![]() |
![]() |
Hankekoodi: A71971
Hankkeen nimi: Kansainvälinen, digitaalinen Resort - ympäristö
Toimintalinja: 1. Pk-yritystoiminnan kilpailukyky
Erityistavoite: 2.1. PK-yritysten kasvun ja kansainvälistymisen edistäminen
Suunnitelman mukainen toteutusaika: Alkaa 26.5.2016 ja päättyy 31.3.2017
Toiminnan tila: Toiminta päättynyt
Vastuuviranomainen: Hämeen elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus
Hakijan virallinen nimi: VIERUMÄKI COUNTRY CLUB OY
Organisaatiotyyppi: Keskisuuri yritys
Y-tunnus: 2196114-2
Jakeluosoite: Kaskelantie 10
Puhelinnumero: 010 5777 012
Postinumero: 19120
Postitoimipaikka: VIERUMÄKI
WWW-osoite: www.vierumaki.fi
Hankkeen yhteyshenkilön nimi: Outi Myllymaa
Yhteyshenkilön asema hakijaorganisaatiossa: Hankepäällikkö
Yhteyshenkilön sähköpostisoite: eura.neuvonta(at)gov.fi
Yhteyshenkilön puhelinnumero: +358504419673
Hakijoiden lukumäärä tai tuen siirto -menettely:
Menestyäkseen organisaatiot tarvitsevat uusia kasvun mahdollisuuksia, uutta liiketoimintaa ja jalostusarvon lisäämistä jatkuvassa toimintaympäristön murroksessa. Samanaikaisesti moninaistuvat asiakastarpeet, palveluiden saavutettavuus, oikea-aikaisuus sekä käytettävyys. TEM.n selvityksen (22/14) mukaan liikuntatoimialan koko on Suomessa vähintään 5,5 miljardia euroa. Erityisesti terveysteknologiaan liittyvien palveluiden kysyntä on jatkuvassa kasvussa, toimialalle ennustetaan 6,6% vuosittaista kasvua.Kokemuksiin,luontoon ja elämyksiin liittyvät palvelut tulee tarjota joustavasti, ajasta, tilasta ja paikasta riippumattomina, teknologiaa sekä ennakointia hyödyntäen - asiakkaille.Toimenpiteinä digistrategian kirkastaminen ja osaamisenvienti valituissa kohdemaissa (ks. liite).
Myönnetty EU- ja valtion rahoitus: 41 620
Toteutunut EU- ja valtion rahoitus: 38 212
Suunniteltu julkinen rahoitus yhteensä: 41 620
Toteutunut julkinen rahoitus yhteensä: 38 212
Maakunnat: Päijät-Häme
Seutukunnat: Lahden
Kunnat: Heinola
Jakeluosoite: Kaskelantie 10
Postinumero: 19120
Postitoimipaikka: VIERUMÄKI
Suunniteltu: 5, joihin työllistyvät naiset 4
Toteutunut seurantatietojen mukaan: 80.00, joihin työllistyvät naiset 56.00
Suunniteltu: 0, joista naisten perustamia 0
Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joista naisten perustamia 0.00
Välitön | Välillinen | |
Ekologinen kestävyys | ||
Luonnonvarojen käytön kestävyys | 2 | 4 |
Digitalisoidut palvelut vähentävät kuluttavia tekijöitä | ||
Ilmastonmuutoksen aiheuttamien riskien vähentäminen | 1 | 2 |
Ostopääkset perustuvat myös kestävään matkailuun - digitaalisuus, kierrätys | ||
Kasvillisuus, eliöt ja luonnon monimuotoisuus | 1 | 2 |
Vierumäellä on pitkälle viety ympäristöpoliittinen ohjelma - kestävä matkailu | ||
Pinta- ja pohjavedet, maaperä sekä ilma (ja kasvihuonekaasujen väheneminen) | 1 | 1 |
Asiakasvolyymi hyödyntää oikeassa ajassa ja paikassa tuotettavaa palvelua | ||
Natura 2000 -ohjelman kohteet | 0 | 0 |
Ei liity | ||
Taloudellinen kestävyys | ||
Materiaalit ja jätteet | 3 | 3 |
Palveluiden oikea-aikaisuus, asiakasmäärät vrs. palvelutarjonta suhteutettu | ||
Uusiutuvien energialähteiden käyttö | 1 | 1 |
Aurinkoenergian hyödyntäminen palveluiden tuotannossa. | ||
Paikallisen elinkeinorakenteen kestävä kehittäminen | 3 | 4 |
Verkostomainen toimintatapa, osaamisen laaja hyödyntäminen | ||
Aineettomien tuotteiden ja palvelujen kehittäminen | 2 | 3 |
Uudet sähköiset palvelut (qr-koodit) sekä maksutavat | ||
Liikkuminen ja logistiikka | 2 | 3 |
Helppo saavutettavuus, älykkäät palvelutratkaisut | ||
Sosiaalinen ja kulttuurinen kestävyys sekä yhdenvertaisuus | ||
Hyvinvoinnin edistäminen | 3 | 4 |
Käyttäjälähtöiset Hyvinvointipalvelut | ||
Tasa-arvon edistäminen | 3 | 3 |
Palvelut ovat kaikkien saavutettavissa | ||
Yhteiskunnallinen ja kulttuurinen yhdenvertaisuus | 3 | 3 |
Palvelut ovat kaikkien saavutettavissa myös väh. engl. kielellä | ||
Kulttuuriympäristö | 3 | 3 |
Säilyttää tuleville sukupolville tietoa | ||
Ympäristöosaaminen | 3 | 4 |
Edistää Vierumäen asiakkaiden ympäristön ja luontopääomaan liittyvää tietämystä |
Kansainvälinen, digitaalinen Resort ympäristö - hanke Hankkeen tavoitteena on ollut hakea ratkaisuja digitaalisen resort ympäristön kehittämiseksi huomioiden käyttäjälähtöiset palvelut, uusien liiketoimintamahdollisuuksien löytäminen sekä osaamisen lisääminen organisaatiossa. Lisäksi tavoitteena on kansainvälisten liiketoimintamahdollisuuksien lisääminen, tähän on selvitetty markkinakysyntää, asiakastietoutta valituissa kohdemaissa Aasia/ Kiina sekä Keski-Eurooppa. Tuloksina voidaan todeta digitaalisuuden edistyminen, uusien käyttäjälähtöisten palveluiden mahdollistuminen resort ympäristössä sekä uusien markkinoiden löytyminen kohdemaissa. Hankkeen vaikutus on ollut ja on merkittävä organisaation kokonaisvaltaisen toiminnan näkökulmasta.