![]() |
![]() |
Hankekoodi: A71678
Hankkeen nimi: Helmee Imaging Oy kansainvälistyminen
Toimintalinja: 1. Pk-yritystoiminnan kilpailukyky
Erityistavoite: 2.1. PK-yritysten kasvun ja kansainvälistymisen edistäminen
Suunnitelman mukainen toteutusaika: Alkaa 22.12.2015 ja päättyy 31.5.2017
Toiminnan tila: Toiminta päättynyt
Vastuuviranomainen: Keski-Suomen elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus
Hakijan virallinen nimi: HELMEE IMAGING OY
Organisaatiotyyppi: Pieni yritys
Y-tunnus: 2578873-8
Jakeluosoite: Åkerlundinkatu 2 A
Puhelinnumero: +358 407698667
Postinumero: 33100
Postitoimipaikka: TAMPERE
WWW-osoite: www.helmeeimaging.com
Hankkeen yhteyshenkilön nimi: Saarinen Matti
Yhteyshenkilön asema hakijaorganisaatiossa: CEO
Yhteyshenkilön sähköpostisoite: eura.neuvonta(at)gov.fi
Yhteyshenkilön puhelinnumero: +358 407698667
Hakijoiden lukumäärä tai tuen siirto -menettely:
Helmee Imaging Oy on ensimmäisenä maailmassa kehittänyt kiiltävien kappaleiden pinnan laadunvarmistukseen kykenevät testauslaitteiston. Laitteistolla on useita käyttökohteita eri teollisuudenaloilla, joilla valmistetaan kiiltäviä kappaleita kuten autojen osia, hanoja ja astioita. Tehokkaan kansainvälisen kasvun mahdollistamiseksi yritys käynnistää hankkeen, jossa kartoitetaan ne alat ja alueet joille yrityksen kannattaa ensivaiheessa fokusoitua. Hankkeen tavoitteena on hankkia tarkempaa tietoa Keski-Euroopan markkinoista ja asiakastarpeista, valmistaa yritystä kansainvälistymiseen, sekä laatia kansainvälistymisstrategia. Hanke sisältää markkinatutkimuksia ja asiakastarvekartoituksia, kohdemaihin suuntautuvia matkoja, messuosallistumisia, sekä uuden avainhenkilön rekrytoinnin.
Myönnetty EU- ja valtion rahoitus: 89 250
Toteutunut EU- ja valtion rahoitus: 67 711
Suunniteltu julkinen rahoitus yhteensä: 89 250
Toteutunut julkinen rahoitus yhteensä: 67 711
Maakunnat: Pirkanmaa
Seutukunnat: Tampereen
Kunnat: Tampere
Jakeluosoite: Eteläpuisto 2 c
Postinumero: 33200
Postitoimipaikka: TAMPERE
Suunniteltu: 15, joihin työllistyvät naiset 3
Toteutunut seurantatietojen mukaan: 2.00, joihin työllistyvät naiset 0.00
Suunniteltu: 0, joista naisten perustamia 0
Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joista naisten perustamia 0.00
Välitön | Välillinen | |
Ekologinen kestävyys | ||
Luonnonvarojen käytön kestävyys | 6 | 6 |
Tuotannon laatua pystytään seuraamaan reaaliaikaisemmin ja mahdollisiin virheisiin puuttumaan aikaisemmin, jolloin kappalehävikkiä ja luonnonvarojen käyttöä pystytään pienentämään | ||
Ilmastonmuutoksen aiheuttamien riskien vähentäminen | 0 | 0 |
Kasvillisuus, eliöt ja luonnon monimuotoisuus | 0 | 0 |
Pinta- ja pohjavedet, maaperä sekä ilma (ja kasvihuonekaasujen väheneminen) | 0 | 0 |
Natura 2000 -ohjelman kohteet | 0 | 0 |
Taloudellinen kestävyys | ||
Materiaalit ja jätteet | 6 | 6 |
Tuotannon laatua pystytään seuraamaan reaaliaikaisemmin ja mahdollisiin virheisiin puuttumaan aikaisemmin, jolloin kappalehävikkiä ja luonnonvarojen käyttöä pystytään pienentämään. | ||
Uusiutuvien energialähteiden käyttö | 6 | 5 |
Laitteistoa pystytään käyttämään uusiutuvan energian avulla. | ||
Paikallisen elinkeinorakenteen kestävä kehittäminen | 6 | 6 |
Laitteisto korvaa kallista työvoimaa, jolloin tuotanto pystytään pitämään myös kalliimman työvoiman maissa. | ||
Aineettomien tuotteiden ja palvelujen kehittäminen | 6 | 6 |
Ohjelmistot ja palvelu ovat suuri osa laitteistoa | ||
Liikkuminen ja logistiikka | 4 | 4 |
Laitteisto vähentää työvoiman ja sitä kautta liikkumisen tarvetta. | ||
Sosiaalinen ja kulttuurinen kestävyys sekä yhdenvertaisuus | ||
Hyvinvoinnin edistäminen | 0 | 0 |
Tasa-arvon edistäminen | 0 | 0 |
Yhteiskunnallinen ja kulttuurinen yhdenvertaisuus | 0 | 0 |
Kulttuuriympäristö | 0 | 0 |
Ympäristöosaaminen | 0 | 0 |
Helmee Imaging Oy on ensimmäisenä maailmassa kehittänyt kiiltävien kappaleiden pinnan laadunvarmistukseen kykenevät testauslaitteiston. Laitteistolla on useita käyttökohteita eri teollisuudenaloilla, joilla valmistetaan kiiltäviä kappaleita kuten autojen osia, hanoja ja astioita. Tehokkaan kansainvälisen kasvun mahdollistamiseksi yritys suoritti hankkeen, jossa kartoitettiin ne alat ja alueet joille yrityksen kannattaa ensivaiheessa fokusoitua. Hankkeen tavoitteena oli hankkia tarkempaa tietoa Keski-Euroopan markkinoista ja asiakastarpeista, valmistaa yritystä kansainvälistymiseen, sekä laatia kansainvälistymisstrategia. Hanke sisälsi markkinatutkimuksia ja asiakastarvekartoituksia, kohdemaihin suuntautuvia matkoja, messuosallistumisia, sekä uuden myyntijohtajan rekrytoinnin.