![]() |
![]() |
Hankekoodi: A71982
Hankkeen nimi: 4dBarn Oy:n kansainvälistyminen - etenemissuunnitelma globaaliksi toimijaksi
Toimintalinja: 1. Pk-yritystoiminnan kilpailukyky
Erityistavoite: 1.1. Uuden liiketoiminnan luominen
Suunnitelman mukainen toteutusaika: Alkaa 27.4.2016 ja päättyy 31.12.2017
Toiminnan tila: Toiminta päättynyt
Vastuuviranomainen: Pohjois-Pohjanmaan elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus
Hakijan virallinen nimi: 4DBARN OYPROAGRIA OULU
Organisaatiotyyppi: Pieni yritys
Y-tunnus: 2733538-8
Jakeluosoite: PL 106
Puhelinnumero: +358 400786933
Postinumero: 90101
Postitoimipaikka: OULU
WWW-osoite: www.4dbarn.com
Hankkeen yhteyshenkilön nimi: Huotari Virpi
Yhteyshenkilön asema hakijaorganisaatiossa: toimitusjohtaja
Yhteyshenkilön sähköpostisoite: eura.neuvonta(at)gov.fi
Yhteyshenkilön puhelinnumero: +358 400786933
Hakijoiden lukumäärä tai tuen siirto -menettely:
4dBarn Oy:n tavoite on olla johtava riippumaton yritys robottinavettojen suunnittelussa ja toiminnan tehostamisessa. Tutkitaan globaali markkinapotentiaali ja keinot, miten markkinat otetaan haltuun, potentiaaliset yhteistyökumppanit eri maissa ja sekä miten yhteistyöverkostoja johdetaan. Hankkeen tavoitteena on mahdollistaa 4dBarn Oy:n kansainvälinen liiketoiminnan kasvu nopealla aikataululla ja vakiinnuttaa yritys globaalina lypsykarjatilan täsmäneuvontapalvelujen tarjoajana. Toimenpiteet: 1. Tablettiapplikaatio ja tietopankki. 2. Globaali markkina- ja yhteistyökumppanitutkimus, 3. Uusi sähköinen liiketoiminnan kansainvälistymissuunnitelma,4. Osallistuminen messuille omalla messuosastolla. Tuloksena syntyy kansainvälistymissuunnitelma ja jo useita yhteistyösopimuksia eri maissa.
Myönnetty EU- ja valtion rahoitus: 56 440
Toteutunut EU- ja valtion rahoitus: 56 440
Suunniteltu julkinen rahoitus yhteensä: 56 440
Toteutunut julkinen rahoitus yhteensä: 56 440
Maakunnat: Pohjois-Pohjanmaa
Seutukunnat: Oulun
Kunnat: Oulu
Jakeluosoite: Kauppurienkatu 23
Postinumero: 90101
Postitoimipaikka: OULU
Suunniteltu: 3, joihin työllistyvät naiset 2
Toteutunut seurantatietojen mukaan: 1.00, joihin työllistyvät naiset 1.00
Suunniteltu: 1, joista naisten perustamia 0
Toteutunut seurantatietojen mukaan: 1.00, joista naisten perustamia 0.00
Välitön | Välillinen | |
Ekologinen kestävyys | ||
Luonnonvarojen käytön kestävyys | 0 | 4 |
Tehostetaan maitotilojen toimintaa. Yksi lehmä tuottaa enemmän, kestävät lehmät. | ||
Ilmastonmuutoksen aiheuttamien riskien vähentäminen | 0 | 0 |
Kasvillisuus, eliöt ja luonnon monimuotoisuus | 0 | 0 |
Pinta- ja pohjavedet, maaperä sekä ilma (ja kasvihuonekaasujen väheneminen) | 0 | 1 |
vähemmällä eläinmäärällä enemmän tuotantoa ja metaanikaasuja | ||
Natura 2000 -ohjelman kohteet | 0 | 0 |
Taloudellinen kestävyys | ||
Materiaalit ja jätteet | 6 | 2 |
paperiton toimisto, sähköiset asiakirjat | ||
Uusiutuvien energialähteiden käyttö | 0 | 0 |
Paikallisen elinkeinorakenteen kestävä kehittäminen | 5 | 1 |
Oulusta kansainvälisille foorumeille | ||
Aineettomien tuotteiden ja palvelujen kehittäminen | 9 | 2 |
Digitalisaation hyödyt | ||
Liikkuminen ja logistiikka | 5 | 2 |
Etäpalaverit, etäneuvonta arkipäivää | ||
Sosiaalinen ja kulttuurinen kestävyys sekä yhdenvertaisuus | ||
Hyvinvoinnin edistäminen | 7 | 6 |
Työn kohdentaminen oikein, jotta työaika riittää ja hyvinvointi lisääntyy sekä yhtiön työntekijöillä että asiakkailla | ||
Tasa-arvon edistäminen | 6 | 3 |
Parhaat ja sopivat osaajat tekevät työtä | ||
Yhteiskunnallinen ja kulttuurinen yhdenvertaisuus | 0 | 0 |
Kulttuuriympäristö | 0 | 0 |
Ympäristöosaaminen | 0 | 0 |
4dBarn Oy:n tärkein tavoite on olla johtava riippumaton yritys robottinavettojen suunnittelussa ja toiminnantehostamisessa. Tutkittiin kansainvälinen markkinapotentiaali ja keinot, miten markkinoita tulisi lähestyä. Tavoitteeseen pääsemiseksi myyntimahdollisuudet ja potentiaaliset yhteistyökumppanit eri maissa tutkittiin. Hankkeen tavoitteena oli mahdollistaa 4dBarn Oy:n kansainvälinen liiketoiminnan kasvu nopealla aikataululla ja vakiinnuttaa yritys globaalina lypsyrobottitilan täsmäneuvontapalvelujen tarjoajana. Toimenpiteet olivat: 1. Kehitettiin mobiilisovellus ja tietopankki. 2. Tehtiin globaali myynti-, kilpailija-, ja yhteistyökumppanitutkimus 3. Haettiin rekisteröity tuotemerkki. 4. Osallistuttiin kansainvälisille messuille omalla messuosastolla. Hankkeen tuloksena syntyi kansainvälistymissuunnitelma ja useita yhteistyösopimuksia on neuvottelussa eri maissa.