![]() |
![]() |
Hankekoodi: A72302
Hankkeen nimi: EMMA Empowering Math: kehittäminen ja kansainvälistyminen
Toimintalinja: 1. Pk-yritystoiminnan kilpailukyky
Erityistavoite: 2.1. PK-yritysten kasvun ja kansainvälistymisen edistäminen
Suunnitelman mukainen toteutusaika: Alkaa 18.7.2016 ja päättyy 31.8.2017
Toiminnan tila: Toiminta päättynyt
Vastuuviranomainen: Keski-Suomen elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus
Hakijan virallinen nimi: GLOBAL LEARNING INNOVATIONS OY
Organisaatiotyyppi: Mikroyritys
Y-tunnus: 2572485-7
Jakeluosoite: Ruokosaarentie 186
Puhelinnumero: +358 50 325 0041
Postinumero: 40800
Postitoimipaikka: VAAJAKOSKI
WWW-osoite: www.emmamath.com
Hankkeen yhteyshenkilön nimi: Arffman Jari
Yhteyshenkilön asema hakijaorganisaatiossa: Toimitusjohtaja
Yhteyshenkilön sähköpostisoite: eura.neuvonta(at)gov.fi
Yhteyshenkilön puhelinnumero: +358 50 325 0041
Hakijoiden lukumäärä tai tuen siirto -menettely:
Hankkeen tavoitteena on toteuttaa EMMA Math ¿ alakoulun matematiikan opetusmenetelmän lokalisointi hankkeen aikana valittuihin kohdemaihin. Hanke toteutetaan useissa kohdemaissa tehtävien markkinatunnustelujen , viranomaisyhteistyön ja loppuasiakaspilotoinnin kautta. Kansainvälistymishankkeen tuloksena, Global Leaning Innovation Oy pystyy toimimaan kansainvälisillä markkinoilla strategiansa mukaisesti pääosin tulorahoituksella ja hankkimaan tarvittaessa muuta rahoitusta kasvun mahdollistamiseksi.
Myönnetty EU- ja valtion rahoitus: 80 400
Toteutunut EU- ja valtion rahoitus: 68 884
Suunniteltu julkinen rahoitus yhteensä: 80 400
Toteutunut julkinen rahoitus yhteensä: 68 884
Maakunnat: Keski-Suomi
Seutukunnat: Jyväskylän
Kunnat: Jyväskylä
Jakeluosoite: Ruokosaarentie 186
Postinumero: 40800
Postitoimipaikka: VAAJAKOSKI
Suunniteltu: 20, joihin työllistyvät naiset 7
Toteutunut seurantatietojen mukaan: 3.00, joihin työllistyvät naiset 2.00
Suunniteltu: 0, joista naisten perustamia 0
Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joista naisten perustamia 0.00
Välitön | Välillinen | |
Ekologinen kestävyys | ||
Luonnonvarojen käytön kestävyys | 2 | 8 |
Globaalit hyvät matemaattiset taidot mahdollistavat luonnonvarojen kestävän käytön suunnittelua koko maapallon alueella. | ||
Ilmastonmuutoksen aiheuttamien riskien vähentäminen | 2 | 8 |
Globaalit hyvät matemaattiset taidot mahdollistavat ilmaston muutoksen vaikutuksien parempaa ymmärtämistä koko maapallon alueella. | ||
Kasvillisuus, eliöt ja luonnon monimuotoisuus | 1 | 4 |
Globaalit hyvät matemaattiset taidot mahdollistavat luonnon monimuotoisuuden logiikan ymmärtämistä | ||
Pinta- ja pohjavedet, maaperä sekä ilma (ja kasvihuonekaasujen väheneminen) | 0 | 0 |
Natura 2000 -ohjelman kohteet | 0 | 0 |
Taloudellinen kestävyys | ||
Materiaalit ja jätteet | 2 | 8 |
Globaalit hyvät matemaattiset taidot mahdollistavat materiaalien ja jätteiden taloudellisen kestävyyden ymmärtämistä koko maapallon alueella. | ||
Uusiutuvien energialähteiden käyttö | 0 | 0 |
Globaalit hyvät matemaattiset taidot mahdollistavat uusiutuvien energialähteiden käytön ymmärtämistä koko maapallon alueella. | ||
Paikallisen elinkeinorakenteen kestävä kehittäminen | 8 | 4 |
Kansainvälinen yritystoiminta tuo alueelle uudenlaista osaamista. EMMA Math menetelmän käyttäminen Suomessa lisää elinkeinorakenteen kestävän kehittämisen mahdollisuuksia | ||
Aineettomien tuotteiden ja palvelujen kehittäminen | 10 | 9 |
Avustus tukee suoraan uusien kansainvälisen tason asiantuntijuuden ja palveluiden tuottamista | ||
Liikkuminen ja logistiikka | 8 | 2 |
Kokeneen koulutusviennin ammattilaisen palkkaamisen mahdollistaminen vähentää tarvetta matkustaa kohdemaihin, koska on olemassa jo valmiit kontaktit ja tietoa kohdemarkkinoista | ||
Sosiaalinen ja kulttuurinen kestävyys sekä yhdenvertaisuus | ||
Hyvinvoinnin edistäminen | 7 | 8 |
Empowering EMMA Math lisää opiskelijoiden ja siten myös heidän perheidensä hyvinvointia, kun matematiikan opiskelutulokset ovat huomattavasti paremmat kuin aikaisemmin. | ||
Tasa-arvon edistäminen | 2 | 2 |
Kohdemarkkinoilla matematiikan parempi osaaminen nostaa tyttöjen osaamista ja siten parantaa heidän tasa-arvoa. Suomessa menetelmä parantaa poikien innostusta koulunkäyntiin ja matematiikkaan. | ||
Yhteiskunnallinen ja kulttuurinen yhdenvertaisuus | 2 | 2 |
Matematiikan osaamisen parantuminen lisää yhteiskunnallista ja kulttuurillista tasa-arvoa, kun esim. vanhempien koulutustausta ei vaikuta niin paljon koulumenestykseen. | ||
Kulttuuriympäristö | 3 | 3 |
Kansainvälinen liiketoiminta lisää myös kultuuriympäristön monimuotoisuutta mm. kansainvälisten vierailijoiden ja yhteistyökumppaneiden käyntien myötä. | ||
Ympäristöosaaminen | 2 | 5 |
Laajalle levinneet hyvät matematiikan taidot lisäävät ympäristöosaamisen oppimisen mahdollisuuksia. |
Hankkeen aikana on lokalisoitu EMMA Math-alakoulun matematiikan opetusmenetelmää valittuihin kohdemaihin. Hanke on toteutettu markkinatunnusteluin, viranomaisyhteistyön sekä loppuasiakkaalta saatavaan palautteeseen perustuen. Kansainvälistymishankkeen tuloksena on avattu keskusteluyhteydet merkittäviin paikallisiin toimijoihin, identifioitu ensivaiheen asiakkaita. Tuotteen muuttuneesta ja pitkästä kehityskaaresta johtuen, Global Learning Innovations Oy ei vielä pysty toimimaan tulorahoituksella vaan tarvitsee muuta rahoitusta ensimmäisen tuotteen julkaisemiseksi.