen | 0 | 0 |
ei vaikutusta | ||
Yhteiskunnallinen ja kulttuurinen yhdenvertaisuus | 0 | 0 |
ei vaikutusta | ||
Kulttuuriympäristö | 0 | 2 |
Hankkeen työkaluilla tehdään kansainvälistä matkailumarkkinointia. Matkailijoiden kiinnostus on eräs kulttuuriympäristöjen säilyttämiseen vahvimmin vaikuttavista tekijöistä. | ||
Ympäristöosaaminen | 0 | 0 |
ei vaikutusta |
Projekti oli onnistunut. Sen ansiosta House of Laplandilla ja sen laajalla yhteistyöverkostolla on käytössään tarvittavat työkalut ja prosessit tehokkaan yhteismarkkinoinnin toteuttamiseen; kyky luoda ilmiöitä, kerätä asiakasdataa ja toteuttaa tehokasta kohdennettua markkinointia datan pohjalta. Lapin tarjoama digitaalinen asiakaskokemus on kohderyhmissä hyvällä tasolle. Meillä on myös välineet jakaa asiakastietoa ja osaamista tehokkaasti. Suuri yhteistyöverkosto (kunnat & kumppaniyritykset) pystyy hyödyntämään yhteisiä kanavia ja prosesseja pääsääntöisesti hyvin. Hankkeen ansiosta digitaalisesta asiakaskokemusta on muodostunut Lapille selkeä kilpailuetu.