![]() |
![]() |
Hankekoodi: A72289
Hankkeen nimi: Vipukirves-Leveraxe kaikkialle maailmaan.
Toimintalinja: 1. Pk-yritystoiminnan kilpailukyky
Erityistavoite: 2.1. PK-yritysten kasvun ja kansainvälistymisen edistäminen
Suunnitelman mukainen toteutusaika: Alkaa 21.10.2016 ja päättyy 31.10.2018
Toiminnan tila: Toiminta päättynyt
Vastuuviranomainen: Keski-Suomen elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus
Hakijan virallinen nimi: VIPUKIRVES HEIKKI OY
Organisaatiotyyppi: Mikroyritys
Y-tunnus: 1973463-7
Jakeluosoite: Kaislatie 2
Puhelinnumero: +358 504323250
Postinumero: 21200
Postitoimipaikka: RAISIO
WWW-osoite: leveraxe.com
Hankkeen yhteyshenkilön nimi: Uusitalo Krista
Yhteyshenkilön asema hakijaorganisaatiossa: -
Yhteyshenkilön sähköpostisoite: eura.neuvonta(at)gov.fi
Yhteyshenkilön puhelinnumero: +358 504323250
Hakijoiden lukumäärä tai tuen siirto -menettely:
Hankkeella pyritään saavuttamaan Vipukirves-Leveraxe tuotteelle maailmanlaajuinen peitto. Toimenpiteet ovat liiketoiminnan kehittämistoimenpiteitä. Hankkeen tuloksena Vipukirves-Leveraxe myynnissä kaikkialla maailmassa.
Myönnetty EU- ja valtion rahoitus: 50 000
Toteutunut EU- ja valtion rahoitus: 37 760
Suunniteltu julkinen rahoitus yhteensä: 50 000
Toteutunut julkinen rahoitus yhteensä: 37 760
Maakunnat: Varsinais-Suomi
Seutukunnat: Turun
Kunnat: Raisio
Jakeluosoite: Kaislatie 2
Postinumero: 21200
Postitoimipaikka: RAISIO
Suunniteltu: 3, joihin työllistyvät naiset 2
Toteutunut seurantatietojen mukaan: 2.00, joihin työllistyvät naiset 2.00
Suunniteltu: 0, joista naisten perustamia 0
Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joista naisten perustamia 0.00
Välitön | Välillinen | |
Ekologinen kestävyys | ||
Luonnonvarojen käytön kestävyys | 5 | 7 |
Vipukirves edistää uusiutuvan energian käyttöä. | ||
Ilmastonmuutoksen aiheuttamien riskien vähentäminen | 0 | 0 |
Kasvillisuus, eliöt ja luonnon monimuotoisuus | 0 | 0 |
Pinta- ja pohjavedet, maaperä sekä ilma (ja kasvihuonekaasujen väheneminen) | 0 | 0 |
Natura 2000 -ohjelman kohteet | 0 | 0 |
Taloudellinen kestävyys | ||
Materiaalit ja jätteet | 0 | 0 |
Uusiutuvien energialähteiden käyttö | 0 | 0 |
Paikallisen elinkeinorakenteen kestävä kehittäminen | 0 | 0 |
Aineettomien tuotteiden ja palvelujen kehittäminen | 0 | 0 |
Liikkuminen ja logistiikka | 0 | 0 |
Sosiaalinen ja kulttuurinen kestävyys sekä yhdenvertaisuus | ||
Hyvinvoinnin edistäminen | 0 | 0 |
Tasa-arvon edistäminen | 0 | 0 |
Yhteiskunnallinen ja kulttuurinen yhdenvertaisuus | 0 | 0 |
Kulttuuriympäristö | 0 | 0 |
Ympäristöosaaminen | 0 | 0 |
Ulkomaan myynti (vienti) on ehdoton edellytys liiketoiminnan tavoitteiden mukaiselle kasvulle. Yhtiön taloudellisten resurssien kannalta on edettävä niin, että myynnin kasvu tuottaa yhtiölle tulorahoitusta. Pitää löytää oikeat jakelukanavat ja aktiiviset maanosa- tai maakohtaiset kumppanit, joiden kautta saavutetaan riittävän suuri myynti. Hankkeen myötä on otettu osaa alan messuihin Saksassa ja Iso-Britanniassa kasvattaaksemme tuotteen ja brändin tunnettuutta. Saksan messuilta löytyi muutama uusi jälleenmyyjä ja neuvottelut ovat käynnissä yhden ison tukkurin kanssa. Hankeen avulla olemme teettäneet markkinakartoituksen Puolasta, jossa kokeilimme tuotteen myyntiä paikallisessa verkkokaupassa. Markkina on hyvin haastava matalien palkkojen ja hintatason vuoksi. Hankkeen myötä yritys palkkasi vientipäällikön hoitamaan ja kehittämään vientiä (B2B ja B2C-myyntiä). Hän kontaktoi uusia jälleenmyyjiä, neuvotteli sopimukset heidän kanssaan, suunnitteli verkkokaupan kampanjat ja osallistui messuille. Hankkeen aikana saimme kotimaassa Leveraxe vipukirveen myyntiin kattavasti koko Suomeen. Ulkomaille saimme USA:n jälleenmyyjän kanssa sopimuksen isosta myyntierästä isänpäiväkampanjaan, Ruotsiin jälleenmyyntisopimuksen alan toimijan kanssa, Uuteen-Seelantiin uuden pienen jälleenmyyjän, Alankomaihin muutamia innostuneita jälleenmyyjiä ja Venäjälle Pietarilaiseen myymälän valikoimaan tuotteen. Hanke mahdollisti yrityksen teettämään käyttöohjevideon sekä käyttöohje-esitteen yhdelletoista kielelle, joita pystyimme hyödyntämään messuilla myyntiin ja esittelyyn. Näitä on jaettu myös yrityksen kotisivuilla, kaupassa sekä sosiaalisessa mediassa. Tuotteen tunnettuus on kuitenkin niin vähäistä vielä, että se vaatisi massiiviset markkinointikamppanjat ja panostukset eri maissa. Ongelmaksi on osoittautunut haasteellisuus pyörittää kannattavaa verkkokauppaa yhden tuotteen ympärillä.