![]() |
![]() |
Hankekoodi: A72099
Hankkeen nimi: Kuopio Convention Bureau II
Toimintalinja: 2. Uusimman tiedon ja osaamisen tuottaminen ja hyödyntäminen
Erityistavoite: 4.1. Tutkimus-, osaamis- ja innovaatiokeskittymien kehittäminen alueellisten vahvuuksien pohjalta
Suunnitelman mukainen toteutusaika: Alkaa 1.7.2016 ja päättyy 31.12.2016
Toiminnan tila: Toiminta päättynyt
Vastuuviranomainen: Pohjois-Savon liitto
Hakijan virallinen nimi: Kuopion kaupunki
Organisaatiotyyppi: Kunta
Y-tunnus: 0171450-7
Jakeluosoite: TUlliportinkatu 31
Puhelinnumero: +35817182111
Postinumero: 70100
Postitoimipaikka: Kuopio
WWW-osoite: http://www.kuopio.fi
Hankkeen yhteyshenkilön nimi: Kirsi Soininen
Yhteyshenkilön asema hakijaorganisaatiossa: Markkinointijohtaja
Yhteyshenkilön sähköpostisoite: eura.neuvonta(at)gov.fi
Yhteyshenkilön puhelinnumero: 0447182020
Hakijoiden lukumäärä tai tuen siirto -menettely:
Kuopio Convention Bureau II -hankkeen tavoitteena on tuottaa kilpailukykyinen Kuopion alueen markkinointimateriaali ja työvälineet kotimaiseen ja kansainväliseen kokous- ja kongressimarkkinointiin. Hankkeessa kartoitetaan alueen tila-, infra-, majoitus- ja palvelutarjonta ja viedään ne sähköisesti kokous- ja kongressijärjestäjien saataville www.kuopiotahko.fi. Hankkeessa tuotetaan sekä kirjallista että video- ja kuvamateriaalia kotimaiseen ja kansainväliseen kokous-kongressimarkkinointiin. Tuotettua materiaalia testataan ja levitetään alueen yritysten ja kaupunkien käyttöön sekä hankkeen aikana että sen jälkeen.
Hankkeen tuloksena kokous-kongressijärjestäjä löytää järjestämisen kannalta keskeisen palvelutarjonnan sähköisesti www.kuopiotahko.fi sivustolta. Kuopioon kokouksia ja kongresseja hakevat henkilöt saavat käyttöönsä testatun, laadukkaan ja kilpailukykyisen markkinointimateriaalin, jota on myös mahdollista räätälöidä kokous- ja kongressikohtaisesti vastaamaan asiakkaan tarpeita.
Hanke toteutetaan sukupuolineutraalisti. Hankkeen toimenpiteet lisäävät julkisen sektorin työllisyyttä alueella pitkällä aikajänteellä ja sillä voi olla sukupuolten tasa-arvoa vahvistavia työllisyysvaikutuksia. Hankkeen kaikissa toteutuksen vaiheissa huomioidaan sukupuolten välinen tasa-arvoinen kohtelu.
Kuopio-Tahko alueen matkailualan yritykset, jotka voivat tarjota palveluita kokous-kongressimatkailijoile. Ohessa luetellut yritykset ovat ennen hankehakemuksen lähettämistä ilmaisseet kiinnostuksen Kuopio Convention Bureaun kumppanuuteen, myös muut Pohjois-Savon matkailualan yritykset ovat tervetulleita.
Osuuskauppa PeeÄssä, hotelli Scandic, Restel (hotellit Atlas ja Cumulus), Finnkino Kuopio, hotelli Iso-Valkeinen, Koivumäen kartano, Kylpylähotelli Kunnonpaikka, Kylpylähotelli Rauhalahti, Ravintolamestarit, Vararengasravintolat Oy, Vanajanlinna Group, PNT Active Oy (mm. Golden Resort), Tahko Tours, Technopolis Kuopio, TAHKOcom, Kokouspalvelu Elen, Sh Travel Edu Oy, Tahtiteatteri (Sami Kojonen Ky), SeikkailuKuopio/ Tahko Safarit, Kuopio-Tahko Markkinointi Oy, Maccoy Marketing Oy.
