![]() |
![]() |
Hankekoodi: A71933
Hankkeen nimi: Pro Kalastus Oy:n kansainvälistyminen ja uudelle markkina-alueelle tulo
Toimintalinja: 1. Pk-yritystoiminnan kilpailukyky
Erityistavoite: 2.1. PK-yritysten kasvun ja kansainvälistymisen edistäminen
Suunnitelman mukainen toteutusaika: Alkaa 19.5.2016 ja päättyy 19.5.2018
Toiminnan tila: Toiminta päättynyt
Vastuuviranomainen: Keski-Suomen elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus
Hakijan virallinen nimi: PRO KALASTUS OYC/O SUOMEN TALOUS-PERINTÄ OY
Organisaatiotyyppi: Mikroyritys
Y-tunnus: 2165561-2
Jakeluosoite: Hiiroistentie 28
Puhelinnumero: +358 504867614
Postinumero: 39310
Postitoimipaikka: VILJAKKALA
WWW-osoite: www.prokalastus.fi
Hankkeen yhteyshenkilön nimi: Lehtonen Marko
Yhteyshenkilön asema hakijaorganisaatiossa: Projektipäällikkö
Yhteyshenkilön sähköpostisoite: eura.neuvonta(at)gov.fi
Yhteyshenkilön puhelinnumero: +358 504867614
Hakijoiden lukumäärä tai tuen siirto -menettely:
Pro Kalastus Oy:n tavoitteena on kansainvälistyminen ja myynnin voimakas kasvu erityisesti omien brändiemme tuotteilla Ruotsin markkinoilla, jossa tarve ja kalastuskulttuuri on hyvin samankaltainen kuin Suomessakin. Tulemme mm. kartoittamaan markkinaa teettämällä markkinaselvityksen, palkkaamalla ruotsinkielisen konsultin, valmistamaan nimenomaan Ruotsin markkinoille suunnatun tuoteryhmän / tuotteita, osallistumalla kalastustarvikemessuihin Ruotsissa, sekä hyvin tarkalla ja tehokkaalla mainostamisella saamaan tuotteillemme näkyvyyttä ja tunnettavuutta. Uskomme että pystymme yli kaksinkertaistamaan nykyisen liikevaihtomme n. 3 vuoden sisällä hankkeen aloittamisesta.
Myönnetty EU- ja valtion rahoitus: 28 000
Toteutunut EU- ja valtion rahoitus: 27 109
Suunniteltu julkinen rahoitus yhteensä: 28 000
Toteutunut julkinen rahoitus yhteensä: 27 109
Maakunnat: Pirkanmaa
Seutukunnat: Tampereen
Kunnat: Ylöjärvi
Jakeluosoite: Hiiroistentie 28
Postinumero: 39310
Postitoimipaikka: VILJAKKALA
Suunniteltu: 4, joihin työllistyvät naiset 1
Toteutunut seurantatietojen mukaan: 1.00, joihin työllistyvät naiset 0.00
Suunniteltu: 0, joista naisten perustamia 0
Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joista naisten perustamia 0.00
Välitön | Välillinen | |
Ekologinen kestävyys | ||
Luonnonvarojen käytön kestävyys | 0 | 0 |
Ilmastonmuutoksen aiheuttamien riskien vähentäminen | 0 | 0 |
Kasvillisuus, eliöt ja luonnon monimuotoisuus | 0 | 0 |
Pinta- ja pohjavedet, maaperä sekä ilma (ja kasvihuonekaasujen väheneminen) | 0 | 0 |
Natura 2000 -ohjelman kohteet | 0 | 0 |
Taloudellinen kestävyys | ||
Materiaalit ja jätteet | 0 | 0 |
Lajittelemme aina yrityksemme kaikki jätteet, myös hankkeen osalta ja sen ulkopuolella. | ||
Uusiutuvien energialähteiden käyttö | 0 | 0 |
Aina kun se on vaan kustannustehokkaasti mahdollista, suosimme uusiutuvien energialähteiden käyttöä. | ||
Paikallisen elinkeinorakenteen kestävä kehittäminen | 3 | 3 |
Pro Kalastus Oy on jo nyt kunnalleen erittäin hyvä veronmaksaja (mm. yhteisöverot), ja näemme että ko. hankkeen onnistuessa tilanne muuttuu vielä huomattavasti positiivisempaan suuntaan. Onnistuessaan hanke tulee myös lisäämään työllisyyttä, ja sitä kautta kasvattamaan ansioverotulojen määrää | ||
Aineettomien tuotteiden ja palvelujen kehittäminen | 0 | 0 |
Ko. hanke tuottaa aineellisia tuotteita. | ||
Liikkuminen ja logistiikka | 0 | 0 |
Ei vaikutusta. | ||
Sosiaalinen ja kulttuurinen kestävyys sekä yhdenvertaisuus | ||
Hyvinvoinnin edistäminen | 1 | 1 |
Hankkeen onnistuessa työllisyyden kasvu sekä siitä tulevien verojen (sekä kasvaneiden yhteisöverojen) kautta lievä hyvinvoinnin kasvu kunnassa missä Pro Kalastus Oy operoi. | ||
Tasa-arvon edistäminen | 1 | 1 |
Aina palkatessamme uutta väkeä Pro Kalastukseen otamme huomioon tasa-arvon ja sen edistämisen. Avoinna olevaan paikkaan valitaan aina siihen paras ja sopivin henkilö, riippumatta hakijan sukupuolesta. | ||
Yhteiskunnallinen ja kulttuurinen yhdenvertaisuus | 0 | 0 |
Ei vaikutusta. | ||
Kulttuuriympäristö | 0 | 0 |
Ei vaikutusta. | ||
Ympäristöosaaminen | 0 | 0 |
Ei vaikutusta. |
Pro Kalastus Oy:n hanke myynnin kasvattamisesta erityisesti Ruotsissa. Toteutettu yhteistyössä mm. Nexpan ja Ardonia Solutions Oy:n kanssa. Konsultointi ja markkinaselvitystyö näyttelivät isoa roolia, sekä tietysti paikan päällä käydyt tuote-esittelyt sekä neuvottelut kauppojen ja ketjujen ostajien sekä omistajien kanssa. Osallistumisemme isolla osastolla Jonköpingin Sportfiske messuille 2017 oli oikea päätös, sekä erittäin onnistunut tapahtuma meille. Saimme sieltä paljon tietoa, kontakteja & tapaamisia, sekä tuotua brändejämme hyvin esille. Saimme sieltä myös konkreettisia uusia asiakkaita (Saksaa myöten). Ko. hankkeen myötä olemme saaneet uusia asiakkaita, sekä lisää myyntiä niin Ruotsiin kuin Saksaankin.