![]() |
![]() |
Hankekoodi: A72204
Hankkeen nimi: Dinersville
Toimintalinja: 2. Uusimman tiedon ja osaamisen tuottaminen ja hyödyntäminen
Erityistavoite: 3.2. Uusiutuvan energian ja energiatehokkaiden ratkaisujen kehittäminen
Suunnitelman mukainen toteutusaika: Alkaa 11.7.2016 ja päättyy 31.5.2017
Toiminnan tila: Toiminta päättynyt
Vastuuviranomainen: Etelä-Savon elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus
Hakijan virallinen nimi: A3 TECHNOLOGIES OY
Organisaatiotyyppi: Mikroyritys
Y-tunnus: 2759398-5
Jakeluosoite: Saunaniemenkatu 46
Puhelinnumero: +358 442146885
Postinumero: 70840
Postitoimipaikka: KUOPIO
WWW-osoite: www.dinersville.com
Hankkeen yhteyshenkilön nimi: Abidemi Orebiyi
Yhteyshenkilön asema hakijaorganisaatiossa: CEO
Yhteyshenkilön sähköpostisoite: eura.neuvonta(at)gov.fi
Yhteyshenkilön puhelinnumero: +358 442146885
Hakijoiden lukumäärä tai tuen siirto -menettely:
Tässä projektissa kehitetään A3 Technologies Oy:n ensimmäinen tuote Dinersville sovellus asiakkaiden kanssa.
Myönnetty EU- ja valtion rahoitus: 37 140
Toteutunut EU- ja valtion rahoitus: 35 827
Suunniteltu julkinen rahoitus yhteensä: 37 140
Toteutunut julkinen rahoitus yhteensä: 35 827
Maakunnat: Pohjois-Savo
Seutukunnat: Kuopion
Kunnat: Kuopio
Jakeluosoite: Saunaniemenkatu 46
Postinumero: 70840
Postitoimipaikka: KUOPIO
Suunniteltu: 0, joihin työllistyvät naiset 0
Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joihin työllistyvät naiset 0.00
Suunniteltu: 0, joista naisten perustamia 0
Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joista naisten perustamia 0.00
Välitön | Välillinen | |
Ekologinen kestävyys | ||
Luonnonvarojen käytön kestävyys | 0 | 1 |
Ei suoraa vaikutusta, mutta sovellus vähentää ruuan hävikkiä ravintoloissa. | ||
Ilmastonmuutoksen aiheuttamien riskien vähentäminen | 0 | 0 |
Kasvillisuus, eliöt ja luonnon monimuotoisuus | 0 | 0 |
Pinta- ja pohjavedet, maaperä sekä ilma (ja kasvihuonekaasujen väheneminen) | 0 | 0 |
Natura 2000 -ohjelman kohteet | 0 | 0 |
Taloudellinen kestävyys | ||
Materiaalit ja jätteet | 0 | 1 |
Ei suoraa vaikutusta, mutta sovellus vähentää ruuan hävikkiä ravintoloissa. | ||
Uusiutuvien energialähteiden käyttö | 0 | 0 |
Paikallisen elinkeinorakenteen kestävä kehittäminen | 0 | 0 |
Aineettomien tuotteiden ja palvelujen kehittäminen | 2 | 0 |
Kehitettävä tuote/palvelu on aineeton. | ||
Liikkuminen ja logistiikka | 0 | 0 |
Sosiaalinen ja kulttuurinen kestävyys sekä yhdenvertaisuus | ||
Hyvinvoinnin edistäminen | 0 | 0 |
Tasa-arvon edistäminen | 0 | 0 |
Yhteiskunnallinen ja kulttuurinen yhdenvertaisuus | 0 | 0 |
Kulttuuriympäristö | 0 | 0 |
Ympäristöosaaminen | 0 | 0 |
Dinersville-projektin loppuraportti Mikä on Dinersville? Dinersville on uudenlainen ravintolatoimintaan liittyvä laaja-alainen digitaalinen verkkokauppa/markkinointikanava. Sen on kehittänyt kuopiolainen start-up yritys A3 Technologies. Projektille asetetut tavoitteet Sovelluskehityksen osalta projektin tarkoituksena oli kehittää, pilotoida ja ottaa käyttöön neljä teknistä osaa, jotka yhdessä muodostavat Dinersville-palvelun: mobiilisovellus (ruoka-annoksen valinta ja maksu) ; ravintola-portaali (tietojen syöttäminen) ; managerikäyttäjän työkalut sekä integroitu maksunvälityspalvelu. Liiketoiminnallisesti vastaavat tavoitteet olivat markkinatutkimuksen suorittaminen, 2-5 kpl pilotti/testiravintolan hankkiminen Kuopiossa, 4kk pilotointijakso sovelluksen ja palvelukonseptin testaamiseksi, 3-5 kpl markkinointitapahtuman järjestäminen ravintoloille ja kuluttajille sekä yleisenä tasona hankkia riittävää käytännän kokemusta palvelun toimivuudesta, johon sisältyisi noin 20 ravintolaa sekä 300- 600 käyttäjää Resurssit Projektissa työskentelivät Asko Hämäläinen (liiketoiminnan strategia, myynnin suunnittelu ja järjestäminen), Abidemi Orebiyi (tuote- ja palvelusuunnittelu), Matti Koho (sovelluskehitys), Katri Viskari (myynnin tuki) sekä Maria Khoroshilova (Venäjän markkinoiden valmistelu sekä venäläisten turistien palveleminen Suomessa). Projekti valmistui tekniseltä osaltaan Projektin tekniset tavoitteet saavutettiin ja monilta osin jopa ylitettiin. Projektin päätyttyä kaikki tekniset osat (ravintolaportaali, applikaatio, managerointityökalut) ovat valmiita ja käytössä päivittäin. Lisäksi kokonaisuuteen yhdistettiin jo projektin aikaisessa vaiheessa Stripe-maksupalvelu ja SalesForce -CRM järjestelmä, nämäkin molemmat ovat säännöllisessa käytössä. Markkinoinnin ja erityisesti some- markkinoinnin tueksi julkaistiin myös kotisivut www.dinersville.com ja facebook-sivu ¿Dinersville Suomi¿. Myös Instagram-palvelua on käytetty osana some-markkinointia. Liiketoiminnan tavoitteista jäätiin hiukan Liiketoiminnan tehtävät jaettiin markkinointiin, myyntiin ja asiakapalveluun. Aktiivista asiakashankintaa ja myyntiä (ravintoloille) tehtiin projektin aikana sekä puhelinmyynnillä että kontaktoimalla ravintoloita. Markkinointimateriaalia (flyereita ja pöytien kolmiomainoksia) painatettiin sadoittain ja jaettiin ravintoloihin. Sopimuksia ravintoloiden kanssa tehtiin 20 kappaletta, joista edelleen on aktiivisia 15 (osa kausiravintoloita). Kuluttajille suunnattua markkinointia tehtiin osallistumalla Kallavesj-messuille omalla ständillä. Kampanjoita järjestettiin mm. lounasravintola CaWan kanssa, josta julkaistiin ViikkoSavossa myös koko sivun lehtiartikkeli. Yhteistyössä Haraldin ja Café 93 Degreesin kanssa järjestettiin ruusujen jakokampanja äitienpäivänä. Markkinointia on tehty myös Kuopion linja-autojen digitauluilla. Lisäksi on ylläpidetty facebook- sivua sekä julkaistu kotisivu. Dinersville-applikaatiota on ladattu noin 250 kertaa.