Tiede-tutkimuskenttä hyötyy hankkeen myötä syntyvästä tukimateriaalista konferenssien hakemiseen, jota heille ei tällä hetkellä ole räätälöidysti tarjolla. Hyötyjiä ovat Itä-Suomen yliopiston, Savonia-ammattikorkeakoulu oy:n ja Kuopion Yliopistollisen sairaalan henkilöt, jotka hakevat tai suunnittelevat hakevansa konferensseja Kuopioon. Hankkeessa tuotetun markkinointimateriaalin valmistuttua siitä tiedotetaan välillisille kohderyhmille ja ohjeistetaan mitä palveluja Kuopio Convention Bureau tarjoaa. Materiaalin tiedottaminen/ jalkauttaminen suoritetaan organisaatioissa järjestettävissä tilaisuuksissa.
Myönnetty EU- ja valtion rahoitus: 46 900
Toteutunut EU- ja valtion rahoitus: 33 160
Suunniteltu julkinen rahoitus yhteensä: 52 000
Toteutunut julkinen rahoitus yhteensä: 37 128
Maakunnat: Pohjois-Savo
Seutukunnat: Kuopion
Kunnat: Kuopio, Siilinjärvi
Jakeluosoite:
Postinumero:
Postitoimipaikka:
Suunniteltu: 1, joihin työllistyvät naiset 1
Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joihin työllistyvät naiset 0.00
Suunniteltu: 0, joista naisten perustamia 0
Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joista naisten perustamia 0.00
Välitön | Välillinen | |
Ekologinen kestävyys | ||
Luonnonvarojen käytön kestävyys | 0 | 0 |
Hankkeen keskeinen tavoite ei ole ekologisen kestävyyden parantaminen, mutta hankkeen toteutuksessa huomioidaan Kuopion kaupungin linjaukset kestävästä kehityksestä. | ||
Ilmastonmuutoksen aiheuttamien riskien vähentäminen | 0 | 0 |
Hankkeen keskeinen tavoite ei ole ekologisen kestävyyden parantaminen, mutta hankkeen toteutuksessa huomioidaan Kuopion kaupungin linjaukset kestävästä kehityksestä. | ||
Kasvillisuus, eliöt ja luonnon monimuotoisuus | 0 | 0 |
Hankkeen keskeinen tavoite ei ole ekologisen kestävyyden parantaminen, mutta hankkeen toteutuksessa huomioidaan Kuopion kaupungin linjaukset kestävästä kehityksestä. | ||
Pinta- ja pohjavedet, maaperä sekä ilma (ja kasvihuonekaasujen väheneminen) | 0 | 0 |
Hankkeen keskeinen tavoite ei ole ekologisen kestävyyden parantaminen, mutta hankkeen toteutuksessa huomioidaan Kuopion kaupungin linjaukset kestävästä kehityksestä. | ||
Natura 2000 -ohjelman kohteet | 0 | 0 |
Hankkeen keskeinen tavoite ei ole ekologisen kestävyyden parantaminen, mutta hankkeen toteutuksessa huomioidaan Kuopion kaupungin linjaukset kestävästä kehityksestä. | ||
Taloudellinen kestävyys | ||
Materiaalit ja jätteet | 0 | 0 |
Hankkeen toteutuksessa huomioidaan Kuopion kaupungin linjaukset kestävästä kehityksestä. | ||
Uusiutuvien energialähteiden käyttö | 0 | 0 |
Hankkeen toteutuksessa huomioidaan Kuopion kaupungin linjaukset kestävästä kehityksestä. | ||
Paikallisen elinkeinorakenteen kestävä kehittäminen | 10 | 10 |
KCB:n toiminnan myötä kokous-konferenssimäärä kasvaa, mikä synnyttää tulevaisuudessa uusia matkailualan yrityksiä ja luo ympärivuotisia työpaikkoja matkailutulon kasvaessa. Opiskelijoille tarjotaan harjoittelupaikkoja. | ||
