![]() |
![]() |
Hankekoodi: A71993
Hankkeen nimi: Bos tuotteiden kehittäminen, suunnittelu ja markkinoille saattaminen.
Toimintalinja: 2. Uusimman tiedon ja osaamisen tuottaminen ja hyödyntäminen
Erityistavoite: 5.1. Yritysten innovaatiotoiminnan vahvistaminen
Suunnitelman mukainen toteutusaika: Alkaa 15.5.2016 ja päättyy 31.12.2021
Toiminnan tila: Toiminta päättynyt
Vastuuviranomainen: Etelä-Savon elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus
Hakijan virallinen nimi: BIERKÜHL OY
Organisaatiotyyppi: Mikroyritys
Y-tunnus: 2482038-8
Jakeluosoite: Pellonlaita 1
Puhelinnumero: +358 440178111
Postinumero: 50600
Postitoimipaikka: MIKKELI
WWW-osoite: www.boscleantec.com
Hankkeen yhteyshenkilön nimi: Hiltunen Pentti
Yhteyshenkilön asema hakijaorganisaatiossa: Toimitusjohtaja
Yhteyshenkilön sähköpostisoite: eura.neuvonta(at)gov.fi
Yhteyshenkilön puhelinnumero: 0405081214
Hakijoiden lukumäärä tai tuen siirto -menettely:
Hankkeen tavoitteena on uusien tuotteiden tuotekehitys ja kansainvälistyminen.
Myönnetty EU- ja valtion rahoitus: 109 980
Toteutunut EU- ja valtion rahoitus: 109 384
Suunniteltu julkinen rahoitus yhteensä: 109 980
Toteutunut julkinen rahoitus yhteensä: 109 384
Maakunnat: Etelä-Savo
Seutukunnat: Mikkelin
Kunnat: Mikkeli
Jakeluosoite: Pellonlaita 1
Postinumero: 50600
Postitoimipaikka: MIKKELI
Suunniteltu: 0, joihin työllistyvät naiset 0
Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joihin työllistyvät naiset 0.00
Suunniteltu: 0, joista naisten perustamia 0
Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joista naisten perustamia 0.00
Välitön | Välillinen | |
Ekologinen kestävyys | ||
Luonnonvarojen käytön kestävyys | 0 | 0 |
Ilmastonmuutoksen aiheuttamien riskien vähentäminen | 0 | 0 |
Kasvillisuus, eliöt ja luonnon monimuotoisuus | 0 | 0 |
Pinta- ja pohjavedet, maaperä sekä ilma (ja kasvihuonekaasujen väheneminen) | 0 | 0 |
Natura 2000 -ohjelman kohteet | 0 | 0 |
Taloudellinen kestävyys | ||
Materiaalit ja jätteet | 8 | 8 |
Kierrätettävät runkorakenteen raaka-aineet. Tuotesuunnittelussa valitaan energiaa säästävät komponentit. Kierrätettävät raaka-aineet ja pakkausmateriaalit sekä näiden lajittelu Rinki-pisteisiin | ||
Uusiutuvien energialähteiden käyttö | 0 | 0 |
Paikallisen elinkeinorakenteen kestävä kehittäminen | 5 | 5 |
Maakunnallisten yhteistyö -kumppaneiden suosiminen | ||
Aineettomien tuotteiden ja palvelujen kehittäminen | 7 | 7 |
Tavoitteena verkkolaskutus, jonka käyttöönotto pienentää yritysten ja yhteisöjen laskujen käsittelyn hiilijalanjälkeä merkittävästi paperilaskutukseen verrattuna. | ||
Liikkuminen ja logistiikka | 4 | 3 |
Ympäristöystävällisyyden huomioiminen logistisissa palveluissa. | ||
Sosiaalinen ja kulttuurinen kestävyys sekä yhdenvertaisuus | ||
Hyvinvoinnin edistäminen | 0 | 0 |
Tasa-arvon edistäminen | 0 | 0 |
Yhteiskunnallinen ja kulttuurinen yhdenvertaisuus | 0 | 0 |
Kulttuuriympäristö | 0 | 0 |
Ympäristöosaaminen | 8 | 8 |
Laatu- ja ympäristöjärjestelmän kehittyminen hankkeen myötä |
1. Digitalisointi Hankkeen tarkoituksena oli toiminnanohjausjärjestelmän kehittäminen ja digitalisointi. Eri järjestelmien vaihtoehtoja vertailtiin tavoitteena löytää toimiva ohjelma, joka kattaa toiminnanohjauksen, tuotannonohjauksen ja taloushallinnon ja on myös helppokäyttöinen. Koska Bierkühl:llä oli jo käytössä Ventus laskutusohjelma, päädyttiin laajentamaa ko. ohjelmaa tarpeitamme vastaavaksi. Ohjelmaa räätälöitiin käsittämään myynnin- ostojen ja varastohallin, sekä taloushallinnan osalta. Räätälöity järjestelmä helpottaa ja nopeuttaa toimintojamme huomattavasti. 2. Tuotteiden kehittäminen ja suunnittelu Tavoitteenamme oli tuoda markkinoille koneita ja laitteita, joiden avulla työmaiden pölynhallinta voidaan pitää asetusten edellyttämällä hyvällä tasolla ja ilmastointikanavien puhdistus ja tarkastus on ammattimaista. Tuloksena olemme kehittäneet BOS® Cleantec tuoteperheen, alipaineistajat, IV-kanavien puhdistuskoneet, sekä kanavakuvausrobotin. 3. www- sivujen kehitys, markkinointimateriaali. Bos tuoteperheelle on suunniteltu ja toteutettu omat kotisivut. Tuotteet on kuvattu, ja markkinointimateriaali suunniteltu ja toteutettu myös englannin kieliversioina. 4. Kansainvälistyminen Hankkeen tavoitteena on ollut hakea yhteistyökumppaneita Euroopasta, Lähi-Idästä, Venäjältä ja pohjoismaista. Kasvattaa myyntiä ja markkinointia ko. maihin. Vaikeutena on ollut löytää tuotteiden markkinointiin sopivia messuja tänä ajanjaksona. Myös pandemia tilanne on vaikeuttanut matkustamista ja uusien asiakkaiden etsimistä ja kontaktien luomista. Jälleenmyyjäsopimuksia on solmittu Saksan, Benelux maiden, Puolan, Lähi-idän ja Venäjän alueille. Viennin osuus näille alueille on kasvanut tasaisesti, joskin pandemia on hidastanut kasvua näille alueille.