![]() |
![]() |
Hankekoodi: A72869
Hankkeen nimi: COMPASS
Toimintalinja: 1. Pk-yritystoiminnan kilpailukyky
Erityistavoite: 3.1. Pk-yritysten energiatehokkuuden edistäminen
Suunnitelman mukainen toteutusaika: Alkaa 23.5.2017 ja päättyy 30.9.2018
Toiminnan tila: Toiminta päättynyt
Vastuuviranomainen: Keski-Suomen elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus
Hakijan virallinen nimi: RIM WIZARD OY
Organisaatiotyyppi: Mikroyritys
Y-tunnus: 2813222-4
Jakeluosoite: Loimijoentie 39
Puhelinnumero: +358 407392015
Postinumero: 32440
Postitoimipaikka: ALASTARO
WWW-osoite: www.rimwizard.fi
Hankkeen yhteyshenkilön nimi: Kirjavainen Ewa
Yhteyshenkilön asema hakijaorganisaatiossa: Kehittämispäällik
Yhteyshenkilön sähköpostisoite: eura.neuvonta(at)gov.fi
Yhteyshenkilön puhelinnumero: 0405511798
Hakijoiden lukumäärä tai tuen siirto -menettely:
Hankkeen tavoitteena on Uusien markkinoiden avaaminen, asiakaspilottien toteutuminen, tuotteen ominaisuuksien tutkimus ja kehitys. Projektin tarkoituksena on suorittaa markkinatutkimus, joka edistäi-si laitteen viemistä kansainvälisille markkinoille ja samalla saada tietoa markkinoiden tarpeista uusien tuotteiden kehittämistä varten. Tutkimuksen tarkoitus on antaa yritykselle markkinatietoa ohjaamaan liiketoiminnan suunnittelua. Lisäksi projektin tarkoituksena on markkinatutkimuksen pohjalta panostaa tuotekehitykseen.
Myönnetty EU- ja valtion rahoitus: 50 000
Toteutunut EU- ja valtion rahoitus: 32 681
Suunniteltu julkinen rahoitus yhteensä: 50 000
Toteutunut julkinen rahoitus yhteensä: 32 681
Maakunnat: Varsinais-Suomi
Seutukunnat: Loimaan
Kunnat: Loimaa
Jakeluosoite: Loimijoentie 39
Postinumero: 32440
Postitoimipaikka: ALASTARO
Suunniteltu: 3, joihin työllistyvät naiset 2
Toteutunut seurantatietojen mukaan: 1.00, joihin työllistyvät naiset 1.00
Suunniteltu: 0, joista naisten perustamia 0
Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joista naisten perustamia 0.00
Välitön | Välillinen | |
Ekologinen kestävyys | ||
Luonnonvarojen käytön kestävyys | 0 | 0 |
Ilmastonmuutoksen aiheuttamien riskien vähentäminen | 0 | 0 |
Kasvillisuus, eliöt ja luonnon monimuotoisuus | 0 | 0 |
Pinta- ja pohjavedet, maaperä sekä ilma (ja kasvihuonekaasujen väheneminen) | 0 | 0 |
Natura 2000 -ohjelman kohteet | 0 | 0 |
Taloudellinen kestävyys | ||
Materiaalit ja jätteet | 0 | 0 |
Uusiutuvien energialähteiden käyttö | 0 | 0 |
Paikallisen elinkeinorakenteen kestävä kehittäminen | 0 | 0 |
Aineettomien tuotteiden ja palvelujen kehittäminen | 0 | 0 |
Liikkuminen ja logistiikka | 4 | 0 |
Rikkoutunut pyörä voidaan korjata heti paikan päällä. Ei tarvita hinauspalvelua. Tästä johtuen polttoainekustannuksissa säästetään huomattavasti. | ||
Sosiaalinen ja kulttuurinen kestävyys sekä yhdenvertaisuus | ||
Hyvinvoinnin edistäminen | 0 | 0 |
Tasa-arvon edistäminen | 0 | 1 |
Yritys työllistää myös naisia, vaikka ala on miesvaltainen | ||
Yhteiskunnallinen ja kulttuurinen yhdenvertaisuus | 0 | 0 |
Kulttuuriympäristö | 0 | 0 |
Ympäristöosaaminen | 0 | 0 |
Yritys on aloittanut viennin. Projektin tavoitteet täyttyivät hyvin yritystoiminnan kansainvälistymisen, tuotebrändin luomisen, asiakaspilottien sekä jälleenmyyjäverkoston rakentamisen osalta. Markkinatutkimuksen ja suorien asiakaskyselyjen ansiosta yritys todisti liikekonseptin toimivuuden ja sai täyden varmuuden tuotteen sopivuudesta markkinaodotuksiin. Yritys on onnistunut lisäämään tuotteiden tunnettavuutta ja luomaan oman tuotebrändin. Rim Wizard -tuotteita on projektin aikana viety 15 eri maahan. Tuotteiden vienti ei keskittynyt ainoastaan Eurooppaan, myynti saavutti myös muut maanosat. Asiakaspilottien avulla hanke onnistui rakentamaan jälleenmyyjäverkoston. Jälleenmyyjä Rim Wizard -tuotteille löytyi 6 eri maasta. Jälleenmyyjäverkoston rakentamisen ansiosta vuoden 2018 myynti on noussut edelliseen vuoteen verrattuna n. 40 prosenttia. Hanketoteutuksen aikana on saavutettu kulminaatiopiste, jolloin nosturialan maailmanluokan kärkiyritykset ovat alkaneet kiinnostua tuotteista ja ne ovat myös osoittaneet halukkuutensa kokeilla niitä. Asiakaspilotit osoittivat, että kaikki asiakkaat, jotka olivat saaneet tuotteen kokeiltavaksi, halusivat myös pitää sen.