Aineettomien tuotteiden ja palvelujen kehittäminen | 10 | 10 |
Hankkeessa luodaan kilpailukykyinen markkinointimateriaali alueen vetovoiman ja palveluiden houkuttelevuuden kasvattamiseksi kokous-kongressijärjestäjien ja osallistujien näkökulmasta. Toimenpide edellyttää yrityksiltä palveluiden tuotteistuksen tarkistamista. KCB tukee ja kannustaa yrityksiä kehittämään ja tuotteistamaan palveluitaan myös hankkeen jälkeen. | ||
Liikkuminen ja logistiikka | 0 | 8 |
Lisääntyvä konferenssimäärä voi pitkällä aikajänteellä lisätä esimerkiksi lentovuoroja Kuopio-Helsinki välillä. Konferenssien yhteydessä käytetään lähes aina bussi- ja taksiyrityksiä osallistujien kuljettamiseen. | ||
Sosiaalinen ja kulttuurinen kestävyys sekä yhdenvertaisuus | ||
Hyvinvoinnin edistäminen | 0 | 0 |
Tasa-arvon edistäminen | 0 | 0 |
Tämä ei ole tasa-arvoa edistävä hanke, mutta kaikkia hankkeessa mukana olevia kohdellaan tasapuolisesti kansallisuuteen, sukupuoleen tai uskontoon katsomatta. | ||
Yhteiskunnallinen ja kulttuurinen yhdenvertaisuus | 0 | 0 |
Tämä ei ole yhdenvertaisuuden kehittämiseen keskittyvä hanke. | ||
Kulttuuriympäristö | 5 | 5 |
Markkinointimateriaalin tuottamisessa kärkenä on maisema ja luonto, ja niiden tuottama lisäarvo kongressimatkailijalle. Pitkällä aikavälillä hankkeen jälkeen on mahdollista nähdä vaikutus esimerkiksi rakennusinvestointeina (kongressikeskus, hotellit). | ||
Ympäristöosaaminen | 0 | 5 |
Hanke ei ole ympäristöosaamista kehittävä, mutta toteutetaan kestävän kehityksen periaatteiden mukaisesti. Markkinointimateriaalissa tuodaan esille luontoa yhtenä valttikorteista, jonka avulla konferenssimatkailijoiden tietoisuutta Suomen luonnosta voidaan lisätä. |
Kuopio Convention Bureau II -hankkeen tavoitteena oli tuottaa kilpailukykyinen Kuopion alueen markkinointimateriaali ja työvälineet kotimaiseen ja kansainväliseen kokous- ja kongressimarkkinointiin. Hankkeessa katoitettiin ja tuotettiin sähköisesti kokous- ja kongressijärjestäjien saataville alueen tila-, palvelu- ja majoitustarjonta. Hankkeessa tuotettin sekä kirjallista että video- ja kuvamateriaalia kotimaiseen ja kansainväliseen kokous-kongressimarkkinointiin. Tuotettua materiaalia levitettiin alueen yritysten ja kaupunkien käyttöön sekä hankkeen aikana että sen jälkeen. Sähköisesti tutustuttavissa olevat palvelut sekä tuotettu markkinointimateriaali ovat saatavilla http://www.kuopiotahko.fi/kokoukset-ja-kongressit/.
Hanke toteutettin sukupuolineutraalisti. Hankkeen tulokset lisäävät julkisen sektorin työllisyyttä alueella pitkällä
aikajänteellä ja sillä voi olla sukupuolten tasa-arvoa vahvistavia työllisyysvaikutuksia. Hankkeen kaikissa toteutuksen
vaiheissa huomioidaan sukupuolten välinen tasa-arvoinen kohtelu.