![]() |
![]() |
Hankekoodi: A72541
Hankkeen nimi: Finarten kasvu- ja vientihanke
Toimintalinja: 1. Pk-yritystoiminnan kilpailukyky
Erityistavoite: 2.1. PK-yritysten kasvun ja kansainvälistymisen edistäminen
Suunnitelman mukainen toteutusaika: Alkaa 30.12.2016 ja päättyy 31.12.2018
Toiminnan tila: Toiminta päättynyt
Vastuuviranomainen: Hämeen elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus
Hakijan virallinen nimi: FINARTE (INDIA) OY
Organisaatiotyyppi: Mikroyritys
Y-tunnus: 0924122-2
Jakeluosoite: Kirkkokatu 1
Puhelinnumero: +358 407010913
Postinumero: 48100
Postitoimipaikka: KOTKA
WWW-osoite: www.finarte.fi
Hankkeen yhteyshenkilön nimi: Immonen Larissa
Yhteyshenkilön asema hakijaorganisaatiossa: Toimitusjohtaja
Yhteyshenkilön sähköpostisoite: eura.neuvonta(at)gov.fi
Yhteyshenkilön puhelinnumero: +358 407010913
Hakijoiden lukumäärä tai tuen siirto -menettely:
Kehittämishankkeen tavoitteena on avata uusia markkinoita design-räsymatoille markkinakartoituksen avulla, arvioida niiden soveltuvuutta ja messuosallistumisilla luoda uusia kontakteja potentiaalisiin maahantuojiin valituilla markkinoilla. Messuosallistumisista ensisijaisina ovat Ambiente Saksassa, Maison & Objet Ranskassa sekä Furniture & Light Tukholmassa. Hanke on merkittävä Finarte India Oy:n kansainvälistymisvalmiuksien kehittämisen ja tulevan kasvun kannalta. Finarte India Oy:n pitkän aikavälin tavoitteena on laajentaa kansainvälistä toimintaa ja vahvistaa yrityksen asemaa ensiksi tähän projektiin valituilla kohdemarkkinoilla ja myöhemmin mahdollisesti myös muilla ulkomaisilla markkinoilla. Tavoitteena on hankkeen myötä kasvattaa vientiä 25 prosentiin nykyisestä kymmenestä.
Myönnetty EU- ja valtion rahoitus: 62 280
Toteutunut EU- ja valtion rahoitus: 52 031
Suunniteltu julkinen rahoitus yhteensä: 62 280
Toteutunut julkinen rahoitus yhteensä: 52 031
Maakunnat: Kymenlaakso
Seutukunnat: Kotkan-Haminan
Kunnat: Kotka
Jakeluosoite: Kirkkokatu 1
Postinumero: 48100
Postitoimipaikka: KOTKA
Suunniteltu: 2, joihin työllistyvät naiset 1
Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joihin työllistyvät naiset 0.00
Suunniteltu: 0, joista naisten perustamia 0
Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joista naisten perustamia 0.00
Välitön | Välillinen | |
Ekologinen kestävyys | ||
Luonnonvarojen käytön kestävyys | 0 | 4 |
Finarten tuotteissa käytetään pääasiassa kierrätysmateriaaleja, jolloin välillinen vaikutus on olemassa. | ||
Ilmastonmuutoksen aiheuttamien riskien vähentäminen | 0 | 0 |
Kasvillisuus, eliöt ja luonnon monimuotoisuus | 0 | 0 |
Pinta- ja pohjavedet, maaperä sekä ilma (ja kasvihuonekaasujen väheneminen) | 0 | 0 |
Natura 2000 -ohjelman kohteet | 0 | 0 |
Taloudellinen kestävyys | ||
Materiaalit ja jätteet | 4 | 7 |
Kierrätysmateriaalien käyttö tuotteissa. | ||
Uusiutuvien energialähteiden käyttö | 0 | 3 |
Tilauskannan suuretessa pystyy intialainen toimittaja investoida uusiutuvaan energiaan. | ||
Paikallisen elinkeinorakenteen kestävä kehittäminen | 4 | 0 |
Tilauskannan suuretessa intialaiskylä n työvoiman kysyntä kasvaa. | ||
Aineettomien tuotteiden ja palvelujen kehittäminen | 3 | 0 |
Uudet suunnittelijat ja mallit. | ||
Liikkuminen ja logistiikka | 3 | 0 |
Vienti kasvattaa logistiikan tehokkuuden tarpeellisuutta. | ||
Sosiaalinen ja kulttuurinen kestävyys sekä yhdenvertaisuus | ||
Hyvinvoinnin edistäminen | 4 | 0 |
Odotettavissa mm. koulutusmahdollisuuksien lisääntyminen. | ||
Tasa-arvon edistäminen | 0 | 0 |
Yhteiskunnallinen ja kulttuurinen yhdenvertaisuus | 0 | 0 |
Kulttuuriympäristö | 0 | 0 |
Ympäristöosaaminen | 3 | 0 |
Kierrätysmateriaalien parempi hyötykäyttö tuotteissa sekä pakkauksissa. |
Kehittämishankkeen tavoitteena ollut uusien markkinoiden avaaminen design-räsymatoille on toteutunut erinomaisesti, olemme mm. kasvattaneet jälleenmyyjien määrää ulkomailla yli 1000 %. Messuosallistumiset, brändiuudistus, markkinakartoitukset sekä malliston muokkaukset ovat luoneet FInartesta luotettavan kumppanin uusille asiakkaillemme ulkomailla. Hanke on ollut merkittävä Finarte India Oy:n kansainvälistymisvalmiuksien kehittämisen ja kasvun kannalta. Finarte India Oy:n pitkän aikavälin tavoitteena on ollut laajentaa kansainvälistä toimintaa ja vahvistaa yrityksen asemaa ensiksi tähän projektiin valituilla kohdemarkkinoilla ja myöhemmin mahdollisesti myös muilla ulkomaisilla markkinoilla. Tähän tavoitteeseen olemme jo osittain päässeet, mutta kehittämisellä on jatkuva tarve myös hankkeen jälkeen jotta pääsemme täydellisesti tavoitteisiimme.