![]() |
![]() |
Hankekoodi: A72700
Hankkeen nimi: Areena-pelin mobiiliversio
Toimintalinja: 2. Uusimman tiedon ja osaamisen tuottaminen ja hyödyntäminen
Erityistavoite: 5.1. Yritysten innovaatiotoiminnan vahvistaminen
Suunnitelman mukainen toteutusaika: Alkaa 13.3.2017 ja päättyy 31.12.2017
Toiminnan tila: Toiminta päättynyt
Vastuuviranomainen: Pohjois-Pohjanmaan elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus
Hakijan virallinen nimi: QUANTUM SHAKE OY
Organisaatiotyyppi: Mikroyritys
Y-tunnus: 2695684-4
Jakeluosoite: Kansankatu 46 B 33
Puhelinnumero: +358456787123
Postinumero: 90100
Postitoimipaikka: OULU
WWW-osoite: www.quantumshake.com
Hankkeen yhteyshenkilön nimi: Mahjneh Luai
Yhteyshenkilön asema hakijaorganisaatiossa: Toimitusjohtaja
Yhteyshenkilön sähköpostisoite: eura.neuvonta(at)gov.fi
Yhteyshenkilön puhelinnumero: +358456787123
Hakijoiden lukumäärä tai tuen siirto -menettely:
Hankkeen tavoitteena on kehittää demoversio yhdestä Suomen kaikkien aikojen menestyneimmistä tietokonepeleistä - Areenasta. Quantum Shake tulee toteuttamaan hankkeen yhdessä alkuperäisten Areena 1-7 pelien luojien kanssa ja lopputuloksena tulee syntymään mobiilipeli joka sisältää fanien kauan kaipaamaan moninpelimahdollisuuden. Areena-peleillä on vankka fanikuntansa ja Areena on IP:nä erittäin vahva kotimaassa ja on lisäksi viime vuosien aikana kasvattanut suosiotaan myös ulkomailla viimeisimmän pelin englannin kielen lokalisaation ansiosta.
Myönnetty EU- ja valtion rahoitus: 48 525
Toteutunut EU- ja valtion rahoitus: 41 763
Suunniteltu julkinen rahoitus yhteensä: 48 525
Toteutunut julkinen rahoitus yhteensä: 41 763
Maakunnat: Pohjois-Pohjanmaa
Seutukunnat: Oulun
Kunnat: Oulu
Jakeluosoite: Kansankatu 46 B 33
Postinumero: 90100
Postitoimipaikka: OULU
Suunniteltu: 0, joihin työllistyvät naiset 0
Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joihin työllistyvät naiset 0.00
Suunniteltu: 0, joista naisten perustamia 0
Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joista naisten perustamia 0.00
Välitön | Välillinen | |
Ekologinen kestävyys | ||
Luonnonvarojen käytön kestävyys | 0 | 0 |
Ilmastonmuutoksen aiheuttamien riskien vähentäminen | 0 | 0 |
Kasvillisuus, eliöt ja luonnon monimuotoisuus | 0 | 0 |
Pinta- ja pohjavedet, maaperä sekä ilma (ja kasvihuonekaasujen väheneminen) | 0 | 0 |
Natura 2000 -ohjelman kohteet | 0 | 0 |
Taloudellinen kestävyys | ||
Materiaalit ja jätteet | 0 | 0 |
Uusiutuvien energialähteiden käyttö | 0 | 0 |
Paikallisen elinkeinorakenteen kestävä kehittäminen | 0 | 0 |
Aineettomien tuotteiden ja palvelujen kehittäminen | 0 | 0 |
Liikkuminen ja logistiikka | 0 | 0 |
Sosiaalinen ja kulttuurinen kestävyys sekä yhdenvertaisuus | ||
Hyvinvoinnin edistäminen | 0 | 0 |
Tasa-arvon edistäminen | 0 | 0 |
Yhteiskunnallinen ja kulttuurinen yhdenvertaisuus | 0 | 0 |
Kulttuuriympäristö | 0 | 0 |
Ympäristöosaaminen | 0 | 0 |
Esports-pelien markkinan odotetaan kasvavan yli 38% (905 miljoonaan) vuonna 2018. Äärimmäisen kova kansainvälinen kilpailu mobiilipelien saralla edellyttää yrityksiltä ennennäkemättömiä konsepteja laadukkaasti toteutettuna. Hankkeen tavoitteena oli luoda kipailullisten pelien saralle viihteellinen elämys niin pelaajille kuin katsojille. Nykyään visuaalisesti näyttävän 3D-tyylisuunnan merkitys erityisesti suurimmilla markkinoilla korostuu, minkä myötä tähän osa-alueeseen panostettiin tässä hankkeessa. Kehitimme vuoropohjaiseen pelimekaniikkaan keskittyvän strategisen mobiilipelin, jollaista ei toistaiseksi löydy markkinoilta. Onnistuimme luomaan visuaalisesti erittäin hyvännäköisen kilpailullisen eSports-pelin, josta löytyy myös taktista syvyyttä. Lisäksi peli toimii ristiin Android- ja iOS-laitteiden kesken, mikä edelleen tuo kilpailuetua kasvavilla eSports-markkinoilla. Kansainvälisillä pelimessuilla on osoitettu suurta kiinnostusta peliä kohden niin julkaisijoiden, loppukäyttäjien kuin myös rahoittajien keskuudessa. Projektissa onnistuttiin luomaan paremmat edellytykset kansainväliselle yhteistyölle.