![]() |
![]() |
Hankekoodi: A72740
Hankkeen nimi: ID BBN - Projekti G1000
Toimintalinja: 1. Pk-yritystoiminnan kilpailukyky
Erityistavoite: 2.1. PK-yritysten kasvun ja kansainvälistymisen edistäminen
Suunnitelman mukainen toteutusaika: Alkaa 6.4.2017 ja päättyy 31.1.2018
Toiminnan tila: Toiminta päättynyt
Vastuuviranomainen: Keski-Suomen elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus
Hakijan virallinen nimi: IDEA DEVELOPMENT ID OY
Organisaatiotyyppi: Pieni yritys
Y-tunnus: 2496380-5
Jakeluosoite: Läntinen Rantakatu 3
Puhelinnumero: 0400216766
Postinumero: 20100
Postitoimipaikka: TURKU
WWW-osoite: idbbn.fi
Hankkeen yhteyshenkilön nimi: Kruskopf Timo
Yhteyshenkilön asema hakijaorganisaatiossa: toimitusjohtaja
Yhteyshenkilön sähköpostisoite: eura.neuvonta(at)gov.fi
Yhteyshenkilön puhelinnumero: 0400216766
Hakijoiden lukumäärä tai tuen siirto -menettely:
ID BBN on nopeampaa kasvua tavoitteleva markkinoinnin automaation asiantuntijayritys. Suurin osa asiakkaista on Suomesta. Kasvu vaatii vientiä. Onnistunut palveluvienti ICT alalla vaatii palvelujen tuotteistamista, sekä myyntiviestien ja -prosessin kiteyttämistä. Projektissa haastatellaan nykyisiä asiakkaita, parneriverkostoa ja Global1000 prospekteja. Projektin lopputulos on selkeät palvelupaketit, toimiva myynnin tukiverkosto, tehokas myynti ja skaalautuva sisäinen toiminta
Myönnetty EU- ja valtion rahoitus: 50 000
Toteutunut EU- ja valtion rahoitus: 43 713
Suunniteltu julkinen rahoitus yhteensä: 50 000
Toteutunut julkinen rahoitus yhteensä: 43 713
Maakunnat: Varsinais-Suomi
Seutukunnat: Turun
Kunnat: Turku
Jakeluosoite: Läntinen Rantakatu 3
Postinumero: 20100
Postitoimipaikka: TURKU
Suunniteltu: 10, joihin työllistyvät naiset 4
Toteutunut seurantatietojen mukaan: 1.00, joihin työllistyvät naiset 1.00
Suunniteltu: 0, joista naisten perustamia 0
Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joista naisten perustamia 0.00
Välitön | Välillinen | |
Ekologinen kestävyys | ||
Luonnonvarojen käytön kestävyys | 0 | 0 |
Ilmastonmuutoksen aiheuttamien riskien vähentäminen | 0 | 0 |
Kasvillisuus, eliöt ja luonnon monimuotoisuus | 0 | 0 |
Pinta- ja pohjavedet, maaperä sekä ilma (ja kasvihuonekaasujen väheneminen) | 0 | 0 |
Natura 2000 -ohjelman kohteet | 0 | 0 |
Taloudellinen kestävyys | ||
Materiaalit ja jätteet | 0 | 0 |
Uusiutuvien energialähteiden käyttö | 0 | 0 |
Paikallisen elinkeinorakenteen kestävä kehittäminen | 0 | 0 |
Aineettomien tuotteiden ja palvelujen kehittäminen | 0 | 0 |
Liikkuminen ja logistiikka | 0 | 0 |
Sosiaalinen ja kulttuurinen kestävyys sekä yhdenvertaisuus | ||
Hyvinvoinnin edistäminen | 0 | 0 |
Tasa-arvon edistäminen | 0 | 0 |
Yhteiskunnallinen ja kulttuurinen yhdenvertaisuus | 0 | 0 |
Kulttuuriympäristö | 0 | 0 |
Ympäristöosaaminen | 0 | 0 |
Palveluviennin kehittämisessä ylivoimaisesti tärkeimmäksi havaittiin puuttellinen tuotekärki, joka toimii ovenavaajana täysin uusilla markkinoilla ja uusissa asiakkaissa. Kotimarkkinoilta lähdettäessä tukena ei ole enää tunnetut kotimaiset referenssit eikä verkostosuhteet. On löydettävä selkeä ainutlaatuinen erottava tekijä toiminnasta, jonka uudet asiakkat voisivat ostaa myös ulkomaiselta yritykseltä. ID BBN:n pohjoismaista laajentumista tukemassa oli olemassa olevat suhteet kollegatoimistoihin, joiden kautta saatiin vahvaa paikallistuntemusta ja kontakteja markkinoilta.